Ilustracija (snimio Milivoj MIJOŠEK)
Ulaskom Hrvatske u schengenski prostor ukinute su granične kontrole na prijelazima, ali će zato, prema informacijama slovenskih medija, policajci Policijske uprave Kopar na nekadašnjim graničnim prijelazima Dragonja i Sečovlje, odnosno Kaštel i Plovanija s hrvatske strane, postaviti mjerače brzine, budući da pojedini vozači voze prebrzo, ne obazirući se na to da je na Dragonji ograničenje 30, a na Sečovlju 40 kilometara na sat.
Velika većina putnika i dalje se zaustavlja na graničnim kontrolnim kućicama ili izrazito usporava prilikom vožnje područjem bivšeg graničnog prijelaza, no ima i onih koji projure, ne obazirući se na prometne znakove ograničenja brzine. Potencijalna je to opasnost jer ukoliko se netko ipak zaustavi na graničnom prijelazu, vozač koji dojuri iza njega brzinom od 90 kilometara na sat može izazvati prometnu nesreću.
Tragom tih informacija, odgovor na pitanje hoće li se mjerači brzine postaviti na graničnim prijelazima Dragonja i Sečovlje, ali i na graničnom prijelazu Sočerga/Požane, zatražili smo u Policijskoj upravi Kopar.
- Policija provodi redovite kontrole prometa na svim cestama na kojima se bilježi problem prebrze vožnje. Kao i na ostalim prometnicama, policajci će, radi sigurnosti prometa, brzinu povremeno mjeriti i na područjima bivših graničnih prijelaza. Preko bivših graničnih prijelaza brzina je ograničena postavljenim prometnim znakovima, negdje 30 kilometara na sat, negdje 40 kilometara na sat, ovisno o širini prometnog traka, odgovor je Anite Leskovec, predstavnice za odnose s javnošću, više policijske inspektorice iz Policijske uprave Kopar.
Kazne za prekoračenje brzine kreću se od 40 eura za prekoračenje brzine do 10 kilometara na sat, a ako se prekorači više od 50 kilometara na sat kazna je 1.200 eura.
Ukidanje kontrola na graničnim prijelazima ubrzalo je promet, što ne znači da tijekom ljeta neće biti pojačanog pritiska, za što u pograničnom području Buja rješenje vide u spajanju slovenske autoceste brzom cestom s Istarskim ipsilonom.
Prema dostupnim informacijama, slovenska vlada intenzivno radi na projektu spajanja s Ipsilonom. Projekt koji ide iz Kopra na Šmarje i na Kaštel jako je važan za hrvatski dio Istre jer bi se time rasteretili prometni pravci Kaštel i Plovanija koji zajedno imaju dvadesetak milijuna putnika godišnje, više nego Bregana, Rupa i Bajakovo.
U kojoj je fazi taj projekt i što se njime planira, pitanje je koje smo postavili resornom slovenskom ministarstvu, a odgovor ćemo objaviti kada ga dobijemo.