Snimila Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
Društveno poduzetništvo – kako izmjeriti društveni utjecaj poduzeća naziv je predavanja koje će u ponedjeljak u 17 sati u Društvenom centru Rojc održati Maja Weisglass, sociologinja i suosnivačica lokalne mreže ECG (Economy for the Common Good) konzultanata, a u organizaciji Zadruge za etično financiranje.
Fokus predavanja bit će na aktualnim temama iz svijeta društvenog poduzetništva, poput važnosti mjerenja društvenog utjecaja i edukacije potrošača o načinu prepoznavanja društvenih poduzetnika, odnosno nefinancijskog izvještavanja kroz mjerenje društvenog utjecaja kao najjednostavnijeg načina za transparetno informiranje potrošača o društvenom poslovanju.
Predavanje će ocrtati kontekst unutar kojeg se razvila svijest o važnosti društvenopoduzetničkog modela te razjasniti terminologiju i status društvenog poduzetništva u Hrvatskoj danas. U okviru nadolazećih zakonskih regulativa o nefinancijskom izvještavanju, ali i općeg cilja povećanja vidljivosti poduzeća koja posluju prema načelima društvene odgovornosti, na predavanju će biti predstavljena metodologija Economy for the Common Good (ECG), sveobuhvatan teorijski i metodološki okvir s međunarodnim priznanjem i praksom te preporukom Europske komisije.
Bit će predstavljen i proces izrade izvještaja koji, osim kvantificiranja društvenog utjecaja, donosi i preporuke za daljnje poboljšanje poslovanja i upravljanje rizicima.
Lokalne primjere dobre prakse predstavit će društveni poduzetnici s područja Istarske županije: Helena Sterpin, upraviteljica Prakse, inženjerske zadruge za projektiranje, urbanizam i oblikovanje, te Siniša Pavlović, Marko Domgjoni i Josip Urti iz poduzeća Hook&Cook koje okuplja lokalne ribare i kuhare s ciljem unapređenja održivog ribarstva i kvalitete morskih prehrambenih proizvoda.
Ovim se temama Zadruga za etično financiranje aktivno bavi kroz projekt eECONOMIJA čiji su ključni ciljevi osposobljavanje stručnjaka za pokretanje usluge mjerenja i praćenja društvenog utjecaja poduzeća i izrade nefinancijskih izvještaja putem metodologije te stvaranje mreže ECG konzultanata putem koje će Zadruga djelovati na tržištu.
Metodologija ECG pruža sveobuhvatnu sliku o tome koliko je poslovanje poduzeća u skladu s ESG (Environmental, Social, Governance - okolišni, društveni, upravljanje) kriterijima. Također donosi strateške prijedloge za integriranje ESG kriterija i transformiranje poslovanja u održivo i društveno odgovorno poslovanje.
Predavanje je ograničeno na 20 posjetitelja, a za sudjelovanje je potrebna covid potvrda.