TREĆA GENERACIJA PILOTA

IMA 22 GODINE, A VEĆ JE PILOT Medulinac Dorian Delić prvi put sjeo u kokpit s tri godine, A SA 16 GODINA ODRADIO JE PRVI SAMOSTALNI LET

Dorian Delić treća je generacija pilota obitelji Delić, a već na prvu odaje dojam osobe koja je u najranijoj dobi shvatila čime se u životu želi baviti. Ovaj je 22-godišnji mladić svoju dozvolu za sportskog pilota stekao još za 16-ti rođendan, a nedavno i onu za komercijalnog pilota, kojom može samostalno upravljati mlaznim avionom. Prvi je put poletio kada je bio star tek 40 dana

| Autor: Roberto RAUCH
Dorian Delić (Snimio Milivoj Mijošek)

Dorian Delić (Snimio Milivoj Mijošek)


Na omanjem medulinskom aerodromu obitelji Delić ovih dana ne vlada uobičajena strka. Ljeti ćete ovdje često naići na brujeće propelerce koji će uskoro poletjeti, otkrivajući turistima ljepotu krajolika južne Istre.

Zimi se, pak, može susresti jednog od trojice pilota mnogobrojne obitelji dok, noseći bijelu košulju na vješalici, užurbano hita prema pulskoj zračnoj luci, od kud će mlaznim avionom za nepuna dva sata već biti na drugom dijelu Europe, ili dok se, umoran od lutanja po europskim zračnim lukama koje pozna kao svoje džepove, vraća tamo od kud je počela cijela ova priča.

Bila je 1995. kada je u Medulin stigao Nijaz Delić i, kupnjom jednog aviona propelerca, pokrenuo posao panoramskih letova. Danas je, nakon više od 25 tisuća sati provedenih u avionu, umirovljen, a obiteljsku su tradiciju najprije nastavili sinovi Boris i Nenad, a zatim i unuk Dorian, koji nas i dočekuje na aerodromu.

Oblačno se nebo nadvilo nad medulinskom pistom za uzlijetanje, zbog čega će pilot (uskoro ćemo se i sami uvjeriti u to) već na stotinjak metara visine biti potpuno okružen oblacima, a običan putnik teško razaznati gdje je uopće tlo, a gdje nebo. Premda takvo što može itekako dezorijentirati novopečenog pilota, Dorian nam, upravljajući 40-godišnjom Cessnom, staloženo govori kako su uvjeti savršeni za vježbanje letenja pomoću instrumenata.

Danas je djelatnost obiteljske firme "Delić Air" uglavnom usmjerena na taxi vožnju mlaznim avionima, kojim voze poznate hrvatske sportaše, estradne zvijezde, direktore raznih firmi i poslovne ljude iz cijele Europe, a bave se i transportom organa.  

Ipak poručuju kako će, dok je njih, biti i panoramskih letova. Posjeduju jedan mlazni avion, dok jedan unajmljuju, no sve je počelo upravo od propeleraca i ljetnih vožnji nad divotama Medulinskog zaljeva i Brijuna, zbog čega i dalje posjeduju sedam manjih aviona.

Air-Jet jedini je mlazni avion obitelji Delić (Snimio Milivoj Mijošek)

Dorian Delić treća je generacija pilota obitelji Delić, a već na prvu odaje dojam osobe koja je u najranijoj dobi shvatila čime se u životu želi baviti. Ovaj je 22-godišnji mladić svoju dozvolu za sportskog pilota stekao još za 16-ti rođendan, a nedavno i onu za komercijalnog pilota, kojom može samostalno upravljati mlaznim avionom.

Prvi je put poletio kada je bio star tek 40 dana, a u arhivi Glasa Istre još se može pronaći čuvena anegdota u kojoj je, u dobi od tek dvije godine, dvojici pilota koji su na aerodromu pokušavali upaliti motor aviona "verglajući" ga u prazno, poručio: "Više gasa, manje smjese!"

- Ja se te scene ne sjećam, bio sam premali. Vjerojatno sam tu rečenicu čuo negdje i jednostavno je ponovio. Prvo konkretno sjećanje je negdje oko treće godine. Krenuo sam paliti avion dok su ostali biti na terasi, ali nisam baš uspio - kresnuo je i neko vrijeme verglao. Jako su se naljutili na mene, bio je to jedini put u životu da mi je tata zavrnuo uši! (smijeh).

No ubrzo sam počeo letjeti s njim, vodio me sa sobom na sve te kraće letove do Dubrovnika, Splita i Zagreba. Valjda sam po ponašanju bio dovoljno umjeren! Kasnije sam počeo letjeti sa stricem, a zatim i s djedom, budući da sam naučio nešto njemačkog i engleskog, pa sam mu pomagao u komunikaciji, priča nam Delić svoja prva iskustva.

Danas Dorian leti čitavom Europom - prošli je tjedan, unatoč slaboj potražnji za zračnim prijevozom u doba korone, prošao Europu od Turske, preko Njemačke do Španjolske. No put do stjecanja komercijalne dozvole poprilično je trnovit, a najveća prepreka za kandidate ostaje ona financijska, budući da za školovanje moraju izdvojiti astronomsku cifru od stotinjak tisuća eura.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter