Poštovanje prema učiteljima postala je prošlost. Svaki treći učitelj u godinu dana barem jednom se susreće s prijetnjom nasiljem, a svaki drugi je pod pritiskom radi ocjene. O sve češćem napadu na učitelje HRT je razgovarao s višom savjetnicom za socijalne pedagoge i preventivne programe, Almom Rovis Brandić te Suzanom Hitrec, predsjednicom Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i ravnateljica zagrebačke Upravne škole.
- Problema i nerazumijevanja imamo puno. Naša djeca su uronjena u svijet koji smo im servirali. Potrebne su dubinske promjene koje trebaju biti sustavno usmjerene na vraćanje ugleda učiteljima i na rad s roditeljima kojima je također potrebna podrška. Naš zadatak je pratiti najbolji interes djeteta, rekla je viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe, Alma Rovis Brandić.
Nezadovoljstvo ocjenama rezultira pozivima roditelja.
- Svaki put krene zvoniti mobitel kada učenici odnosno roditelji ne dobiju ono što žele. Sada je društvena klima da dijete mora biti stalno sretno i zadovoljno i dobiti u trenutku sve što želi. Ako je dijete 15 minuta učilo, smatra da je dovoljno da dobije odličan. Miješanje zaista u sve i nepoštivanje autoriteta. Djeca ne poštuju ni svoje roditelje, a oni se ne znaju nositi s tom situacijom pa napadaju vanjskog neprijatelja, a to je škola, govori Suzana Hitrec, predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i ravnateljica zagrebačke Upravne škole.
- Mi dobivamo puno predstavki, prvo procjenjujemo i surađujemo sa školom i ne postupamo odmah. Neprimjereno ponašanje učenika prema učitelju je često i neutemeljeno. Imamo polarizaciju i u zbornicama, gdje imamo učitelje koje ne možete platiti suhim zlatom koliko unose sebe i oblikuju djecu za život, ali i one koji bi bili sretniji kada bi radii nešto drugo, dodaje Rovis Brandić.
Kako kaže, zbog nedovoljnog broja učitelja, ravnatelji moraju zaposliti i učitelje koji nisu zainteresirani za rad.
- Status učitelja se toliko urušio. Svatko se usudi znati i biti profesionalac, nastavlja Rovis Brandić.
Hitrec je poručila kako roditelji nemaju povjerenja u škole i smatraju da će problem najbolje riješiti ako pišu ministru.
- Preskaču korake, idu na inspekciju i traže prava za koja misle da su im povrijeđena. Kada je njihovo dijete u situaciji da je nasilnik, onda umanjuju sve i smatraju da je to dječja igra, ali ako se osjećaju ugroženo, smatraju da bi odmah trebalo izbaciti drugog učenika, ističe Hitrec.
- Trudimo se ostati profesionalni i jednako reagirati jer naš prvi partner je škola. Prvo što radimo je da provjeravamo koliko je predstavka utemeljena, a one često ne budu utemeljene. Često nas zovu i roditelji. Ako je problem nastao u školi, on se samo tamo može i riješiti, priča Rovis Brandić.
Sve češće roditelji inzistiraju na olakšicama za svoju djecu, dodatnim ispitivanjima... Što su prava roditelja?
- Roditelj smije sve tražiti za svoje dijete. Jedna kvaliteta našeg sustava je pružanje individualne podrške svakom učeniku. Mi u srednjim školama imamo gotovo svake godine učenike s raznim teškoćama. Zadnjih godina imamo i usmeno odgovaranje po dogovoru, ali je pitanje koje su granice te podrške, gdje moraju biti iste kompetencije za istu kvalifikaciju, tj. ocjenu, zaključuje Hitrec.