VIŠESTRUKI ZNAČAJ 

U Buzetu u travnju nova prometnica: "Rasteretit će centar grada, čime će sigurnost biti daleko veća nego sada"

| Autor: Gordana Čalić Šverko
Josip Škorić, Silvana Sorić i Damir Kajin (Snimila Gordana Čalić Šverko)

Josip Škorić, Silvana Sorić i Damir Kajin (Snimila Gordana Čalić Šverko)


Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i rukovoditeljica riječke ispostave HC-a Silvana Sorić obišli su s gradonačelnikom Damirom Kajinom gradilište obilaznice Buzet. Novom prometnicom od 1,2 kilometra ostvaruje se novi spoj državnih cesta DC44 i DC201 zapadno od centra Buzeta.

Nove investicije

Ugovor o građenju potpisan je s rokom dovršetka od devet mjeseci od uvođenja u posao. Međutim, zbog nepovoljnih vremenskih prilika, duljeg praćenja konsolidacije temeljnog tla te zbog dodatnih radova na izgradnji potpornog zida, taj je rok prolongiran.

S radovima se planira završiti na proljeće, a njihova vrijednost iznosit će oko tri milijuna eura. Radove izvode GP Krk i buzetska Ekspert gradnja, pod nadzorom Učka Konzaltinga.

- Obilaznica Buzeta trebala bi biti završena do početka travnja ove godine i puštena u promet, najavio je Škorić. Dodao je da se dogovaraju i nove investicije na buzetskom području. To je prije svega rekonstrukcija Riječke ulice, za što je izabran izvođač radova te je u tijeku izbor nadzora, ali i nastavak rekonstrukcije državne ceste koja vodi prema Ponte Portonu.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)Dovršetak radova početkom travnja (Snimila Gordana Čalić Šverko)

Prva faza rekonstrukcije tranzitne prometnice u dolini rijeke Mirne, na dionici Ponte Porton - Buzet, od mosta Antonci do skretanja za Motovun, od oko pet kilometara dužine, koja je upravo u tijeku, bit će dovršena početkom kolovoza. Investitor radova na izvanrednom održavanju ove dionice državne ceste DC44, vrijednih oko 3,5 milijuna eura, su Hrvatske ceste, a izvođač Cesta Pula.

Radovi idu svojim tijekom, kazao je Škorić, sve je prema dinamičkom planu. Nastavlja se potom u drugoj fazi rekonstrukcija državne ceste od skretanja za Motovun do Istarskih Toplica koja će se koncem ove godine uvrstiti u plan Hrvatskih cesta tako da bi se mogla početi izvoditi tijekom iduće godine.

- Dovršetkom druge faze toj bi se cesti, meni jednoj od najljepših na ovom području, dalo kvalitetu koja zaslužuje. Obnovila bi se i potpuno rekonstruirala te napravila još sigurnijom za promet, kazao je Škorić.

Višestruki značaj

Govoreći o obilaznici, gradonačelnik Damir Kajin istaknuo je da će se Buzet preporoditi u pravom smislu te riječu jer će uz nju dobiti dva građevinska područja.

- Ono što je jednako važno, rasteretit će se centar samog grada čime će se podignuti sigurnost na daleko veću razinu i usmjeriti dobar dio teretnog prometa na obilaznicu. Treba imati na umu da je Buzet svega šest kilometara od graničnog prijelaza Požane/Sočerga i naglasiti da kroz grad prolazi više od dvadeset posto turista koji ulaze u Istru. Kada se sve to stavi u jedan kontekst, a sutra će obilaznica rasteretiti i cestu od Mažinjice prema Abramima, Škuljarima i Opatiji, vrijednost obilaznice nadilazi sredstva uložena u njenu gradnju, što Grad svojim proračunskim kapacitetom bez pomoći Republike Hrvatske, resornog ministarstva i Hrvatskih cesta ne bi mogao nikada sam izvesti, naglasio je Kajin, koji očekuje i što skoriji početak rekonstrukcije Riječke ulice.

Vrijednost radova na izvanrednom održavanju Riječke ulice u Buzetu, dijela državne ceste oznake DC44, iznosi oko milijun eura bez PDV-a.

Sporazumom su između Hrvatskih cesta, Grada Buzeta, buzetske Park odvodnje, Istarskog vodovoda i Elektroistre, regulirane međusobne obveze i sufinanciranje radova na izvanrednom održavanju ove 650 metara duge dionice državne ceste od Autobusnog kolodvora do Mašimove škuje, koji obuhvaćaju i rješavanje infrastrukture.

Izgradnjom kružnog toka kod Spomen parka, u sklopu rekonstrukcije Riječke ulice, pridonijet će se protočnosti prometa.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter