USKORO NASTUPA U INK-u

CHARLENE FARRUGIA BOŽAC: Svaki nastup je poseban i neponovljivi događaj

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Charlene Farrugia Božac

Charlene Farrugia Božac


Malteško-pulsko-žminjska pijanistica nastupit će u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula u subotu, 13. lipnja s početkom u 20 sati

Malteško-pulsko-žminjska pijanistica Charlene Farrugia Božac predstavit će se cjelovečernjim klavirskim koncertom u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula u subotu, 13. lipnja s početkom u 20 sati. Bio je to povod za razgovor s njom.

- Kakvim se repertoarom predstavljate pulskoj publici prilikom Vašeg prvog velikog cjelovečernjeg solo klavirskog recitala u Puli, koji je Vaš drugi grad?

- Ovoga sam puta odabrala djela Liszta: "Après un electure du Dante: Fantasia quasi sonata" i "Mađarsku rapsodiju br. 6.", zatim "Andante spianato et Grande Polonaise Brillante op. 22 u Es-duru" Frédérica Chopina. Zatim su tu "Tri etide op. 111, br. 1, 4 i 6" C. Saint Saensa te "Sonata za klavir br.1 Op. 22" i "Tres Danzas Argentinas Op. 2" A. Ginastere.

Obzori se proširuju

- Prošloga ljeta imali ste iznimno uspješan koncert na Brijunima u sastavu programa Kazališta Ulysses. Publika je bila zadivljena, kako sve to djeluje na Vas?

- Svaki je nastup za sebe poseban i neponovljiv događaj koji oplemenjuje. Na trenutak nas odvede s one strane gdje je sve moguće kada vrijeme transcendira, a obzori se proširuju. Ako u takvim okolnostima izvođač uspije prenijeti publici dio čarolije koju je dugo i pomno s ljubavlju tkao, postoji mogućnost da se dogodi prekrasna interakcija između publike i izvođača koja neminovno dovodi do obostranog osjećaja ispunjenja.

- Ova je godina za glazbenike teška zbog korona-krize. Kako ste proveli protekle mjesece?

- Da, ova je godina za glazbenike, kao i u ostalom za sve druge profesije, iznimno teška. U jednom je trenutku vrijeme stalo. Nema koncerata, dvorane su puste, orkestri prolaze kroz velike krize, kao i festivali. Svi moji koncerti koji su bili u planu, a bilo ih je popriličan broj, odgođeni su do daljnjeg. Vodstvo ponekih sala u kojima sam trebala nastupiti, zamolilo me da održim online koncerte. Također, bila sam u prilici da s raznim orkestrima snimim online nova djela, koja su bila skladana u doba pandemije. Moram priznati da je ovaj period za mene jedno novo iskustvo. Obično u životu glazbenika-izvođača, dan je sastavljen od prenatrpanog rasporeda koji uključuje: pokuse, putovanja, koncerte, studijska snimanja, intervjue i mnoge druge obaveze koje iziskuju veliku samodisciplinu i odricanje. Sve to sa sobom donosi upoznavanje novih ljudi, tradicija i različitih kultura. S obzirom da sam od malih nogu vodila dinamičan i stresan život, ovaj je period zatišja na mene djelovao veoma iscjeljujuće. Bilo je i više nego dovoljno vremena za uvježbavanje nove glazbene literature, za koju u "normalnim" okolnostima ne bih pronašla dovoljno vremena, zatim čitanje knjiga, šetnja u prirodi te ono najvažnije; vrijeme koje sam provodila s obitelji učinilo mi se kvalitetnije i opuštenije.

- Pedagoški rad i koncertiranje - kako uspijevate sve to uskladiti?

- Kako sam već prije spomenula, od presudne je važnosti precizno i jasno definirati dnevni, tjedni, mjesečni, pa i godišnji plan aktivnosti. Zatim, spartanska disciplina, kontinuirano usavršavanje te puno vježbanja. Također, imam sreću da novi program mogu savladati relativno brzo, što mi svakako pomaže u realizaciji mojih planova, a imam i podršku obitelji koja mi je neizmjerno važna. Zbog svega navedenog, moguće je pronaći dovoljno vremena za koncertiranje i pedagoški rad sa studentima.

Poslije korone

- Prije korone stalno ste putovali po cijelom svijetu i imali koncerte. Mislite li da će se ta praksa uskoro nastaviti? Kakvi će biti post koronski koncerti?

- Vrlo je teško reći kako će glazbeni svijet i glazbena industrija izgledati u predstojećem periodu. Ima puno špekulacija o tome kako bi on mogao izgledati: neki smatraju da glazbeni svijet kojeg smo do sada poznavali s dolaskom Covida-19 nestaje, dok drugi kažu da do toga neće doći. Voljela bih vjerovati da je ova druga pretpostavka u pravu, jer ukoliko nije, mišljenja sam da će čovječanstvu umjetnost i kultura iznimno nedostajati.

- Planovi za budućnost?

- Očekujem da će uskoro ugledati svjetlo dana moji novi nosači zvuka. Tu prije svega mislim na solistički album pod etiketom Grand Piano Records. S njima sam prošle godine potpisala ugovor, a snimila u Londonu u čuvenom Henry Wood Hallu sjedištu London Philharmonici London Symphony Orchestra. Također, ubrzo očekujem izdavanje još dva CD-a koje sam snimila u Beču u elitnom Wiener Konzerthausu i koji su u procesu editiranja. Jedan od njih će izaći pod etiketom Sony Classical.

Idući bih koncert trebala odsvirati u Rusiji sa simfonijskim orkestrom Sankt Petersburške Državne akademske Cappelle u Sankt Petersburgu u prestižnoj koncertnoj dvorani Academic Glinka Cappella s "Klavirskim koncertom u a-molu, Op. 16", Edvarda Griega.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter