Direktor Istria300

Julius Rupitsch: "Istra ima priliku postati jedna od triju najboljih biciklističkih destinacija u Europi"

| Autor: Zlatko Horvat
(Snimio Zlatko Horvat)

(Snimio Zlatko Horvat)


Četvrto izdanje utrke Istria300 bilo je pun pogodak. Vrijeme je izdržalo, nije bilo ni toliko najavljivanog vjetra, a najavljenih 3.600 sudionika testiralo je svoje limite. Više od njih 2.700 stiglo je di cilja triju dionica (300, 255 i 135 kilometara), a najbrži je bio Austrijanac Alban Lakata, trostruki svjetski prvak u MTB maratonu.

- Nećemo naglo povećavati kvotu sudionika i iako rastemo u svim aspektima organizacije - kaže Austrijanac Julius Rupitsch, direktor cjelupnog događnja Istria300 i, zajedno s Vladimirom Miholjevićem, idejni začetnik cijelog projekta. - Za ovu godinu imali smo 3.600 registracija, ali neki su otkazali sudjelovanje za iduću godinu, neki nisu došli, neki su pokupili startne brojeve, a nisu se pojavili na startu, a neki nisu stigli do cilja.

(Foto: Sport-It)(Foto: Sport-It)

Eho utrke je više nego pozitivan. Samo nekoliko dana poslije utrke krenule su prijave za iduću godinu, a svoje sudjelovanje potvrdilo je više od tisuću ljudi, što je četvrtina predviđenih startnih mjesta. To je samo potvrda sjajnog posla koji rade organizatori, koji najavljuju rast na 4.000 onih koji će u zoru krenuti s porečke rive u krug po Istri.

- Sudionici su oduševljeni utrkom. Dobili smo više od 200 poruka elektroničke pošte u kojima su samo čestitke i pozitivne ocjene. Ljudi su oduševljeni svime, od organizacijskih poboljšanja do svega ostalog. Jedan Slovenac nam je poručio da je vozio sva četiri izdanja i impresioniran je organizacijom. Uvijek je mislio da ne možemo biti bolji, a uvijek bi ostao iznenađen. Dakle, eho je izvanredan, a ono što još više impresionira otkuda sve ljudi dolaze na utrku.

EXPO

Istria300 je projekt na kojem Rupitsch sada radi cijele godine.

- Recimo da je sve više ljudi uključeno u priču kako se događaj približava. Neke stvari se oko projekta moraju raditi svakog dana, zato smo direktor utrke Vladimir Mioljević i tehnički direktor Luka Mišović u svakodnevnom kontaktu.

Četiri dana Obala Maršala Tita bila je u znaku biciklizma, EXPO zona bila je mjesto druženja i kupovina.

(Foto: Sport-It)(Foto: Sport-It)

- Još imamo malo mjesta za proširenje, kada dođemo do 30 izlagača, bit ćemo potpuno popunjeni. Naš je cilj imati što više međunarodnih brendova. S obzirom na planirani rast, sada je vrijeme da Istria300 bude razlog i potpora razvoju cikloturizma u Istri.

Rupischev je san Istra kao biciklistička destinacija. Dolazio je u Istru kao triatlonac i tu se rodila ljubav prema Istri.

- Mislim da Istra ima priliku postati jedna od tri najbolje biciklističke destinacije u Europi. To je naš cilj, a mislim da Istra to stvarno može biti. To bi trebao biti sljedeći korak. Nakon uspješnog programa Istrie300 koji je trajao tjedan dana, dogodine ćemo proširiti program na dva tjedna i trajat će i tjedan nakon utrke, u listopadu. Sada možemo iskoristiti i brend Istria300, jer to on zaista i je.

Jedna od novina uoči četvrtog izdanja bio je Istria300 Dawn Patrol, vođena vožnja sa startom u 5.30 sati. Ljeti je to bio idealan termin s obzirom na vrućine.

- Startali smo u Poreču, ali proširit ćemo se na Sloveniju, Zagreb, četiri ili pet regija u Austriji, te nekoliko u Njemačkoj. Svakog utorka od ožujka do listopada u suradnji Istrie300 i lokalnih klubova vozit će se Istria300 Dawn Patrol.

Proljetni kamp

Nastavi li se tako, za koju godinu vozit će se Istra300 s deset tisuća ljudi…

- Fokus na utrku nije dovoljan, već treba brinuti i na okruženje. Želimo organizirati proljetni kamp za sudionike utrke, te njihov duži ostanak u Poreču. Sve činimo da bi Istra postala važna u cikloturizmu. Ja sam se zaljubio u Istru biciklirajući u proljeće u trening-kampu. Mojim austrijskim prijateljima i kolegama također se svidjelo. Sada samo trebalo sve tu učiniti vidljivim. Stvarno imamo priliku napraviti Istru idealnim mjestom za cikloturizam.

(Foto: Sport-It)(Foto: Sport-It)

Jedan od koraka prema tome je i Bike Center Poreč, koji je bio mjesto otkud su startale vožnje s ambasadorima i damama koje su promovirale Istriu300.

- Bike Center Poreč je bio dodatak zahvaljujući valamaru, koji nam je dao nove opcije. Ljudi iz cijele Istre dolazili su u centar kako bi rentali bicikle. To otvara novu pesrpektivu ne samo za Poreč, već i okolna mjesta.

Želi li Poreč I istra zaista postati biciklističa destinacija, nužna je pomoć svih, pogotovo na cesti. Trebat će malo više strpljenja, a puno više opreza na cesti.

- Priča je svugdje ista, od Austrije, Italije, Slovenije do Hrvatske. Treba napraviti korak naprijed u cijeloj Europi, nužna je i politička predanost u kampanji o sigurnosti biciklista. Imamo nekoliko važnih osoba iz života Hrvatske koji žele pomoći u toj kampanji. Vozači bi možda lakše prihvatili bicikliste i učinili njihove vožnje sigurnijima. u Svakom slučaju, nužno je razumijevanje svih strana, i vozača i biciklista. 

Ozlijeđeni dobro

Bilo je nekoliko padova, jedan teži, ali ipak se radi o utrkivanju i velikom broju biciklist(ic)a. Mnogi od njih mogu utrke na kojima su sudjelovali nabrojati na prste jedne ili dvije ruke.

(Foto: Sport-It)(Foto: Sport-It)

Ozlijeđeni su dobro. Bilo je nekoliko hospitalizacija, slomljenih ključnih kosti. Ali ozljeda i intervencija bilo je manje nego lani zahvaljujući provedenim sigurnosnim mjerama, ali čini mi se da su i sudionici bili oprezniji. U utrci imamo profesionalce, ali i amatere. Osim toga, to su stvari koje ne možemo izbjeći, u biciklizmu uvijek ima padova i to vozači znaju - kaže Rupitsch, Austrijanac iz Villacha koji sada većinu vremena provodi u Istri.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter