(Hina/EPA)
Perjanica Zagrebačkog velesajma (ZV) "Zagreb Auto Show", odlazi u povijest, a događaj će dobiti novo ime iako bi se trebao održati u planiranom terminu, doznaje se iz ZV-a.
Iako je prije dvije godine Zagreb Auto Show posjetilo više od 142 tisuće posjetitelja i bio je jedan od najvećih, ako ne i najveći takav skup ne samo u Hrvatskoj nego i regiji, uvoznici automobila ne vide računicu da i ove godine nastupe na toj izložbi. Iz ZV-a su nedavno izvijestili da su se, nakon sastanka predstavnika ZV-a i Grupacije uvoznika osobnih i lakih gospodarskih vozila pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, odlučili na novi koncept sajma te da čine sve da se on i održi.
"Kako da ga i dalje nazivamo Zagreb Auto Show ako neće biti izloženih auta? Sada tražimo novo ime", rekli su Hini u ponedjeljak iz ZV-a.
Za sada se ne zna ni moguća izložbena površina ovogodišnjeg sajma koji bi se trebao održati od 31. ožujka do 5. travnja. Podsjetimo, prije dvije godine, 2018., Zagreb Auto Show održan je na više od 70.000 četvornih metara, u 14 paviljona te na otvorenom prostoru. Posjetitelji su dolazili iz cijele Hrvatske i obližnjih zemalja i uopće nije upitno da bi tako bilo i ove godine. Tada su odrađene i 133 premijere i predstavljeno 85 brendova auta, motocikala, gospodarskih vozila...
Odluku o umirovljenju Zagreb Auto Showa kakvog smo poznavali iz ZV-a objašnjavaju globalnim trendovima koji su proteklih godina rezultirali padom broja izlagača na vodećim svjetskim i europskim sajmovima automobila poput Frankfurta, Pariza i Ženeve.
Fokus ovogodišnjeg izdanja sajma tako je, pored motocikala, stavljen na gospodarski program - prateću industrija i gospodarska vozila. Segment osobnih automobila mogao bi biti zastupljen u minimalnoj mjeri.
Uvoznici su, dakle, odustali od nastupa na ovogodišnjem sajmu iako ih je, kako navode iz ZV-a, većina još u prvoj polovici srpnja prošle godine potvrdila nastup na vodećem sajmu ZV-a.
"Izlagači su tražili novi format izlaganja, novi oblik prezentacije. Izlaganje na Zagreb Auto Showu dosta stoji i mnogi se izlagači mjesecima financijski oporavljaju nakon nastupa", kaže tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Hrvoje Paver, koji je prisustvovao prošlotjednom sastanku Grupacije uvoznika osobnih i lakih gospodarskih vozila pri HGK sa predstavnicima ZV-a.
"Zarade na novim vozilima sve su manje, dok istovremeno raste uvoz rabljenih. Uvoznici spuštaju cijene vozila, na taj način brinu o svojim klijentima. Nije tako samo u Hrvatskoj, tako je u cijeloj Europi", kaže Paver.
Inače, od ukupno prodanih 62.938 novih putničkih automobila lani u Hrvatskoj, samo 23 posto ili 14.475 završilo kod građana - fizičkih osoba, a ostatak su kupile pravne osobe - država, ministarstva, rent a car kompanije, tvrtke, javna poduzeća. U Hrvatskoj je lani prodano 4,8 posto novih putničkih vozila više nego 2018. godine.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske lani je na prvom tehničkom pregledu završilo 84.913 rabljenih vozila. Aktualni trošarinski sustav u Hrvatskoj ide, dakle, na ruku uvozu rabljenih automobila.