Visoko postavljeni kriteriji

Buzetska srednja škola najbolje rangirana u Istri prema rezultatima državne mature

| Autor: Gordana Čalić Šverko
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


Srednja škola Buzet, koju nazivaju malom školom velikog srca, prema rezultatima državne mature najbolje je rangirana u Istri. Među prvih je pedeset u Hrvatskoj, na 29. mjestu, ispred Srednje škole Zvane Črnje Rovinj koja je na 41. mjestu te Gimnazije Pula koja je na 47. mjestu. Na rang listi su 152 škole.

Jutarnji list analizirao je uspjeh svih gimnazija i škola s gimnazijskim programima u Hrvatskoj čiji su učenici u protekloj školskoj godini polagali ispite iz obveznih predmeta. Buzetski gimnazijalci iz hrvatskog su postigli prosjek 3,86, iz matematike 2,83 i engleskog 4. Prosjek ocjena na maturi učenika buzetske škole je 3,56, rovinjske 3,46, a pulske 3,42.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Visoko postavljeni kriteriji

Ravnateljica Srednje škole Buzet Margareta Gumilar više je nego zadovoljna takvim rezultatima.

- Lijepo je vidjeti da je prošle godine naša škola ostvarila tako dobre rezultate na ispitima državne mature i svakako pohvaljujem nastavnike i učenike na tom uspjehu. Iza svakog uspjeha stoje oni koji su radišni i strpljivi jer uspjeh ne dođe odjednom. Konkretno, iza ovoga uspjeha stoje četiri godine svakodnevnog rada, ponavljanja, uvježbavanja, pogrešaka, ispravljanja pogrešaka i tako nekoliko puta ukrug…, komentirala je Gumilar.

Bitno je naglasiti, kazala je također, da su ispiti na državnoj maturi jednaki za sve učenike u državi i dobro je da je napravljena usporedba rezultata u istom programu, u ovome slučaju u općoj gimnaziji. Gumilar je izrazila nadu da će se Srednja škola Buzet održati u ovom ritmu, iako je, naglasila je, tu puno čimbenika koji utječu na konačan ishod. Nekada se posloži jako dobra generacija, nekada nešto lošija. Bitno je i da je buzetska Srednja škola kadrovski dobro pokrivena i ima sve stručne nastavnike, a danas je to veliki uspjeh i za škole u velikim gradovima. Česte promjene nastavnika sigurno ne doprinose stabilnosti u provedbi nastave.

U svakom slučaju, kazala je također Gumilar, u programu opće gimnazije treba držati visoko postavljene kriterije jer iz toga programa dolaze budući liječnici, inženjeri svih profila, profesori, pravnici, ekonomisti…

- Ovaj je uspjeh bitan za školu, ali daleko nam je bitnije da se učenici upisuju na studije koje žele, odnosno na svoje prve prioritete, a jedan od uvjeta za to, pored ocjena i općeg uspjeha, upravo je i uspjeh na državnoj maturi. Od prvoga dana govorimo im da se ne uči radi sutrašnjeg ispita i ocjene, nego radi znanja i zato je ovo i odgojni uspjeh. Učenici moraju steći povjerenje u nastavnike i biti aktivni sudionici nastavnoga procesa. Na nastavnicima je velika odgovornost, a jedini način da dođu do pozitivnog ishoda je upravo dobra suradnja s učenicima i roditeljima, postavljanje jasnih kriterija i očekivanja te dosljednost u provedbi planiranoga, naglasila je Gumilar.

U buzetskoj školi drže i do neformalnih načina učenja i vrlo često organiziraju terensku nastavu kako bi učenici u realnim i svakodnevnim situacijama dolazili do informacija. Puno je istraživačkoga rada kroz razne projekte, a nudi se i fakultativna nastava, Škola i zajednica, Financijska pismenost i Umjetna inteligencija - od koncepta do primjene te nekoliko izvannastavnih aktivnosti: sport, robotika, novinarska družina. Svim učenicima nudi se odlazak na višednevni izlet u prvom, drugom i trećem razredu.

Često dolaze gosti predavači, prate se najnoviji trendovi i pokušava ići ukorak s njima. Jedan od zadnjih primjera je gostovanje producenta kratkometražnoga filma »Čovjek koji nije mogao šutjeti«, nominiranog za Oscara, Danijela Peka.

Brojni gosti predavači

Prošle godine u Srednju školu došao je Oleg Mandić, jedan od preživjelih zatvorenika logora Auschwitz. Ovakva iskustva direktnoga razgovora s velikim, a zapravo običnim i jednostavnim ljudima, neusporediva su s drugim načinima dolaska do informacija. Sve ovo dio je učeničkoga odrastanja i ima bitnu ulogu u kreiranju stavova pa i odluka o budućnosti.

- Da ovaj rezultat nama nije iznenađenje, govore i uspjesi brojnih bivših učenika koji danas imaju respektabilne karijere, bilo u znanosti, poduzetništvu ili sportu. Nekoliko je njih u ovom trenutku na vrlo cijenjenim doktorskim studijima, a veliki broj njih napredovao je i dalje u karijeri. Jako smo ponosni na njihove uspjehe i dajemo si za pravo reći da smo i mi u Srednjoj školi Buzet malo doprinijeli tome. Moram također istaknuti da nisu svi uspjesi mjerljivi i ne može se sve rangirati. Ima tu puno malih priča i malih uspjeha koji su za učenike veliki, a mi smo ponosni i zadovoljni što smo dio njihovog sazrijevanja i usmjeravanja u svijet odraslih, naglasila je Gumilar.

Srednju školu Buzet u aktualnoj školskoj godini polazi 201 učenik u jedanaest razrednih odjela, te četiri programa: opća gimnazija, tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, automehaničar i elektromehaničar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter