Istria Origin

Ova istarska općina ima najviše vinarija po glavi stanovnika, a sada se brendira i kao vrhunska eno destinacija

| Autor: Gordana Čalić Šverko  
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


U Vižinadi, općini s najviše vinograda i vinarija po glavi stanovnika u Istri, koja broji više od milijun čokota vinove loze i gotovo 200 hektara vinograda na svega 36 četvornih kilometara, deset vižinadskih vinarija okupilo se u projektu Istria Origin, predstavljenom u Kreativnom centru Sonda.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)Sommelierka Monika Neral o deset malvazija (Snimila Gordana Čalić Šverko)

Deset vinarija

Osnovni cilj ove nove vinske priče brendiranje je i pozicioniranje područja Vižinade kao vrhunske eno destinacije. U Istria Origin brend ujedinjene su vinarije: Vina Pilato, Vina Geržinić, Sosich Wines, Vina Deklić, Giulio Ferenac Wines, Vina Rossi, Vina Bruno Ferenac, Vina Franc Arman, Arman Marijan Wines i Pino Rossi vina.

Nositelj projekta Istria Origin je Turistička zajednica Vižinada, a partneri Općina Vižinada, Zajednica Talijana Vižinada i deset vinarija. Projekt je financijski podržala Hrvatska turistička zajednica. Projekt Istria Origin, kazala je na njegovom predstavljanju direktorica Turističke zajednice Vižinada Lidija Brdarić, zapravo je zbirno mjesto na kojem je objedinjena eno ponuda na području Vižinade.

Županijska pročelnica za turizam Nada Prodan Mraković poručila je kako se poljoprivreda i turizam fantastično sljubljuju. Načelnik Vižinade Marko Ferenac istaknuo je da će ovaj projekt označiti jednu novu dimenziju vinarstva u Vižinadi, a posebno se osvrnuo na samu ideju projekta koja je nastala upravo u Sondi.

Projekt Istria Origin razvijen je naime u okviru inspirativnog programa brendiranja proizvoda za mlade poduzetnike i obrtnike kojeg je Sonda pokrenula u suradnji sa Zajednicom Talijana Vižinada.

Šest sudionika iz lokalne zajednice: Nikolina Ritossa, Ivan Bottezar, Kristina Ferenac, Lidia Legović, David Legović i Judit Dudas, uz mentorstvo kreativnih direktora Sonde Jelene Fiškuš i Seana Poropata, kroz niz radionica radilo je na rješenju osmišljavanja krovnog identiteta i brenda vižinadskih vinara te na praktičnom primjeru učilo kako primijeniti stečena znanja na vlastite obrte, poduzeća i projekte. Njihov zajednički rad rezultirao je stvaranjem brenda Istria Origin kojeg su lokalni vinari s oduševljenem prihvatili.

Uz vizualni identitet brenda koji slikovito prikazuje jedinstvenu geografsku poziciju Vižinade kao klimatsku razdjelnicu središnje Istre, i u suradnji s povjesničarkom i kustosicom Zavičajnog muzeja Poreštine Elenom Poropat Pustijanac, dodatno je provedeno opsežno istraživanje o vinskoj povijesti Vižinade koje je otkrilo brojne posebnosti ove vinske regije.

Zajednička multidisciplinarna suradnja rezultirala je konkretnim povijesnim uporištima iz kojih proizilazi da je Vižinada zahvaljujući jedinstvenom položaju i terroiru, koji je omogućio da postane središte vinskih virtuoza i uspješnih obiteljskih vinarija, idealno mjesto za početak otkrivanja istarske vinske priče.

Na panelu kojeg je moderirala vinska blogerica Andrea Pančur, bilo je govora o povijesnoj pozadini te ciljevima i razvoju projekta Istria Origin, a sudjelovali su suvlasnik i kreativni direktor Sonde Sean Poropat, povjesničarka i kustosica Elena Poropat Pustijanac, Marijan Bubola iz Instituta za poljoprivredu i turizam iz Poreča, sommelierka Monika Neral, te predstavnici svih deset vinarija uključenih u projekt. Da projekt Istria Origin predstavlja prekretnicu kako za vinare tako i za samu Općinu Vižinada, potvrdila je Sara Rossi iz vinarije Pino Rossi.

- Projekt obuhvaća deset vinara i povezuje ih, kreirajući na taj način jedan jedinstveni identitet, ali i zajedničku promociju na razini Općine Vižinada. Temelj projekta je ne samo očuvanje već i unaprijeđenje kvalitete naših proizvoda, imajući pri tome na umu jedinstvenost terroira, ali i bogato nasljeđe i baštinu našeg kraja.

Subjektivno bi rekla da bi cilj projekta mogao biti i da postanemo sinonim za vrhunsku kvalitetu vina, da kreiramo brend prepoznat na domaćoj i međunarodnoj razini. Osim što će projekt povezati nas vinare, potaknut će nas da dodatno osnažimo našu poziciju na vinskoj sceni, kako na nacionalnoj tako i na globalnoj razini, poručila je Rossi.

Prestižni položaj

U posljednja tri desetljeća, naglasila je vinska blogerica Andrea Pančur, vina Vižinade osvojila su brojna priznanja na domaćim i svjetskim vinskim ocjenjivanjima, više od 170 zlatnih medalja na Vinistri, 33 svjetske medalje, od toga četiri zlatne, dvanaest srebrnih i šesnaest brončanih svjetskih nagrada na Decanteru, i jedno zlato na International wine&spirit competiton.

Na predstavljanju projekta mogle su se degustirati malvazije, pet svježih i pet odležanih. Vižinadske malvazije smatraju se najbolje ocijenjenim malvazijama istarskim ikad na međunarodnom ocjenjvanju Svijet malvazija u organizaciji Vinistre.

Jedan od razloga zašto je toliko obiteljskih vinara baš na području Vižinade generacijama uspješno gradilo i održavalo vinsku tradiciju, zasigurno je prestižni položaj za uzgoj mnogih poljoprivrednih kultura, pa tako i vinove loze. Povoljan geografski položaj ujedinjuje mediteransku i submediteransku klimu s čak tri različite vrste zemlje, crvenom, bijelom i sivom.

Većina vinograda oko Vižinade nalazi se na visoravni od 250 do 280 metara nadmorske visine, čime su zaštićeni od preniskih i previsokih temperatura. Sve to omogućava uspješan uzgoj ne samo domaćih vinskih sorti poput malvazije i terana već i stranih.

Već od 17. stoljeća Vižinada se u povijesnim spisima spominje po dobrom vinu pa tako tršćanski liječnik i povjesničar Prospero Petronio u svom djelu "Delle memorie dell’ Istria, sacre e profane" iz 1681. godine, opisuje Vižinadu kao mjesto na kojem se "u velikim količinama proizvodi odlično vino".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter