Karlo Hubak prisjetio se Borisa Geršaka (Matija KASAIĆ DRAKŠIĆ)
Hubak je talentirani mladi glazbenik, koji već desetak godina kao pijanist kontinuirano nastupa, te priređuje solističke i komorne recitale
Ulyssesovi dani klavira nastavljeni su u srijedu navečer koncertom Karla Hubaka koji se predstavio izborom Beethovenovih sonata u prostoru dvorišta Etnografskog muzeja na Velikom Brijunu.
Za klavir solo Beethoven je napisao niz predivnih djela – od sonata koje su možda najpoznatije pa sve do drugih klavirskih formi. Te sonate, uz njegove simfonije predstavljaju najvažniji dio njegova stvaralaštva. Sonate iz njegovog ranog razdoblja su one najklasičnije u njegovom opusu, i uglavnom su četverostavačne, dok su one kasnije po strukturi duže, ali imaju uglavnom i manji broj stavaka.
Nadahnuto
Hubak je talentirani mladi glazbenik, koji već desetak godina kao pijanist kontinuirano nastupa, te priređuje solističke i komorne recitale. On je te sonate predstavio iznimno nadahnuto, stilski uvjerljivo, temperamentno, s posebnom pažnjom kako za pokretljivost brzih pasaža tako i onih epskih, misaonih, te s vrlo naglašenom dinamikom, tehnikom, vrlo osebujno, razigrano.
Cijeli pristup njegovoj izvedbi bio je vrlo dobro promišljen, gdje je svojevrsnim neverbalnim performansom pristupio izvedbi djela ovog glazbenog velikana, glazbeno izrazito odnjegovanim stilom. Počelo je "Sonatom u As-duru", sa stavcima Andante con variazioni, Scherzo: Allegro molto, Marcia funebre sulla morte d'un eroe i Allegro, te "Sonatom u f-molu" op.57 Appassionata, sa stavcima Allegro assai, Andante con moto i Allegro ma non troppo - Presto, gdje je prije svega došla do izražaja besprijekorna tehnika, uz vrlo osobnu gestikulaciju, mimiku - što može biti shvaćeno i kao način koncentracije, ali i kao način interakcije s publikom u ovom komornom i intimnom prostoru.
A bila je to noć punog mjeseca, koji je na tom otočju bio posebno lijep, romantičan, ali i tajanstven, mističan. Ima li boljih prirodnih uvjeta i atmosfere za poslušati "Mondschein-sonatu", odnosno u prijevodu "Mjesečevu sonatu"?
Fantazija
Sonata počinje, što je možda bilo i malo neobično za ono doba, jednim Adagiom sostenuto, i zbog toga ju je, vele kritičari, Beethoven nazvao "Quasi una fantasia", jer nije imala recimo klasičnu strukturu sonate za ono doba. Uslijedili su, u vrlo nadahnutoj izvedbi, stavci Allegretto i Presto agitato i Presto agitato.
Za kraj je tu bila "Sonata u Es-duru" op. 31 i stavci Allegro, Allegretto vivace i Presto con fuoco.
Potom se Hubak obratio publici, zahvalivši svima na dolasku te pohvalivši gledatelje da su vrlo pažljiva publika, a prisjetio se i nezaboravnog Borisa Geršaka, osobe koja je bila zadužena gotovo za sve u Ulyssesu i koja je vodila računa o svemu, a koji nas je zauvijek napustio prije dvije i pol godine.
Hubak je bogatu karijeru započeo prije osam godina upravo na Brijunima kao korepetitor, klavirist i dirigent scenskog ansambla u predstavi "Cabaret Brecht: Zadrživi uspon Artura Uija" (2011.).
Činjenica je da je publika u noći punog mjeseca s ovog koncerta Ulyssesa zadovoljna otišla kući.