67. PULSKI FILMSKI FESTIVAL

PETI DAN "Ideš? Idem!" i "Njemački inat" Osvježenje s prekratkim rokom trajanja

| Autor: Mladen RADIĆ

    "Ideš? Idem!" redatelja Ljube Zdjelarovića okreće se generaciji YouTubera i Instagramera i njegove mane teže je izbjeći nego medvjeda u liftu, no ima svoj čudni šarm * "Njemački inat" u režiji Silve Ćapin, koja je napisala i scenarij, kratki je ali nenametljivo efektan film 

    Peti dan 67. izdanja Pulskog filmskog festivala u Areni je započeo još jednim kratkim, ali nenametljivo efektnim filmom nazvanim "Njemački inat" u režiji Silve Ćapin koja je napisala i scenarij. U 15 minuta cijeli film se događa na jednoj kamenoj plaži na koju se grupa izletnika dolazi okupati, no njihovu pažnju polako okupira jedna gospođa koja leži potrbuške i ne miče. Tko je ona? Zašto se ne miče? Je li uopće živa? I najvažnije - što bi netko drugi učinio na mjestu kupača? To je pitanje koje će si vjerojatno postaviti gledatelji kao što smo si postavili i mi, no film ne nudi niti nameće odgovor, ali nakon njega ostaju pitanja dugo no što se izvrti odjavna špica.

    Road trip iz Zagreba u Istanbul

    Nakon svih teških drama, došlo je vrijeme i za nešto opuštenije i razigranije. "Ideš? Idem!" redatelja Ljube Zdjelarovića okreće se generaciji YouTubera i Instagramera i njegove mane teže je izbjeći nego medvjeda u liftu, no ima svoj čudni šarm. Glumci i glumice u filmu su poznati YouTuberi i Tuberice kojima gluma nije poziv iako se stalno nalaze ispred kamera – Vid Juračić, Veronika Rosandić, Kaja Kočevar - Kaya Solo, Bogdan Ilić - Baka Prase, Nika Ilčić, Fran Lauš, Nenad Krstić - Tony TCTN i Mert Efe. Njihovu neumješnost nećemo niti pokušati uljepšati, niti ublažiti, vidi se da im gluma ne ide i točka. Neki od njih, ipak, rade jako dobar posao na svojim YouTube kanalima pa Juračić ima sjajne kvartovske priče iz Zagreba na svom kanalu, koje od srca preporučujemo.

    Priča "Ideš? Idem!" vrti se oko road tripa (tako ga zovu u filmu) iz Zagreba u Istanbul i uključuje potragu za ljubavlju, želju za dokazivanjem i priču o osveti. Na put kreću Veronika i Vid iz Zagreba, i Kaja iz slovenskog Velenja, no vremenom će se društvo pojačati Baka Prasetom i Tonyjem, a susrest će i još neke poznate face iz svijeta društvenih mreža. Film se trudi biti zabavan, dinamičan, čak i raskalašen i to mu donekle i uspijeva. U prvih pet minuta već imamo jedan histerični, loše odglumljeni plač cure koju je dečko ostavio, i mudrost konduktera u vlaku koji jednoj od protagonistica nagovješćuje poput proroka iz žbunja da "nikad ne zna gdje će je put dovesti". Takvih mudrolija, koje bi inače očekivali u nekoj ruskoj drami koja se događa među vlastelinima na zalazu života, na svu sreću, nema puno. Čini se, još samo jedna iz usta turske doktorice.

    Dobrodošla pomoć Zijada Gračića

    Rupe nekoherentnosti pokušavaju se zakrpati pojavljivanjem poznatih YouTube faca, snimkama tekstualnih poruka, jednom nelošom animacijom i brzom smjenom kadrova od kojih su neki snimani dronom, a kasnije će gledatelji biti počašćeni i snimkama istanbulskog bazara. Još jedna pomoć filmu dolazi u vidu Zijada Gračića, za razliku od ostatka ekipe iskusnog glumca koji znalački i funkcionalno odrađuje svoj posao nekakvog diplomata koji pokušava doznati što se veseloj ekipi dogodilo na putovanju pa film gledamo u flashbacku, i dobro je što Gračić, odnosno njegov lik, pustolovnim izletnicima postavlja pitanja koja bi i mi postavili tako da se neke stvari uspijevaju razjasniti. Po dolasku u Istanbul, kombi koji su YouTuberi vozili odjednom završi u moru, nakon što je Vid, koji ga je vozio, zaboravio povući ručnu kočnicu. Originalno, zar ne? Snimku vidi pussydestroyer odnosno Mert Efe, turski gamer koji je Baku Praseta ubio u jednoj multiplayer pucačini. Baka Prase zato želi osvetu i traži svog takmaca.

    Slijedi završni obračun u još jednoj online partiji, a ističemo ovaj dio zbog jedne poruke koja se namjerno ili nenamjerno provlači kroz film, a to je da pripadnici generacije neopterećeni prošlošću, koji žive od Velenja do Istanbula, umjesto da se obračunaju šakama, noževima ili pištoljima, obračunavaju se kroz video igru gdje je krv sačinjena od piksela. S jedne strane netko bi im mogao prigovoriti da se gube u nebitnim stvarima, ali s druge strane stvaraju odnose u kojima se svađaju i međusobno podbadaju, ali se i druže i uvijek poštuju, bez obzira na to tko su i odakle su. Za njih granica nema. Barem tako ispada u filmu.

    Baka Prase u jednoj od glavnih uloga

    Nakon teških drama, "Ideš? Idem!" došao nam je kao osvježenje, ali koje se nakon par gutljaja počelo mlačiti. Odlično je što se obraća novoj generaciji, što se trudi biti suvremen, razigran i neopterećen koječime, no previše se na toj avanturi gubi na sporednim putovima poput kombija u kojem se u filmu voze protagonisti.

    Pogotovo nam je u sredini film bio negledljiv, do trenutka kada se pojavljuje Fran koji u film upada praktički iz vedra neba, ali ta nam je scena baš nekako bila smiješna. Nažalost, samo ta. Pred kraj doznajemo a je Vid zaljubljen u Kaju. Otkud pak sad to? Baka Prase je vjerojatno zanimljiv lik na svom kanalu, no odluka da mu se da jedna od glavnih uloga u ovom filmu jednostavno nije bila najpametnija, da budemo krajnje pristojni. Možda nekome imponira njegov stil komunikacije, ali ovdje jednostavno ispada nepotrebno antipatičan.

    Povezane vijesti


    Podijeli: Facebook Twiter