U novom obliku, u kojem je premijerno izvedena prije dva mjeseca u Rijeci, "La Traviata" Opere HNK Ivana pl. Zajca djeluje kao simbolička priča o razdvojenosti, u priči, na sceni ali u stvarnom životu u kojem valja držati distancu. Dovoljno veliki prostor INK-a dobro je organiziran i postavljen da su u pratnji Riječkog simfonijskog orkestra i Riječkog opernog zbora do izražaja glasom i mimikom došli glavni likovi: Anamarija Knego kao Violetta, Aljaž Farasin kao Alfredo i Kevin Greenlaw kao Giorgio
Aljaž Farasin kao Alfredo i Anamarija Knego kao Violetta u prizoru iz "La Traviate" za koju koncept, dramaturgiju i režiju potpisuje Marin Blažević (Foto: HNK Ivana pl. Zajca Rijeka)
Jedna od najslavnijih opera velikog maestra Giuseppea Verdija preksinoć je oduševila ljubitelje klasične glazbe u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula. "La Traviata" je uprizorena na sceni pulskog kazališta zahvaljujući ansamblu Opere Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke, pod dirigentskom palicom Valentina Egela, a koncept, dramaturgiju i režiju potpisuje Marin Blažević. Gostovanje je održano u sklopu programa "Zajc u INK".
Od prave tragedije do one fiktivne ponekad je mali korak, pa je ova izvedba bila prilagođena neumoljivim epidemiološkim uvjetima. Ne samo da je publika sjedila odvojeno, kao u zadnjih godinu dana, nego su i na pozornici pjevači bili uglavnom odvojeni pregradama, dok su po parteru bile postavljeni ekrani na kojima su mogli pratiti poteze dirigenta, a iskorištene su i lože najbliže bini. Svi izvođači zato su se potrudili i ispričali ovu priču za koju je libreto napisao Francesco Maria Piave kojeg je inspirirao klasični roman "Dama s kamelijama" koji je Alexandre Dumas mlađi napisao i objavio sredinom 19. stoljeća.
Tragična ljubavna priča oduvijek je bila primamljiva, kako glazbenicima, tako i kazalištarcima i filmašima, a kao opera praizvedena je u Rijeci 1857. četiri godine nakon svjetske premijere i do danas ostala najizvođenija opera na svijetu. Posljednji put u Rijeci "La Traviata" je reprizirana 2015. u nekim normalnijim uvjetima, no danas. U ovom novom obliku u kojem je premijerno izvedena prije dva mjeseca u Rijeci, "La Traviata" djeluje kao simbolička priča o razdvojenosti, u priči, na sceni ali u stvarnom životu u kojem valja držati distancu.
Anamarija Knego u tragičnoj operi za koju je libreto napisao Francesco Maria Piave inspiriran romanom "Dama s kamelijama" (Foto: HNK Ivana pl. Zajca Rijeka)
To nekim čudom funkcionira prilično dobro, barem ovako vizualno iako zacijelo utječe na akustiku. No, dovoljno veliki prostor INK-a dobro je organiziran i postavljen da u pratnji Riječkog simfonijskog orkestra i Riječkog opernog zbora do izražaja glasom i mimikom mogu doći glavni likovi a to su Anamarija Knego kao Violetta, Aljaž Farasin kao Alfredo i Kevin Greenlaw kao Giorgio. Tu su još i Sofija Cingula koja je i asistentica režije, Mirna Vidović, Marko Fortunato, Ivan Šimatović, Dario Bercich, Slavko Sekulić, Martin Marić, Darko Matijašević i Bojan Fuštar.
Koreografiju i režiju potpisuju Mila Čuljak i Michele Pastorini, scenografiju Alan Vukelić i Marin Blažević, kostimografiju Sandra Dekanić, oblikovanje svjetla Marin Blažević i Alan Vukelić dok je za scenografsku instalaciju u trećem činu zaslužan Guido Venturini. Koncertni majstor je Robert Drucker, zborovoditeljica koja je napravila i jezičnu pripremu je Nicoletta Olivieri, korepetitorica je Natalija Marycheva, a inspicijenti Valter Milavec i Antonija Družeta.
Ovako poznata opera u jednoj ovako velikoj produkciji nije nešto što se često viđa u Puli. Zato su nakon tri sata prezadovoljni bili zahvalni ljubitelji opere koji su izvođače počastili dugotrajnim pljeskom, a da će izvedba biti uspješna pokazali su aplauzi nakon svake arije.