BILDANJE REPUTACIJE

KAMPANJA ISTARSKE TURISTIČKE ZAJEDNICE: Share Istria za uloženih 50 tisuća eura donosi promidžbu vrijednu 20-ak milijuna eura



Bitno je za cijelu kampanju da smo u nju uključili i velike hotelijere i male obiteljske hotele, restorane, uljare, vinare… Kampanja objedinjuje privatni i javni sektor, velike i male, sve koji se žele uključiti, kako bismo dali potpunu sliku o Istri, kaže Denis Ivošević, direktor istarskog TZ-a

Završetkom lipnja okončana je četvrta sezona marketinške kampanje Share Istria, inovativnog projekta Turističke zajednice Istarske županije u promociji istarskog turizma. Za istarski turizam to je vrlo značajna, možda i najznačajnija promotivna kampanja koja nudi daleko više za mala sredstva u odnosu na druge oblike promocije, daleko skuplje. Radi se o tome da Turistička zajednica Istarske županije poziva od travnja skupine globalno utjecajnih influencera, blogera i drugih autora na društvenim mrežama koje prate milijuni ljudi na internetu. Oni boraveći tjedan dana u Istri, svoje dojmove o mjestima koje posjećuju pretvaraju u svakodnevne priče prepune fotografija i plasiraju ih putem društvenih mreža do svojih prijatelja, ovi dalje do svojih i takva se informacija najbrže širi. Na taj način svi njihovi prijatelji na mrežama putuju s njima Istrom.

Share Istria u ovoj godini trajala je osam tjedana, sudjelovala su 32 influencera koji imaju najmanje 400.000 pratitelja na društvenim mrežama, desetak njih ima više od milijun prijatelja, a nekoliko njih i više od pet milijuna pratitelja na najpopularnijim društvenim mrežama. S ovogodišnjom kampanjom Share Istra vrlo je zadovoljan direktor istarskog TZ-a Denis Ivošević.

- Ovo je četvrta godina projekta Share Istria koji predstavlja najznačajniju kampanju jer generira daleko najbolje rezultate od svih kampanja koje radimo. Samo njih četvero u jednoj grupi influencera imaju više od 1,5 milijuna prijatelja na društvenim mrežama. Svaka slika, svaki tekstić vidi toliko ljudi, a važno je da se u sve uključuju njihovi prijatelji pa se informacija dalje širi još više. U ovoj godini imali smo osam ekipa, a biramo ih preko naših kontakata koje smo stekli. Na početku smo radili preko agencija koje imaju kontakte s utjecajnim blogerima, sada smo umreženi pa smo kreirali bazu podataka od 150 do 200 influencera koje pozivamo, neke zovemo i ponovno. Lani je u dva mjeseca našu kampanju vidjelo 480 milijuna ljudi, pritom ih je 4,5 milijuna komuniciralo za vrijeme trajanja kampanje, tražili su dodatne informacije te je kreirano oko 4,5 milijardi impresija o Istri. Imamo poseban način mjerenja rezultata kampanje pa smo preko digitalnih i tehničkih alata došli do tih podataka. To je prvenstveno kampanja za "bildanje" reputacije i postizanje svjesnosti da postojimo, poručuje Denis Ivošević.

Koliko je gostiju u Istru došlo nakon što je vidjelo takve priče u cijelom svijetu, teško je procijeniti. Ipak, medijska vrijednost kampanje je nemjerljiva. "Da smo, na primjer, prošle godine sva ta pisanja, obavijesti, reklame, fotografije i slično platili, da to vidi toliko ljudi, to bi došlo do vrijednosti od visokih 21 milijun eura. Jasno da nemamo tolik novac pa smo išli na digitalni marketing koji nam omogućava, uz kreativan rad, jako velik doseg i pritom veliku medijsku kampanju i pažnju. Ovo bi za nas bio još skuplji projekt da nemamo partnere. Naš je partner Turkish Airlines i sve naše influencere ta aviokompanija prevozi u biznis klasi jer su i njima važni, pišu i o njima. I oni koriste naše influencere pa im daruju preko nas besplatne karte. Samo smo tim partnerstvom uštedjeli 100 tisuća eura, a naši su troškovi cijele kampanje manji od 50.000 eura. Kad tim novcem provedemo kampanju realne vrijednosti od 21 milijun eura, onda je sve jasno. Drugo, bitno je za cijelu kampanju da smo u nju uključili i velike hotelijere i male obiteljske hotele, restorane, uljare, vinare koji također sudjeluju u svemu tome, što znači da kampanja objedinjuje privatni i javni sektor, velike i male, sve koji se žele uključiti, kako bismo dali potpunu sliku o Istri", kaže Ivošević. (Napisao i snimio Luka JELAVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter