Interpretativna profinjenost

Pijanistički recital Vadyma Kholodenka u pulskom INK-u

| Autor: Vanesa Begić
Pijanist Vadym Kholodenko s proba prije koncerta (Osobna arhiva)

Pijanist Vadym Kholodenko s proba prije koncerta (Osobna arhiva)


"Kombinirajući žestoki pijanizam, nenadmašnu širinu repertoara i razinu interpretativne profinjenosti koja se penje do područja poezije, Vadym Kholodenko uzdignuo se kao umjetnik kakvog je svijet rijetko vidio od velikih pijanista Zlatnog doba. Dobitnik zlatne medalje na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Van Cliburn, Kholodenko je zahvaljujući istančanom pijanizmu i dubokom umjetničkom daru dobio brojne pozive vodećih svjetskih orkestara i koncertnih dvorana".

Tako je definiran ovaj pijanist koji je nastupio u petak navečer u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula, a njegova izvedba upravo odgovara tim izrečenim riječima. Malo je reći dojmljivo, činilo se da razgovara s klavijaturom, u stanju prirediti nevjerojatan dijalog s tipkama, kao da se igra, kao da im daje stalno iznova novi život, bogato, strastveno, nadahnuto.

Vadym Kholodenko (Osobna arhiva)Vadym Kholodenko (Osobna arhiva)

Repertoar je bio dobro osmišljen za tu priliku, najprije, za ''zagrijavanje'' William Byrd i njegov ''First Pavan and Galliard'', a zatim "John Come Kiss Me Now", gdje je pokazao nevjerojatnu tehniku, preciznost, odnjegovani pijanizam. Potom je uslijedila Beethovenova "Piano Sonata No 16 Op 31 br 1" u G-duru, koja je vjerno prikazala glazbenu ljepotu djela ovoga velikana, jednog od najvećih.

U drugom dijelu koncerta romantične, sjetne, melankolične note još jednog velikana, Liszta, za romantičan kraj tjedna. Na rasporedu u bile skladbe "3 Concert Etudes, S144", "4 Valses oubliées, S215", "Valse-impromptu, S213" i "Scherzo and March, S177". I publika je usnula romantične, nježne, lirske snove.

U sezoni 2024./2025. Kholodenko je debitirato s orkestrima kao što su Accademia Nazionale di Santa Cecilia (dirigent Sir Antonio Pappano), Filarmonica della Scala (dirigentica Susanna Mälkki), Filharmonija Nizozemskog radija (dirigentica Karina Canellakis) i Bečki simfonijski orkestar (dirigentica Marie Jacquot), između ostalih.

Kholodenko je bio rezidencijalni umjetnik Simfonijskog orkestra iz Fort Wortha (Texas, SAD) i Simfonijskog orkestra SWR-a (Stuttgart, Njemačka). Rezidencijalni je umjetnik u londonskom Bechstein Hallu – najsuvremenijem novom prostoru za komornu glazbu, u njegovoj inauguralnoj sezoni (2024./2025.).

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

Rođen u Kijevu, Vadym Kholodenko prvu poduku iz klavira dobio je u dobi od šest godina, a s trinaest je krenuo na međunarodne turneje. Obrazovanje je stjecao na Kijevskom državnom glazbenom liceju Lysenko i Moskovskom državnom konzervatoriju Čajkovski, kod renomiranih pedagoga Natalije Gridneve, Borisa Fedorova i Vere Gornostajeve.

Budući da tijekom koncerta - kada je bio u elegantnom odijelu, nije ga bilo moguće snimiti da se ne ometa koncentracija, u fotografijama je vidljivo kako je to izgledalo na probama.


Podijeli: Facebook Twiter