Hrvatska je postala jedno od skupljih turističkih odredišta u Europi. Samo u dvije postpandemijske godine cijene ugostiteljskih usluga i smještaja porasle su za oko 40 posto. A upravo bi cijene mogle odrediti koliko će Hrvatska iduće turističke sezone biti zanimljiva gostima. Glavni, a moguće i presudni motivi dolazaka, bit će odnos cijene i kvalitete, javlja HRT.
Više cijene osnovnih namirnica i sirovina te visoke trgovačke marže - sve je to, tvrde ugostitelji, utjecalo na dizanje cijene proizvoda i usluga u ugostiteljstvu. Troškovi im, kažu, rastu svakodnevno. Ipak, postoje i oni koji cijene dižu neopravdano.
No, daljnji rast cijena mogao bi negativno utjecati na turističku potražnju, pogotovo ako cijene ne prati kvaliteta, upozoravaju nadležni.
- Prodaja za sljedeću godinu bit će izrazito zahtjevna i morat ćemo pripaziti na svaki segment naše turističke ponude, a najbitniji je odnos cijene i kvalitete i ta konkurentnost, poručio je ministar turizma i sporta Tonči Glavina.
Ugostitelji, pak, od vladajućih i na državnoj, ali i na lokalnoj razini, traže porezna rasterećenja.
- Smatramo da je došlo vrijeme da se porez na potrošnju treba ukinuti, jer jedino mi plaćamo i nitko drugi ne plaća u okruženju, naglasio je predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore Hrvoje Margan.
Jedan od razloga podizanja cijena je i porast cijene radne snage. A upravo nedostatak radnika, posebno stručne radne snage, jedan je od glavnih problema s kojima se ugostitelji susreću.
Cijeli prilog dostupan je ovdje.