UTRŽIT ĆE 270 MLIJUNA KUNA

Rasprodaja: Nakon jaružala, ULJANIK PRODAJE JOŠ DVIJE GRADNJE

| Autor: Portal Glas Istre
(Milivoj MIJOŠEK)

(Milivoj MIJOŠEK)


Nakon jaružala, još dva Uljanikova broda idu na prodaju. Stečajna upraviteljica Marija Ružić okupit će na Trgovačkom sudu u Pazinu za dva tjedna vjerovnike kako bi odobrili vrijednosti dvije gradnje predviđene za javnu dražbu – broda za prijevoz automobila Nov. 514, te ro-ro broda Nov. 531, javlja poslovni.hr.

Stavljanje tih brodova na dražbu najavljeno je na posljednjoj skupštini kada je prihvaćen prijedlog stečajne upraviteljice, koja je predložila monetizaciju sve imovine, koja nije nužna za pokušaj reanimiranja proizvodnje u Uljaniku. To je i glavni razlog da na popisu za prodaju nisu još dvije gradnje evidentirane u stečajnoj masi pulskog brodogradilišta.

Odlazak s navoza

Jaružalo, koje je bio i najvrjedniji brod prodan je naručitelju Jan de Nulu u prvom dražbenom krugu za 794 milijuna kuna. Vrijednost gradnje 514 sudski je vještak procijenio na 284,3 milijuna kuna, što znači da će u prvom krugu biti ponuđena za najmanje 213 milijuna, tri četvrtine procijenjene vrijednosti. Nedovršeni ro-ro, 531, vještak je procijenio na 72,4 milijuna kuna, pa će se ponuditi za 54 milijuna kuna. Bude li interesa na dražbi kao u slučaju jaružala, od ova dva broda u prvom krugu prodaje moglo bi se inkasirati nekih 270 milijuna kuna.

Temeljem plaćenih državnih jamstava, na je oba broda upisano založno pravo razlučnih vjerovnika Ministarstva financija i HBOR-a. Neslužbeno se čuje da su za brodove stigla pisma zainteresiranih kupaca, i to ne samo od naručitelja koji su zbog kašnjenja isporuke raskinuli ugovore, nego i potencijalnih drugih takmaca.

U slučaju gradnje 514 najzainteresiraniji je izvorni naručitelj norveška grupacija Siem, a za gradnju 531 naručitelj je bio luksemburški CldN. Obje su tvrtke imale dobru suradnju s pulskim škverom, a gradnje su bile dio serijskih narudžbi, piše Poslovni.hr.

Kao i s jaružalom, ove dvije gradnje neće se nakon prodaje nastaviti dovršavati u Puli. Brod 514, inače, se gradio u 3. maju koji je bio podizvođač, a njegov je dovršetak i dio plana spašavanja tog brodogradilišta koji je i financijski poduprla Vlada.

Neizvjesnost se nastavlja

Pitanje je što još slijedi Uljaniku i Uljanik Brodogradilištu, čija bi imovina, brodovi i oprema trebali biti preneseni na tvrtku-kćer Uljanik Brodogradnja 1852, čiji je dosadašnji direktor Emil Bulić u međuvremenu karijeru nastavio u Tele2 i još uvijek se traži nekoga tko bi preuzeo projekt novog Uljanika.

Na te odluke čeka i stečajni upravitelj Uljanik Brodogradilišta Loris Rak, koji tek treba sazvati skupštinu vjerovnika radi donošenja odluka o nastavku poslovanja tvrtke i unovčenju imovine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter