Drvena, rezbarena, polikromirana skulptura Bogorodice s Djetetom, za koju se smatra da je napravljena krajem 16. stoljeća, smještena je u oltarnoj kamenoj niši s lijeve strane unutrašnjosti crkve. Pretpostavlja da se radi o djelu venecijanskog kipara Francesca Terillija
Obnovljeni kip ponovo je na svom mjestu u župnoj crkvi
Nakon obavljenog restauratorskog posla, vrijedna skulptura Bogorodice s Djetetom vraćena je na svoje postolje u crkvi svetog Zenona u Brtonigli. Zabljesnula je u punoj ljepoti dugo skrivenoj pod naslagama vremena zbog čega je imala potpuno druge boje. Drvena, rezbarena, polikromirana skulptura Bogorodice s Djetetom, za koju se smatra da je napravljena krajem 16. stoljeća, smještena je u oltarnoj kamenoj niši s lijeve strane unutrašnjosti crkve. Pretpostavlja da se radi o djelu venecijanskog kipara Francesca Terillija.
Opservacijom stanja ustanovljeno je kako se radi o neophodnoj intervenciji u svrhu sanacije, zaštite i obnove vrlo ugrožene i degradirane skulpture visoke povijesno umjetničke i sakralne vrijednosti kako bi se zaustavilo propadanje i sačuvao očuvani izvornik u najvećoj mogućoj mjeri.
Konkretni su konzervatorski i restauratorski zahvati počeli u prvoj polovici ove godine, kada su provedena potrebna istraživanja i preventivne mjere kako bi se zaustavilo vremenom izazvano propadanje vrijedne drvene skulpture. Tada je sklopljen ugovor o svim potrebnim radovima druge faze s konzervatoricom Jelenom Ćurić iz Murtera.
Nakon što su kroz prvu fazu konzervatorsko - restauratorskih poslova analizirani detalji umjetnine, u drugoj fazi težište je bilo osloboditi umjetninu od naslaga kako bi se prezentirao vjerodostojan, postojan i očuvan izvorni višebojni sloj kako bi se poduzele adekvatne i detaljne mjere sanacije, zaštite i obnove vrijednog originala. Cjeloviti poslovi na konzervaciji i restauraciji zaustavili su propadanje originalnih dijelova skulpture čime je sačuvan taj vrijedni dio ukupnog inventara i interijera župne crkve sv. Zenona, primjer visokorenesansne sakralne umjetnosti.
"Primjerenim i adekvatnim konzerviranjem i restauriranjem zaustavljeno je propadanje, a interpretacijom predmeta nakon provedenih konzervatorsko - restauratorskih zahvata prezentiran i dokumentiran je izvornik skulpturalne cjeline, poštujući ga u najvećoj mogućoj mjeri, te se svakako, kako užoj, tako i široj javnosti pružio pouzdan povijesni i likovni identitet sačuvanog predmeta u ljepoti svog izvornog kolorita i modelacije", zapisano je u obrazloženju obavljenih radova.
Radovi u drugoj fazi obnove obuhvatili su snimanje i dokumentiranje pojedinih etapa restauracije, višekratno mehaničko i kemijsko uklanjanje preslika, čišćenje površine i pozadine, detaljnu stabilizaciju svih slojeva tijekom i nakon čišćenja, uklanjanje starog potamnjelog sloja laka i vremenom nakupljene prljavštine, višekratno konsolidiranje drvenog nosača i rastavljanje oslabljenih dijelova te potom učvršćenje na pripadajuća mjesta. Obavljeno je lijepljenje potrebnih dijelova i slojeva, dijelovi su metalizirani i polirani, sanirani su oštećeni dijelovi te je obavljeno završno i zaštitno lakiranje. Nakon svega, skulptura je montirana u crkvi sv. Zenona na njeno stalno mjesto.
Ukupna vrijednost projekta obnove tog vrijednog spomenika sakralne baštine je 29.606,95 eura, od čega je najveći dio osigurala talijanska Regija Veneto (23.685,56 eura). Za drugu fazu restauratorskih radova plaćeno je 62.510 kuna (8.296,50 eura). Sufinanciranje je Općini Brtonigla odobreno po prijavi na javni natječaj Regije Veneto za oporavak, očuvanje i unapređenje povijesne, kulturne i graditeljske baštine Republike Venecije u Istri, Dalmaciji i na mediteranskom području. Projekt je realiziran u partnerstvu s talijanskim gradom Villorba (Regija Veneto) i sa Zajednicom Talijana Brtonigla.