(Foto James Katz)
Jazz Waves naziv je programa koji će otvoriti Pulsko kulturno ljetno, odnosno proljetno-ljetni niz događaja u Malom rimskom kazalištu, a prvi u tom nizu koncert je saksofonista Miguela Zenona koji će nastupiti s pulskim glazbenicima u četvrtak u 21.30. Dan kasnije u isto vrijeme i na istom mjestu dolaze Jaka Kopač quintet feat. Jim Rotondi.
Ovaj jazzu posvećen segment u subotu zaključiti TBF i Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije, a koncert nosi naziv "Pozitivan stav".
Zenónu ovo neće biti prvi nastup u Puli jer je prije nekoliko godina sa svojim kolegama oduševio publiku u Istarskom narodnom kazalištu nastupivši u kvartetu koji su činili Antonio Sanchez, Scott Colley i Donny McCaslin.
"Dobitnik Grammyja i suradnik Guggenheima i MacArthura Miguel Zenón predstavlja odabranu skupinu glazbenika koji su majstorski izbalansirali i pomiješali često kontradiktorne polove inovacije i tradicije.
Općenito smatran jednim od najrevolucionarnijih i najutjecajnijih saksofonista i skladatelja svoje generacije, također je razvio jedinstveni glas kao konceptualist, koncentrirajući svoje napore na usavršavanje fine mješavine jazza i njegovih brojnih glazbenih utjecaja", piše na njegovoj službenoj stranici.
Rođen je i odrastao u Portoriku te je izgradio istaknutu karijeru, objavivši petnaest albuma pod svojim imenom, izbrusivši svoj umjetnički identitet surađujući s etabliranim jazz majstorima i mlađim inovatorima glazbe, bez obzira na stil i žanr.
Među njima su The SFJAZZ Collective, Charlie Haden, Fred Hersch, Kenny Werner, David Sánchez, Danilo Perez, The Village Vanguard Orchestra, Kurt Elling, Guillermo Klein & Los Guachos, The Jeff Ballard Trio, Brian Lynch, Joey Calderazzo, Steve Coleman, Ray Barreto, Andy Montañez, Jerry Gonzalez & The Fort Apache Band, The Mingus Big Band i Bobby Hutcherson.
Nedavno je osvojio i svoju prvi Grammy nagradu, a osim kao glazbenik cijenjen je i kao predavač, iako ga je put skoro odveo u smjeru potpuno suprotnom od jazza. Što mu se dogodilo na tom putu, ispričao nam je u razgovoru.
Kakav je osjećaj osvojiti svoj prvi Grammy nakon 12 nominacija?
- Zaista sam sretan i počašćen što sam dobio ovo priznanje. To će nam sigurno otvoriti neka vrata i pružiti priliku da dođemo do novih slušatelja.
Planirate li nove projekte sa Sanchezom, Colleyjem i McCaslinom?
- Za sada ništa nije planirano, iako sam siguran da će biti drugih prilika za suradnju u bliskoj budućnosti.
Kako ste stupili u kontakt s pulskim glazbenicima? Tko je prvi poslao prijedlog za ovu glazbenu suradnju?
- Sve je to bila inicijativa trubača Branka Sterpina koji je sve pokrenuo.
Što ćete svirati u Puli?
- Svirat ćemo nešto od moje originalne glazbe, plus neke pjesme iz latinoameričke pjesmarice.
Vrlo ste ponosni na svoju latinoameričku kulturnu baštinu. Zašto vam je to tako važno?
- Kultura i glazba iz mog nasljeđa pomogle su mi da shvatim svoj identitet kao pojedinca, i svakako osjećam da je moja odgovornost da budem što je moguće više povezan s ovim aspektom svoje ličnosti.
Koja je priča iza Caravane cultural?
- Caravana Cultural projekt je koji sam pokrenuo 2011. kao način društvenog ulaganja u moju domovinu Puerto Rico. Organiziramo besplatne jazz koncerte u ruralnim područjima zemlje, uz edukativne aktivnosti za sve uzraste. Do sada smo predstavili 13 koncerata i planiramo održati projekt što duže.
Pročitao sam da ste odbili inženjersku stipendiju? Zašto ste se odlučili baviti glazbom?
- Prirodne znanosti oduvijek su me privlačile i razmišljao sam o karijeri inženjera u jednom trenutku dok sam još živio u Portoriku. Otkrivanje jazz glazbe u mojim tinejdžerskim godinama definitivno je imalo puno veze s odlukom da nastavim glazbenu karijeru; jazz mi je pomogao da postanem strastven za glazbu, nešto što do tog trenutka nisam iskusio.
Je li lakše svirati na koncertu (ili snimati glazbu u studiju) ili podučavati?
- U ovom trenutku sve ove stvari vidim kao jednu te istu, ali vjerojatno se najbolje osjećam kada glazbu izvodim uživo.
Kako vaši učenici reagiraju na vaša predavanja?
- Teško je reći iz moje perspektive, ali osjećam da oni izvlače mnogo pozitivnih stvari iz naše interakcije u razredu.
Znam da imate puno iskustva i znanja kao glazbenik, ali jeste li se ikada našli u situaciji da ste nešto naučili od svojih učenika, možda dobili neku novu ideju ili nešto slično?
- Stalno učim od svojih učenika, zapravo to mi je daleko najdraža stvar u podučavanju. Podučavanje predstavlja izazov reorganiziranja mojih misli i ideja na način koji bi drugi mogli internalizirati i razumjeti. Ova praksa me nije učinila samo boljim učiteljem, već i mnogo boljim glazbenikom.