labin 2000

U ovoj gradskoj tvrtki prihod od parkinga dosegao rekordan iznos, ali pojavio se jedan sveprisutan problem

| Autor: Branko Biočić
Trg Labinskih rudara ima najjeftiniji parking od 50 centi za sat, a može i 30 centi za pola sata (Snimio Branko Biočić)

Trg Labinskih rudara ima najjeftiniji parking od 50 centi za sat, a može i 30 centi za pola sata (Snimio Branko Biočić)


Prošla godina je za labinsku gradsku tvrtku Labin 2000, koja se bavi održavanjem sportskih objekata, naplatom parkinga i pružanje računovodstvenih usluga udrugama, bila posebna, jer je od 1. siječnja uveden euro kao službena valuta, a sama tranzicija iz kunskog poslovanja na euro prošla je bez problema.

Sredinom lipnja podignute su cijene usluga parkiranja tijekom ljetne sezone, dok su cijene u zimskom periodu naplate ostale iste. Cijene se kreću od 50 centi za sat parkiranja na Trgu Labinskih rudara gdje se zbog brzog odlaska na obližnju tržnicu može platiti i 30 centi za pola sata, najskuplji parking je 1,60 eura na Titovom trgu u starom gradu, a na susjednom Rialtu je 0,80 eura.

U Rapcu sat parkiranja na Obali Maršala Tita stoji 1,20 eura, a na Prohaski i u ulici Slobode 0,80 eura za sat. Od tog se novca i ulaže u infrastrukturu.

(Snimio Branko Biočić)Titov trg ima najskuplji parking, od 1,60 eura za sat (Snimio Branko Biočić)

Ulaganja

- Tijekom travnja tvrtka Labin 2000 investirala je 59.041,95 eura u proširenje kapaciteta parkirališta na Rialtu gdje je tijekom travnja izgrađeno 12 novih parkirališnih mjesta. Osim toga, od sredine lipnja organiziran je besplatni prijevoz električnim shutlleom nazvanim Karocela od groblja do starogradskog trga pa je do 25. rujna dnevno tijekom špice sezone prevezeno 120 do 2.000 putnika između parkirališta do Staroga grada.

U 2023. godini pojavio se problem na tržištu rada, gdje smo proveli dva natječaja za vozača shuttlea i za kontrolora naplate parkiranja, ali se nitko nije javio ili je odustao zbog niskih primanja. Na kraju smo uspjeli zaposliti jednog kontrolora na ugovor o radu, a za sezonce smo uzeli dvije maloljetne osobe koje imaju dosta ograničenja u radu, što nam je znatno otežavalo organizaciju rada tijekom sezone.

Osim toga, učenici i studenti su uglavnom počeli raditi poslije 20. lipnja i zbog toga smo lani otvorili Girandellu desetak dana kasnije, govori direktor tvrtke Labin 2000 Dalibor Zupičić, koji ističe da je bez obzira na sve, sezona financijski bila uspješna i u 2023. godini društvo je poslovalo s pozitivnim financijskim rezultatom i ostvarilo je dobit od 48.157,38 eura što je za 9,6 posto više od 2022. godine i 25,4 posto više od plana.

- Prošle godine ukupno je ostvareno 483.098,97 eura prihoda ili 6,6 posto više u odnosu na 2022. godine i 6,8 posto više od plana, te 434.941,59 eura troškova odnosno 6,2 posto više nego lani i 5,1 posto više od plana. Najznačajniji prihodi od osnovnih djelatnosti su prihodi od naplate parkinga, prihodi od usluge održavanja i prihodi od najmova, knjigovodstveni prihodi i prihodi od održavanja E-grada.

Ukupni promet na parkiralištima pod upravljanjem tvrtke Labin 2000 d.o.o. bio je 337.804,14 eura što je za 44.146,50 eura ili 15 posto više nego u 2022., te 30.804,14 eura ili 10 posto više od plana. Po prvi puta je ostvaren prihod veći od 300.000 eura, uz napomenu da promjena cijena nije bila ukalkulirana u plan za 2023. godinu, a u primijeni su bile od 16. lipnja 2023. godine.

(Snimio Branko Biočić)Dalibor Zupičić, direktor gradskog poduzeća Labin 2000 (Snimio Branko Biočić)

Najveći utjecaj na porast prihoda imala je upravo promjena cijena jer se tijekom druge polovice lipnja pa do polovice srpnja osjećao manji pritisak na parkirališta i ostvaren je manji broj transakcija kroz sve module plaćanja parkinga. Interesantno je da se uvođenjem eura značajno povećao prihod od naplate kovanicama, za 40 posto na parkirnim automatima, značajno je palo korištenje aplikacije ParkWallet, prihodi od aplikacije su pali za 32%, prihodi od plaćanja SMS-om su porasli za 16 posto.

Prihodi od dnevnih parkirnih karata su također pali na svim parkiralištima osim na parkiralištu San Marco gdje je izdano značajno manje dnevnih parkirnih karata, što zbog manje sati kontrole jer nismo imali dovoljno djelatnika, ali i zbog veće discipline korisnika parkirališta. Osobiti rast je ostvaren na parkiralištima u Ulici slobode i Prohaski u Rapcu te na parkiralištu Stari grad.

Isključivo zbog jače naplate dnevnih parkirnih karata ostvaren je na parkiralištu San Marco za 73% ili a najslabiji rast ostvaren je na parkiralištu Obala maršala Tita gdje je ostvaren minimalni rast od 2,6 posto, kaže Zupičić te ističe kako je prošle godine od 483.098,97 eura prihoda od parkinga je zarađeno 337.804,14 eura što je rast za 15 posto ali najviše zbog više cijena usluge.

- Po prvi puta imali smo problem radne snage o čemu ćemo morati brinuti sljedećih godina jer je pritisak na tržište rada sve veći, te uz inflatorna kretanja vrijednost plaća je sve manja. Ove godine smo pokrenuli i besplatni prijevoz od parkirališta kod groblja do Staroga grada i to je prvi projekt iz programa mobilnosti koji se pokazao kao pun pogodak.

Poslovni model tvrtke mora biti generiranje čim većeg prihoda i ulaganje u održavanje parkirališta, unapređenje usluge, ali i u održive modele mobilnosti jer je pritisak na parkirališta sve veći, a povećanje kapaciteta u postojećim zonama je vrlo teško izvesti, najviše zbog prostornih i financijskih ograničenja.

(Snimio Branko Biočić)Sat parkinga na Rialtu u starom gradu košta 80 centi (Snimio Branko Biočić)

Sportski objekti

U sferi prometa nije se radilo samo na poslovima parkiranja, već je tvrtka i koordinator izrade SUMP-a grada Labina, odnosno Plana održive urbane mobilnosti gdje će se na sveobuhvatan i održiv način pokušati riješiti prometna problematika grada Labina. U suradnji s IRENA-om i Gradom Labinom radilo se na projektima iz sfere mobilnosti i realizaciji tih projekata u 2024. i 2025. godini. Na održavanje sportskim objektima utrošeno je oko sto tisuća eura a tvrtka je sudjelovala u izradi projekta i izgradnji nogometnog igrališta s umjetnom travom na Vinežu.

U SC Franko Mileta je prisutan rast aktivnosti što se očituje i na rastu prihoda te je ostvareno oko 76.000 eura prihoda, zaključio je Zupičić te na kraju istaknuo da poslovni model tvrtke mora biti generiranje čim većeg prihoda i ulaganje u održavanje parkirališta, unapređenje usluge, ali i u održive modele mobilnosti jer je pritisak na parkirališta sve veći, a povećanje kapaciteta u postojećim zonama je vrlo teško izvesti, najviše zbog prostornih i financijskih ograničenja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of