SAMO NAJBOLJE

U INK-u nastupila pijanistica Charlene Farrugia Božac: KONCERT ZA PAMĆENJE IZNIMNE MALTEŠKO-ŽMINJSKE PIJANISTICE

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Charlene Farrugia Božac (Dejan ŠTIFANIĆ)

Charlene Farrugia Božac (Dejan ŠTIFANIĆ)


U sastavu koncertnog ciklusa "Samo najbolje", izvela je zanimljiv i bogat repertoar, a njezina tehnička pripremljenost, uigranost, nadahnutost, strastven nastup spojen s besprijekornom, pažljivom izvedbom i odnjegovanom muzikalnošću, s posebnom pažnjom za svaku glazbenu dionicu, učinili su da to bude koncert koji se neće zaboraviti

Koncert za pamćenje priredila je malteška pijanistica sa žminjskom adresom Charlene Farrugia Božac u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula.

Romantizam

U sastavu koncertnog ciklusa "Samo najbolje", izvela je zanimljiv i bogat repertoar, a njezina tehnička pripremljenost, uigranost, nadahnutost, strastven nastup spojen s besprijekornom, pažljivom izvedbom i odnjegovanom muzikalnošću, s posebnom pažnjom za svaku glazbenu dionicu, učinili su da to bude koncert koji se neće zaboraviti.

Počelo je s romantičnim djelom F. Liszt "Après une lecture du Dante - Fantasia quasi sonata". Ovaj se čuveni skladatelj najčešće inspirirao literarnim sadržajima tražeći tematiku u kojoj ima stvarne ili simboličke srodnosti s njegovim životom i romantičkom prirodom.

Upravo je tu romantičnu prirodu prisutnu u glazbenim dionicama ove skladbe Farrugia Božac besprijekorno izvela, nadahnuto, naglašavajući romantičnu komponentu.

Uslijedila je skladba F. Chopin "Andante spianato et Grande Polonaise Brillante op. 22 u Es-duru", tehnički vrlo zahtjevna koju je Farrugia Božac izvela s nevjerojatnom lakoćom. Ovaj je skladatelj u biti odredio stilske i estetske smjernice klavirskoga romantizma, što je Farrugia Božac itekako dobro pokazala, uvevši publiku u jednu sasvim posebnu, gotovo snenu atmosferu punu osjećaja.

Nakon toga, a prije kratkog predaha, na redu je bila čuvena Lisztova "Mađarska rapsodija br. 6", također vrlo nadahnuta, koja je zvučala jako moćno.

Drugi dio počeo je "Etidom op. 111, br. 1., 4. i 6." Camillea Saint Saensa, gdje je također došao do izražaja besprijekoran scenski nastup, a kraj je bio u znaku A. Ginastere i "Sonate za klavir br. 1, Op. 22" sa stavcima Allegro marcato/Presto misterioso/Adagio molto appassionato/Ruvido e ostinato i djela "Tres Danzas Argentinas Op. 2".

Alberto Evaristo Ginastera bio je argentinski skladatelj klasične glazbe. Smatra se jednim od najvažnijih američkih klasičnih skladatelja 20. stoljeća, čija je djela ova mlada pijanistica izvela posebno nadahnuto.

Ispraćena ovacijama oduševljene publike sastavljene u velikoj većini od dobrih poznavatelja glazbe - studenata glazbe, profesora, Farrugia Božac izvela je dva bisa, a jedan je posvetila svojoj glazbenoj mentorici koja je nedavno preminula, ističući da upravo njoj duguje svoju karijeru.

Impresivan životopis

Charlene Farrugia Božac je već u ranoj dobi prepoznata kao posebno nadareno dijete, te je od glazbenih kritičara nazvana "enfant terrible" malteškog pijanizma. Spada među najistaknutije i najuspješnije malteške glazbenike. Dobitnica je prestižne nacionalne nagrade u kategoriji koja se dodjeljuje za iznimna postignuća na području međunarodne umjetničke karijere, a koju dodjeljuje Arts Council of Malta.

Jedna je od ambasadorica neprofitne globalne krovne organizacije za glazbenu kulturu i kulturnu diplomaciju EMMA for Peace pod patronatom UNESCO-a i pokroviteljstvom glavnog tajnika Vijeća Europe te počasnim predsjednikom, proslavljenim talijanskim dirigentom Riccardom Mutijem.

Od 2001. godine uvrštena je u Hubnersovu "Who is Who" enciklopediju poznatih i uspješnih ljudi. Odbor za posebne zasluge londonske Kraljevske glazbene akademije dodijelio joj je nagradu kojom je postala pridruženi član ove ustanove.

Kao solistica nastupila je s malteškom nacionalnom filharmonijom u dobi od nepunih 13 godina te tako postala najmlađa solistica koja je ikada nastupila s ovim orkestrom. Od tog je nastupa njezina karijera strelovito napredovala. Nastupala je s orkestrima poput: Karlovy Vary Symphony Orchestra, European Union Chamber Orchestra, Blackheath Halls Orchestra, Rotterdam Ensemble, Winter Green Orchestra, Kaliningrad Philharmonic Orchestra, Arad State Philharmonic Orchestra, Camerata Austriaca, Portland Civc Orchestra, Russian Gnessin's Academy of Music Orchestra, Hrvatskim komornim orkestrom, Orpheus Academy Orchestra, Altaiskim državnim simfonijskim orkestrom, Lisbon Metropolitan orkestrom i drugim važnim ansamblima.

Također, nastupala je diljem svijeta u značajnim dvoranama kao što su: Smetana Hall, Velikoj dvorani Ujedinjenih Naroda u New Yorku, Oriental Arts Centre u Šangaju, Bozar Hall, Princess Grace Theatre, tek da spomenemo samo neke.

Snimala je za prestižne diskografske kuće poput: Naxos Records, Sony Classical Records, Navona Records i Grand Piano Records. Njezine su izvedbe prenosili BBC Radio 3, RAI 3 i ORF RADIO OEI.

Diplomirala je na Royal Academy of Music u Londonu u klasi Diane Ketler, a doktorirala u klasi prof. Kennetha Hamiltona. Usavršavala se u klasi prof. Borisa Petrushanskog. Bavi se i pedagoškim radom - trenutno predaje kao docentica na Odsjeku studija klavira Muzičke akademije u Puli.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter