Weekend Media Festival U ROVINJU

TONČI HULJIĆ: Mi smo manipulatori. Nitko od nas ne radi pjesmu, a da ne želi da ona prođe / SEVERINA: Tri zlatna pravila koja jamče uspjeh su pjesma, izvođač i pravo vrijeme

| Autor: Chiara BILIĆ

Moraš imati i empatiju i simpatiju i znati što želiš s tom pjesmom, a onda ti se u tu muziku potkradu neki lijepi i iskreni stihovi pa onda ta manipulacija postane prikrivena, kazao je hitmejker Tonči Huljić

 

 "Mi smo manipulatori. Ja manipuliram emocijama. Uživam u tome i lipo mi je kad to radim. Ipak, autor mora biti socijalno inteligentna osoba. Moraš imati i empatiju i simpatiju i znati što želiš s tom pjesmom, a onda ti se u tu muziku potkradu neki lijepi i iskreni stihovi, pa onda ta manipulacija postane prikrivena. Nitko od nas ne radi pjesmu, a da ne želimo da ona prođe", odgovorio je popularni skladatelj i producent Tonči Huljić na pitanje moderatora, televizijskog voditelja Zorana Šprajca postoji li algoritam po kojem se stvaraju glazbeni hitovi.

Upravo je panel diskusija "Tko to tamo peva? Novi val glazbenih trendova u regiji" 12. Weekend Media Festival u Rovinju na kojoj je, uz Huljića, prisustvovala i definitivno najveća zvijezda tog komunikacijskog festivala Severina Kojić, ali i glazbene senzacije iz Srbije, autor, reper i osnivač diskografske kuće Balkaton Stefan Đurić Rasta te producent Relja Milanković Reksona, izazvala najviše zanimanja. U najvećoj dvorani Stare tvornice duhana nije bilo dovoljno sjedećih mjesta za sve zainteresirane posjetitelje, među kojima je prednjačila mlađa populacija.

Glazbenike su, naime, i prije predavanja na kojem se raspravljalo o fuziji različitih glazbenih žanrova na domaćoj sceni, definiciji turbo folka, je li muzika biznis ili ljubav, ali i kako su zbog Youtubea nestale top liste, okružili brojni fanovi te se s njima fotografirali, porazgovarali i užicali pokoji autogram. 

Spoj nespojivog

 O tome kako je postala vodeća zvijezda Balkana, odnosno lokomotiva koja stvara trendove, Severina je kazala da postoje tri zlatna glazbena pravila koja jamče uspjeh: "Pjesma, izvođač i pravo vrijeme. U mom životu su se uvijek dešavale promijene i ja sam osoba koja se stalno mijenja. Izvođač je izuzetno bitan, kad je on vrhunski, onda daje legitimitet nekom novom trendu, kao što su to u osamdesetima, Novom valu, bili Prljavo kazalište i Bijelo dugme".

Poznat po tome što kombinira nespojivo, folk, hip-hop, R&b, rap i pop, Rasta je na Šprajcov upit tko je pristupio kome, rap Dari Bubamari ili obrnuto, odnosno kako je uopće došlo do suradnje između tih glazbenih rodova, rekao da je taj spoj nastao prirodnim putem. Trendovi se, pojasnio je, dešavaju i prate.

- Suština je iskrenost. Ljude ne možeš prevariti, istaknuo je Rasta, na što se nadovezao Reksona, inače i suosnivač izdavačke kuće Bassivity Music, te pojasnio da ne postoji ime, niti definicija za trenutni novi glazbeni žanr koji spaja različite muzičke izričaje. - Mladima su dostupni svi žanrovi, dostupni su im u svakom trenutku na vrhovima prstiju. Granice više ne postoje više ni unutar muzike, ona se sjedinila. To je sada jedan miks svega i svačega. Muzika je postala jedan žanr, kazao je Relja napomenuvši da ne trebamo bježati od našeg muzičkog identiteta. S njim se složio i Huljić rekavši da folk u samom genetskom kodu ovih prostora. Što se tiče turbo folka, Severina je kazala da je to nije glazba, već svjetonazor, način života, ali i da se s Goranom Bregovićem od srca smijala kada su njezinu pjesmu „Gas, gas“ nazvali upravo turbo folkom.

Odgovarajući na Šprajcovo pitanje koliko je televizija bitna za prijenos pjesama do publike, glazbenici su se složili da je danas tu ulogu preuzeo Youtube te da umjesto top lista, danas na tom kanalu postoji trending koji govori o popularnosti. Youtube je, kazao je Rasta, bitan za sve uzraste, od sedam do 77 godina, a Internet je postala najbitnija stvar.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter