Studija isplativosti pokazala je opravdanost pretvaranja postojećeg prometnog koridora Veli Vrh - Šijana (rotor) - Zračna luka u četverotračnu prometnicu, uz čak četiri turbo rotora na "pulskom" dijelu (na Velom Vrhu te skretanjima za Vallelungu, Tršćansku i Vitasovićevu ulicu) te dva na dionici prema Zračnoj luci. Studiju su danas u Komunalnoj palači prezentirali izrađivači zajednice ponuditelja PNZ svetovanje projektiranje d.o.o.; Eufondia d.o.o. i Ires ekologija d.o.o. iz Ljubljane, te član uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić, a prisustvovao joj je dogradonačelnik Robert Cvek i gradski pročelnici i voditelji odsjeka.
Studija je sagledala tri varijante mogućih rješenja, a dogradnja dva nova prometna traka pokazala se najboljim rješenjem, pogotovo što su oko velikog rotora na ulazu u Pulu i dionicu prema Stanciji Peličeti Hrvatske ceste već izgradile. Cijeli projekt koštao bi 88 milijuna kuna, od čega izgradnja 78 milijuna kuna dok ostatak otpada na otkup zemljišta i projektiranje, a sam projekt, pokazala je Studija, moguće je aplicirati za bespovratna sredstva iz fondova EU do 82 posto troškova.
Kako je istaknuo Sven Jesenković, savjetnik za EU projekte u Hrvatskim cestama, s obzirom da već postoji projektna dokumentacija za ovaj projekt ona se treba uskladiti s dobiven podacima iz Studije u najkraćem mogućem roku te će se istovremeno pokrenuti proces apliciranja za bespovratna sredstva iz fondova EU. Istaknuo je da cijeli postupak ne ovisi samo o Hrvatskim cestama, ali i naglasio da je HC Europskoj uniji poznat prijavitelj prometnih projekata te su za HC fondovi stalno otvoreni, odnosno nije potrebno čekati raspisivanje natječaja te to znači da će se, čim dokumentacija bude spremna, projekt aplicirati za bespovratna sredstva EU. (G. ROJNIĆ)