Po novoj odredbi prava i obveze iz ugovora o osiguranju produžuju se najviše 30 dana
Ilustracija (Pixabay)
Vlasnik motornog vozila koje podliježe obvezi registracije i izdavanja prometne dozvole mora sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štete koje bi tim vozilom mogao uzrokovati trećim osobama i ugovor o osiguranju mora biti na snazi sve dok je vozilo u prometu, prenosi Net.hr.
Da ne bi došlo do neugodnog iznenađenja, vozač mora pogledati u uvjete svoga osiguratelja i provjeriti koliko mu vrijedi osigurateljno pokriće nakon isteka police obveznog osiguranja.
"To znači da ugovor treba obnavljati svake godine, što mnogi vlasnici i čine povezujući datum obnove ugovora o osiguranju s datumom registracije", rekao je za HAK Reviju prof. dr. sc. Marijan Ćurković, član Upravnog odbora HAK-a i jedan od vodećih stručnjaka za osiguranja u Hrvatskoj.
Ako vlasnik zaboravi produžiti ili obnoviti ugovor o osiguranju na vrijeme, u slučaju nesreće će u sam morati platiti štetu, prenosi Net.hr.
Ćurković navodi da je nekoć na snazi bila zakonska odredba da osiguranje vrijedi još trideset dana nakon isteka police osiguranja, no da je donesen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu koji je ispred "30 dana" ubacio riječ "najviše".
"Ovu 'caku' ne znaju mnogi vozači, posebno stariji, jer im je u sjećanju ostala stara zakonska odredba", navodi Ćurković. Po novoj odredbi prava i obveze iz ugovora o osiguranju produžuju se 'najviše 30 dana', a ne više '30 dana'.
"Tu novu odredbu iskoristili su neki osiguravatelji dotadašnji jedinstveni rok od 30 dana pretvorili u nove rokove. Tako ima osiguravatelja koji taj početni rok određuju s 15 dana, drugi sa sedam dana, treći pak samo s jednim danom. Rijetki su koji su zadržali staru odredbu o počeknom roku od 30 dana", rekao je Ćurković, prenosi Net.hr.