JEDINA LOKACIJA

ZA KOGA SE U PULI PLANIRA RIBARSKA LUKA? Veliki brodovi ne mogu stati u uvalu Zonka, pulski ribari ostat će BEZ MJESTA NA OBALI

| Autor: Chiara BILIĆ

Kako je uopće došlo do toga da na cijeloj obali ne postoji alternativa za Zonku u koju neće stati veći brodovi? Za sadašnje je stanje, saznajemo, krivo vodstvo ribara na čelu sa Zlatkom Milovanom, koje je još 2008. godine zahtijevalo da se isključivo uvala u Štinjanu GUP-om definira kao ribarska i sportska luka

 

Jedina lokacija koja je GUP-om određena da postane ribarska luka u Puli, uvala Zonka u Štinjanu, imat će 200 vezova, no tamo, po svemu sudeći, neće stati brodovi dužine preko 25 metara. Gdje će se oni vezati zasad nitko ne zna jer duž obale za ribare nigdje drugdje nema mjesta. Pulski zaljev nema komunalnih vezova, već samo operativnu obalu.

Osim što ostaje otvoreno pitanje kad će se uopće projekt izgradnje ribarske luke pokrenuti s mrtve točke, ribari su zasad zapeli na rivi gdje plaćaju skupe vezove, a zauzvrat nemaju adekvatnu infrastrukturu. Njihova najveća muka nije na moru, nego na obali gdje nemaju struju, vodu, parkiralište, niti prostor za krpanje mreža.

Svoj na svome

Kako je uopće došlo do toga da na cijeloj obali ne postoji alternativa za Zonku u koju neće stati veći brodovi? Tko je kriv za ovo ne baš pretjerano dovitljivo rješenje s kojim pojedini ribari nisu nimalo zadovoljni? Za sadašnje je stanje, saznajemo, krivo vodstvo ribara na čelu sa Zlatkom Milovanom, bivšim upraviteljem ribarske zadruge Lanterna, koje je još 2008. godine zahtijevalo da se isključivo uvala u Štinjanu GUP-om definira kao ribarska i sportska luka, unatoč tome što se tada raspravljalo i o Vallelungi kao potencijalnoj lokaciji. Kako ribari taj projekt nisu htjeli nikome prepustiti, Grad godinama nije ništa poduzimao i sve se odužilo unedogled. Vrijeme je, međutim, pokazalo da ribari ipak nemaju volje, vremena, a ni znanja i financijskih sredstava da taj projekt privedu kraju.

Ravnatelj Lučke uprave Pula Donald de Gravisi ističe da se s tadašnjim vodstvom ribara uopće nije moglo razgovarati.

- U vrijeme Milovana ribarima smo pokušali objasniti da im Zonka neće biti povoljna prvenstveno zato što Lučka uprava ima lakši pristup fondovima, nego udruge ribara. Nisu htjeli ni čuti o tome. Htjeli su biti svoj na svome, kaže De Gravisi.

Nema mjesta

Također, napominje da Lučka uprava ribarima pomaže koliko god je to u mogućnosti te da su se odazvali na sve sastanke. Što se tiče cijene vezova na rivi, ona je za ribare regulirana na razini Hrvatske.

- Nismo mi izmislili cijenu. Cijela Pula je tako koncipirana da jednostavno nema mjesta za ribarske vezove, postoji samo operativna obala. Kad treba ukrcaj i iskrcaj ribe, mi prilagodimo i Molo Carbone i cijelu našu rivu i plato. Sve da se riba istovari, a da brod bude osiguran i privezan. Naravno, to je operativna obala. Mi s obalom oskudijevamo. Nažalost, kad je trebalo odlučiti gdje će ribari imati svoje privezno, trajno mjesto, oni su insistirali na Zonki i tu je napravljen pritisak na Grad. Sada ne možemo više ništa, Zonka je postala luka posebne namjene, a mi upravljamo lukama otvorenim za promet, objašnjava De Gravisi.

Zašto je tada odabrana upravo Zonka, a ne Vallelunga, upitali smo i Zlatka Milovan koji odgovara da je Vallelunga bila plitka i da je ribari s većim brodovima, koji imaju dublji gaz, nisu htjeli.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter