AUTOMOBILISTIČKI SPEKTAKL

Porečan Daniel Šaškin, organizator netom završenog Croatia Rallyja: "SVJETSKO RELI PRVENSTVO ŽELIM DOVESTI U ISTRU"

Volio bih krenuti u ozbiljne pregovore s ljudima iz Istre i Kvarnera tako da ta priča definitivno nije zatvorena knjiga i nisam odustao od sna da WRC dovedem u Istru. Međutim, moramo pričekati lokalne izbore jer bi nam sada vjerojatno obećali svašta, a mi nemamo puno vremena. Trebaju nam konkretne ponude, a ne predizborna obećanja, upozorava Daniel Šaškin

| Autor: Boris BILAS
Daniel Šaškin (Foto: WRC)

Daniel Šaškin (Foto: WRC)


Prije otprilike dvije i pol godine Porečan Daniel Šaškin ostvario je jedan životni san kada je sa svojim suvozačem Sašom Bittermanom u siječnju 2019. završio najteži svjetski reli, Rally Dakar. Prije nekoliko dana ostvario je i drugi san uspješno organiziravši jedno od najvećih svjetskih sportskih natjecanja. Šaškin je bio na čelu organizacijskog odbora Croatia Rallyja, svjetskog prvenstva u reliju koje je prvi put održano u Hrvatskoj.

Tjedan dana nakon uspješnog završetka natjecanja Šaškin je u razgovoru za Glas Istre otkrio da se dojmovi još uvijek nisu potpuno slegli, ali da je svjestan da su napravili vrhunski posao u gotovo nemogućim uvjetima.

Daniel Šaškin rođen je 8. srpnja 1976. i otad živi u Poreču gdje je pohađao talijanski vrtić i osnovnu školu. U Poreču je 1995. završio Jezičnu gimnaziju Mate Balota, nakon toga je diplomirao turistički menadžment na Visokoj školi u Višnjanu. Danas kaže da je ljubav prema automobilizmu naslijedio od nona.

- Sve je počelo od mog nona koji je vozio moto-trke, a i otac i majka su mi bili sportaši. Uz to su mi svi u obitelji poduzetnici pa mi je i to dalo određenu dozu samopouzdanja da se odvažim i krenem u takve vode. Oduvijek sam imao nemiran duh, ali me nažalost u Poreču i u Istri baš nisu shvaćali ozbiljno pa je WRC na kraju završio u Zagrebu, iako mi je najveća želja bila raditi ga u Istri, govori Šaškin i napominje kako usprkos tome što ove godine reli nije organizirao u Istri, to ne znači da u jednom od idućih izdanja WRC neće doći na istarske ceste.

- Volio bih krenuti u ozbiljne pregovore s ljudima iz Istre i Kvarnera tako da ta priča definitivno nije zatvorena knjiga i nisam odustao od sna da WRC dovedem u Istru. Međutim, moramo pričekati lokalne izbore jer bi nam sada vjerojatno obećali svašta, a mi nemamo puno vremena. Trebaju nam konkretne ponude, a ne predizborna obećanja, upozorava Daniel Šaškin koji ni u danima nakon završetka prvog hrvatskog WRC-a ne staje s poslom oko ove utrke. Kaže da njegov tim ne staje s radom jer kvalitetna organizacija relija traje kroz cijelu godinu.

Zagreb i Karlovac

- Možemo si dopustiti tih dvadesetak dana da prođu izbori jer nam taman toliko treba da zatvorimo sve poslove oko završenog relija, prije nego krenemo u organizaciju sljedećeg. Nakon toga krećemo u pregovore s potencijalnim partnerima. Naravno da ću ja uvijek favorizirati Istru, ali ne mogu biti sebičan i gurati je ispred drugih. Međutim, to će sve ovisiti o politici, govori predsjednik organizacijskog odbora Croatia Rallyja koji je, osim što je jedan od najuspješnijih hrvatskih vozača, dugo i u poduzetničkim vodama, što mu je sigurno pomoglo i u uspješnoj organizaciji WRC-a koji se prošlog vikenda vozio u okolici Zagreba, Karlovca i u Hrvatskom Zagorju.

Već ranije Šaškin se istaknuo uspješnom organizacijom relija u Poreču koji se vozio za Europsko prvenstvo.

Tjedan dana nakon relija Šaškin kaže da posao na ovogodišnjem natjecanju još ni približno nije završen.

- Ima još jako puno posla. Svi misle da je sve gotovo kada proglasimo pobjednika, ali ima još dosta stvari koje treba napraviti. Treba zahvaliti svim partnerima i sponzorima, a onda početi planirati organizaciju za iduću godinu. Sretni smo i ponosni s onim što je iza nas i sad trebamo vidjeti kako dalje, priča Šaškin te dodaje da je iznimno zadovoljan reakcijama i vozača i dužnosnika FIA-e na čelu s predsjednikom te organizacije Jeanom Todtom.

- Usprkos svim tim pohvalama ostaje žal što nije moglo biti više publike zbog epidemioloških razloga i to je jedna od stvari za koje se nadam da će druge godine biti drugačije. Isto tako želio bih i da se neki brzinski ispiti protegnu bliže moru, a imamo i još neke ideje koje bi u svakom slučaju digle naš reli na višu razinu, priča Šaškin i napominje da tu prije svega misli na neke popratne događaje poput podizanja prometne kulture i organizacije regate na nekom od hrvatskih otoka.

- Nadam se da smo s relijem podigli svijest koliko je ovakav događaj bitan za hrvatski turizam, a samim time i za Hrvatsku u cjelini. Koliko je to stiglo do ljudi koji odlučuju je drugo pitanje. To ćemo vidjeti u sljedećim mjesecima. Matematika je tu neumoljiva i svaka uložena kuna u hrvatski WRC vraća se pedeset puta, a možda i više. Naravno, govorimo o godini kada imamo maksimalni kapacitet publike. Međutim, već ove godine je vrijednost reklame u raznim medijima bila veća od 40 milijuna eura, što je godišnji proračun Hrvatske turističke zajednice za promociju. S druge strane, ovakva promocija je puno snažnija i kvalitetnija od bilo kakvog oglasa, govori Šaškin i napominje će ljudi iz turizma uvidjeti koristi ovakvog događaja te da će shvatiti da s ovakvim manifestacijama možda možemo napokon početi govoriti o turističkoj godini, umjesto turističkoj sezoni.

Pusti milijuni eura

- Da bi se to dogodilo, Hrvatskoj treba tridesetak ovakvih evenata. Možda vam se to čini puno, ali nije. Takva brojka uopće nije nedostižna jer uložiti 20 ili 30 milijuna eura u događaje koje bi vratili 50 puta toliko je jednostavno vrlo isplativo. Svaki biznismen bi odmah pristao na takvu računicu, priča 45-godišnji Porečan i daje primjer Estonije gdje je vlada za organizaciju WRC-a izdvojila dva i pol milijuna eura, dok bi za ozbiljnu organizaciju idućeg relija u Hrvatskoj trebalo oko milijun i pol eura.

- Mislim da kada se uzme u obzir povrat investicije, takva svota ne bi trebala biti problem za državu. Morate znati da ako će iduće godine biti prisutan puno veći broj gledatelja, to automatski poskupljuje cijelu organizaciju. U tom slučaju treba organizirati fan zonu, što automatski znači i više ljudi u organizaciji, više redara, raznog tehničkog osoblja i drugih stvari poput šatora i tribina. Dobar dio tog novca koji bi nama država "dala" bi se u roku od par mjeseci vratio u proračun, tako da je meni to više nego normalno, kaže Šakin i napominje da veliki problem u organizaciji ovakvih sportskih događaja predstavlja poznata hrvatska birokracija.

- Ne možete vjerovati koliko mi vremena u organizaciji izgubimo na birokraciju. Samo za natječaj Ministarstva turizma smo morali skupiti brdo od 25 kilograma papira. Tu bi nama trebala pomoć jer gubimo vrijeme i energiju na takve stvari umjesto na još bolju organizaciju, a nije da u tim institucijama nema dovoljno ljudi koji bi nam mogli pomoći. Uz tu pomoć mi bi svoj posao odradili puno kvalitetnije, a rezultat bi bio još bolji reli iduće godine, govori Šakin i dodaje da su iz FIA-e načelno predložili produženje ugovora s hrvatskim partnerima, ali da je to daleko od gotovog posla koji bi i iduće godine osigurao WRC na hrvatskim cestama.

300 tisuća kreveta

- Ugovor je još daleko od potpisivanja. FIA je nama predložila nastavak suradnje i sada slijede mukotrpni pregovori da potpišemo fiksni ugovor i da osiguramo reli u Hrvatskoj još barem dvije

godine. Prije toga će iza nas morati stati država jer bez toga neće biti moguće taj ugovor potpisati. Ovaj prijedlog je jedan iskaz dobre volje vlasnika licence WRC-a koji je tako na najplastičniji mogući način nama poručio da smo odradili jako dobar posao. Sada nam treba država, ministarstva turizma i financija, lokalne zajednice. Svi oni trebaju stati iza nas i tek onda možemo ići u pregovore i dogovoriti s vlasnicima licence WRC-a dugogodišnju fiksnu suradnju, napominje Daniel Šaškin, koji je za organizaciju primio pohvale od predsjednika FIA-e Jeana Todta, ali i od drugih sudionika relija. Svi oni ističu da su organizatori u teškim uvjetima napravili odličan posao i da su organizirali neizvjesnu i zahtjevnu utrku u prekrasnim krajolicima.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter