Plan je da nakon izrade ovog aviona za naše potrebe krenemo s gradnjom po narudžbi. Računamo na potencijalne vlasnike-investitore iz Amerike i Kanade jer njihovo tržište traži takve avione, kaže Goran Ratkajec, predsjednik društva Cumulus
Scena je filmska: niti stotinjak metara od lokalnog groblja na Žatiki, visok kao peterokatnica montiran je šator u kojem se skladište i popravljaju manji zrakoplovi. Iza njega, kad se prođe crvenim tepihom i uredno uređenim prostorom gdje je svaka stvar zbog preciznosti posla na svom mjestu, nalazi se dugačka i prilično široka ledina. To je uzletište s kojeg polijeću i na koje slijeću mali avioni. Njihovi putnici uglavnom su padobranci.
Na ulazu u šator dočekuje nas predsjednik društva Cumulus Goran Ratkajec, inače i izbornih hrvatske padobranske reprezentacije. Čim smo ušli u prostor sugestivno podiže pogled. Gore, zategnut lancima, visi avion! Sličan je općepoznatoj Cessni. Nedovršen je, napravljena je konstrukcija, a čeka se motor. Komplet dijelova došao je iz Kanade. Avion se sklapa kao lego kockice, precizno, podsjeća na puzzle gdje se svaka sa svakom savršeno poklapa. Dijelovi se povezuju zakovicama, a za avion koji trenutno rade, prvi u seriji koja bi mogla uslijediti ako im se poslože ambicije i mogućnosti, bilo je potrebno njih oko 20 tisuća!
- Naručujemo limove od posebnog aluminija i onda ih sastavljamo, na neki način okrupnjavamo u konačnu cjelinu, u avion koji se ovdje trenutno samo sklapa. Cilj nam je da u Poreču, svejedno da li na ovoj ili nekoj drugoj lokaciji, imamo i tvornicu, odnosno proizvodnju dijelova i komponenti te, istodobno, centar za sklapanje aviona. Željeli bismo oba procesa objediniti na jednom mjestu. Inače, kod ovakvih aviona sam vlasnik prema zakonu mora sudjelovati u procesu njegovog stvaranja. Te avione službeno se vodi kao eksperimentalne zrakoplove koje grade njihovi vlasnici. Po hrvatskom zakonu vlasnik mora u tome sudjelovati s minimalno 51 posto, kaže Ratkajec.
Ratkajec nam na lijevoj strani hangara pokazuje jednim dijelom posložen trup budućeg aviona. Vlasnik će biti - Finac. Tijekom karijere radio je kao komercijalni pilot, a u mirovini je poželio imati svoj avion.
- Bio je tu u Poreču oko dva mjeseca. Živio je u apartmanu i s nama radio na svom avionu. Od zrakoplovnih vlasti dobio je odobrenje za gradnju s kojom smo malo usporili jer čekamo još neke dijelove. Njegov je plan da mu se tu, u nekom obliku zajedničke kooperacije s nama, završi avion s kojim će napraviti i prvih stotinjak sati naleta kako bi ga onda registrirao. Nakon toga s njime ide, pretpostavljam, u Finsku, kaže Ratkajec.