RAZGOVOR

EDI PASTROVICCHIO, GRADONAČELNIK VODNJANA, O SVOJIM PRVIM POTEZIMA: Filip Macan nije moj izbor suradnika, što znači da to nije zgodna pozicija ni za njega ni za mene

U gradskoj sam upravi zatekao vrijedne ljude kojima do sada nije dana mogućnost da se iskažu svojim radom, kreativnošću i inovativnošću. Za takve ljude želim da dođu do izražaja, da budu u timu koji će biti servis građanima. A oni zaposlenici koji se ne budu mogli uklopiti u novi način rada, ili se ne budu slagali s novim ustrojem uvijek mogu potražiti novo radno mjesto

| Autor: Marcello ROSANDA
Edi Pastrovicchio (Snimio Milivoj Mijošek)

Edi Pastrovicchio (Snimio Milivoj Mijošek)


Političari se vole pri primopredaji vlasti pozvati na "100 dana mira", ali budemo li imali isti cilj - gospodarski razvoj i brigu o našim građanima - takvi zahtjevi nam neće biti potrebni, kazao je novi vodnjanski gradonačelnik Edi Pastrovicchio na nedavnoj konstituirajućoj sjednici tamošnjeg Vijeća. Pritom je napomenuo da je ovo prvi sastav vodnjanskog Gradskog vijeća u kojem nezavisni vijećnici imaju većinu.

Nakon skoro mjesec dana od primopredaje vlasti između Klaudija Vitasovića i novoizabranog Pastrovicchija, koji je na posljednjim izborima nakon 20 godina s vlasti skinuo IDS, odlučili smo provjeriti ima li štogod novoga u gradskoj upravi. Nakon što je Pastrovicchio nedavno najavio da će prioritet gradske uprave biti uključivanje građana u procese donošenja planova i odluka, također je napomenuo da "nije zatekao sjajno stanje iako je tek zagrebao po površini".

Nenormalna situacija

- Kakvo je točno stanje koje ste zatekli?

- U financijskom dijelu na dan primopredaje 20. svibnja zatekli smo minus na gradskom računu od oko 380 tisuća kuna. On je u okvirima dozvoljenog i vjerujem da se već drugi dan stanje promijenilo. Ali imamo i velika potraživanja od oko 14 milijuna kuna i pitanje je kako ćemo i hoćemo li ih naplatiti. Obveze Grada iznosile su oko sedam milijuna kuna. Stanje je kompleksno i nije sjajno. Na probleme smo upozoravali i u kampanji, a sada iz kontakata s građanima vidimo da su problemi i veći i brojniji.

- Možete li pojasniti?

- Svakodnevno doznajemo o problemima s infrastrukturom, otkrivamo neke neriješene imovinsko-pravne odnose i tako dalje. Veliki je problem Vodnjanštine neurednost i ilegalni deponiji i s time se moramo odmah ozbiljno pozabaviti. Uskoro očekujemo i šest tisuća ljudi koji će boraviti u svojim stanovima, kućama, bespravno izgrađenim objektima, pa je ljeti problem smeća strašno velik. Naša mjesta moramo urediti i zbog svih nas koji ovdje živimo i kojima je to jedini dom.

- Hoće li biti kakvog preustroja upravnih odjela?

- Upravni odjeli Grada Vodnjana trenutno rade po starom, ali svakako se planiraju promjene u ustroju gradske uprave koje će omogućiti brže i efikasnije obavljanje tekućih i rješavanje zaostalih poslova. Na koji ćemo način to napraviti, još je teško reći. Po primopredaji vlasti zatekao sam kompleksno stanje, još uvijek detektiram dobre i loše strane sadašnjeg ustroja. Ako govorimo o broju upravnih odjela, treba reći da samo smanjenje njihovog broja ne znači nužno i smanjenje gradske uprave, već drugačiju organizaciju i preraspodjelu resora, a pitanje je bi li to dalo pozitivne rezultate u poslovanju.

- Je li u planu sistematizacija radnih mjesta?

- Nova sistematizacija radnih mjesta je svakako u planu, revidiranje postojećeg stanja se od mene i očekuje. Ali prerano je reći kako će ona izgledati. Uprava Grada složen je sustav koji zahtijeva pomnu analizu i na tome upravo radimo.

- Hoće li broj zaposlenih u Gradu ostati isti?

- Najlakše bi bilo reći da treba smanjiti broj zaposlenih, ali pitanje je bismo li time smanjili troškove Grada te bismo li što postigli po pitanju učinkovitosti. Uzmimo primjer komunalnih redara. Njih bi, s obzirom na veličinu područja Vodnjana i na probleme s ilegalnim deponijima, trebalo biti i više od trenutna dva. U gradskoj sam upravi zatekao vrijedne ljude kojima do sada nije dana mogućnost da se iskažu svojim radom, kreativnošću i inovativnošću. Za takve ljude želim da dođu do izražaja, da budu u timu koji će biti servis građanima. A oni zaposlenici koji se ne budu mogli uklopiti u novi način rada, ili se ne budu slagali s novim ustrojem uvijek mogu potražiti novo radno mjesto.

- Kako surađujete s Filipom Macanom?

- Složit ćete se da nije normalna situacija da je moj protukandidat na izborima za gradonačelnika ujedno i pročelnik mog ureda. Dužnost je Filipa Macana, koji je trenutno na godišnjem odmoru, da se kao pročelnik Upravnog odjela za poslove gradonačelnika bavi pravnim, protokolarnim, savjetodavnim i stručno-administrativnim poslovima te da, uostalom, i prezentira gradonačelnika u javnosti. Budimo iskreni, on nije moj izbor suradnika, što znači da to nije zgodna pozicija ni za njega ni za mene.

Pripreme za sezonu

- Koji će biti prvi veći potez za koji ste sada sigurni da ćete ga provesti?

- Posla je jako puno, tijekom cijelog sam dana u kontaktima i sa zaposlenicima Grada i s građanima, jer prvo je potrebno omogućiti normalno funkcioniranje Grada, a potrebno je i održati stalne kontakte s građanima koji nam ukazuju na potrebe i probleme po pitanju infrastrukture i sličnog. Svakodnevno se radi na pripremama za sezonu, tako i na novom konceptu Vodnjanskog ljeta, kako bismo bolje brendirali Vodnjanštinu, njenu povijest, tradiciju i suvremenost, ali i bili što spremniji za moguće uvođenje strožih epidemioloških mjera. Već sada treba razmišljati i o proračunu za sljedeću godinu i uključiti građane u raspravu o njemu.

- Tko su vaši najbliži savjetnici?

- Pod savjetnike vjerojatno mislite na suradnike. To su svakako predsjednica Gradskog vijeća Romina Bilić, zaposlenici Grada na koje sam prije ukazao i koji su spremni uložiti dodatne napore za opće dobro, potom vijećnici, ali i građani koji nam svakodnevno ukazuju na probleme, nude prijedloge i primjedbe.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter