Promjena u sustavu naplate

Na ulazu u Girandellu ukinuta praksa korištenja povlaštene karte za dva vozila. Čitateljica: "Tvrtka je bez objašnjenja ukinula ovu pogodnost"

| Autor: Branko Biočić
(Snimio Branko Biočić)

(Snimio Branko Biočić)


U redakciju Glasa Istre javila se čitateljica iz Rapca s molbom da istražimo situaciju vezanu uz naplatu parkinga na parkiralištu Girandella u Rapcu. Kaže da se kao dugogodišnja korisnica usluga ovog parkirališta, suočila s neočekivanim promjenama u praksi tvrtke Labin 2000 d.o.o., koja naplaćuje parking na području Grada Labina.

Ističe da je ta tvrtka jednostrano ukinula dugogodišnju praksu, jer se već više od 15 godina korisnicima izdaju dozvole za parkiranje dva automobila na jednoj povlaštenoj karti. Ova praksa datira još iz vremena kada su se koristile papirnate kartice, pa magnetske kartice, sve do današnjeg sustava s elektroničkim čitačima registracija.

Ukinuto bez obavijesti

- Sami djelatnici su nudili dva vozila, odnosno dvije registracije na jednu kartu prilikom kupnje karte. Međutim, ove godine, nakon što su izdali dozvole kao i obično, tvrtka je iznenada i bez objašnjenja ukinula ovu pogodnost.

Iako tvrtka pri kupnji karte traži broj mobitela korisnika, nitko nije obaviješten o ovoj značajnoj promjeni. Korisnici su se našli u neugodnoj situaciji da ne mogu izaći s parkirališta, bez ikakvog prethodnog upozorenja. Ja sam 15. lipnja kupila povlaštenu parkirnu kartu za sezonu, uz mogućnost korištenja za dva automobila, kao i svake godine do sada.

Sljedećih 15-ak dana sve je normalno funkcioniralo prilikom ulaska i izlaska s oba automobila, da bi mi zatim 3. srpnja, prilikom izlaska s parkinga, bio onemogućen prolaz. Obratila sam se djelatniku na naplatnoj kućici koji me obavijestio da je jedna od dvije registracije obrisana. Informirao me da moram platiti vrijeme provedeno na parkingu toga dana.

Direktor tvrtke sada traži naplatu nove povlaštene karte za automobil koji je do prije nekoliko dana imao dozvolu za korištenje parkirališta. Ovo predstavlja značajnu promjenu uvjeta usred sezone, bez prethodne najave. Direktor tvrtke, tvrdi da je ova praksa uvedena prije 3-4 godine s njegove strane, što je u potpunosti netočno s obzirom na dugogodišnje postojanje ove mogućnosti.

Isti tvrdi da je on osobno naložio da se ukine ova pogodnost stanovnicima bez da ih je informirao. Ova iznenadna promjena politike posebno pogađa lokalno stanovništvo koje godinama koristi ovu pogodnost, često zbog potrebe da imaju dva vozila, jedno za posao, drugo za obitelj.

Postoje neslaganja oko postojanja i potpisivanja određenih izjava i dokumenata. Direktor tvrtke tvrdi da sam trebala potpisati neku izjavu kada sam kupovala kartu koju nikada nisam vidjela niti mi je ponuđena na potpis, kaže revoltirana čitateljica, te dodaje da ova situacija zaslužuje pažnju javnosti i dublje istraživanje.

Pita se zašto je dugogodišnja praksa ukinuta bez najave i usred sezone i kako tvrtka opravdava retroaktivnu naplatu za uslugu koja je već bila odobrena i u potpunosti plaćena? Odgovor smo potražili kod Dalibora Zupičića, direktora gradske tvrtke Labin 2000, ovlaštene za naplatu parkinga na području grada Labina, pa tako i za turističko naselje Girandella u Rapcu

- Vaša čitateljica je sve navedeno poslala meni na e-mail i dobila je sve potrebne odgovore. Istina je da se zadnjih 3-4 godine dozvoljavalo da korisnici upisuju dvije registracije za cijenu jedne (19,90 eura), iako to nije nigdje propisano, uz obavezu da istovremeno budu parkirani samo s jednim vozilom.

To je više nego što je definirano člancima 21., 22, 23. i 24. Odluke o organizaciji, načinu naplate i kontroli parkiranja na javnim parkiralištima Grada Labina (fizičke osobe koje stječu pravo na povlaštene parkirališne karte, sukladno članku 21. ove Odluke, mogu kupiti onoliko godišnjih karata koliko imaju vozila registriranih na svoje ime), ali pokušalo se izaći u susret domaćem stanovništvu koje ima dva vozila.

Zloupotreba

Međutim, ta praksa je uzela maha i počela se zloupotrebljavati, jer su se pisale svakakve registracije i zbog toga sam tu praksu prekinuo jer ne možemo kontrolirati tko se tog obećanja drži, a tko ne. To je sve vašoj čitateljici i objašnjeno, kao i da ta praksa ne postoji već više od 15 godina, barem ne odobrena od mene kao direktora društva.

Nije isključeno da će se ta praksa i nastaviti, ali kada se steknu tehnički uvjeti, odnosno mogućnost kontrole i nadzora nad ulazom korisnika koji imaju više registriranih vozila, a istovremeno koriste samo jedno vozilo za ulaz, te ako se izmjeni Odluka o organizaciji, načinu naplate i kontroli parkiranja na javnim parkiralištima Grada Labina kojom će se ta opcija regulirati, ističe Dalibor Zupičić, direktor gradske tvrtke Labin 2000, ovlaštene za naplatu parkinga na području Grada Labina.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter