TKO ŽELI RADITI - MOŽE

Već nekoliko mjeseci u Puli postoji jednostavan (ali naporan) posao koji stalno traži radnike, a mjesečna plaća doseže i do tri prosječne hrvatske plaće! PRIČALI SMO S JEDNOM RADNICOM I SAZNALI SVE DETALJE

| Autor: Chiara BILIĆ

Već je nekoliko mjeseci prošlo otkako je popularni online servis za naručivanje hrane - Pauza.hr - u Puli uveo PauzuGo, uslugu dostave hrane s vlastitim dostavljačima i dostavljačicama, koji s velikom, narančastom torbom na leđima ubrzano pedaliraju ulicama grada. Među njima je i 45-godišnja Puležanka Romina Ruba. Doduše, ona ne biciklira. Narudžbe dostavlja vlastitim automobilom. Znamo to jer katkad navrati i u redakciju Glasa Istre. Evo, baš je u utorak na adresu našeg lista dostavila tortilje s piletinom. Uvijek vedra i nasmiješena, Romina je odlučila iz prve ruke ispričati kako izgleda jedan radni dan dostavljačice Pauze, ali i može li se, kao što smo načuli, zaraditi zavidna svota novca, a otkrila nam je i iz kojeg restorana Puležani najviše naručuju.

- Ako radiš, ali stvarno radiš, zaista možeš jako dobro zaraditi. Satnica je fiksna i iznosi 15 kuna. Uz to, od 12 do 21 kunu zaradiš po pojedinoj dostavi. Koliko točno, ovisi o tome kojem razredu pripadaš. Naime, dostavljači su podijeljeni u kategorije s obzirom na to koliki broj dostava obave tjedno. Više dostavljenih obroka ujedno znači viši razred, a to sa sobom nosi i veću zaradu po pojedinoj pošiljci. Na dobar se dan može dogurati do 60 kuna po satu. Prosječno se dnevno može raditi od 250 do 400 kuna za osam sati rada, pojašnjava Romina.

Nama je pak iz nekoliko izvora potvrđeno da pojedini kuriri PauzeGo mjesečno zarade i do tri prosječne hrvatske plaće. Ili jednu prosječnu direktorsku u javnom sektoru. Romina ne potvrđuje, niti opovrgava taj navod. Otkriva međutim da se u vrijeme koronavirusa od posla padalo s nogu. Na prometnicama su, ističe, bili samo Pauzaši, policija, vatrogasci i taksisti. Odrađivalo se, prisjeća se, i do 12, 13 sati u komadu.

- Zaradi se onoliko koliko se radi. Radno vrijeme je klizno, fleksibilno. Smjene si dostavljači kreiraju sami. Na dane koje odluče raditi, moraju ispuniti samo jedan uvjet - da odrade minimalno dva sata u kontinuitetu. Osim toga, moraju sakupiti i 30 radnih sati tjedno. A tko voli i može više, nek' izvoli, kaže Romina koja si je, recimo, nedavno uzela tri slobodna dana. To je, ističe, dobra strana posla. Nitko ti ne visi nad glavom i sam odlučuješ o svojim slobodnim danima.

PauzaGo u Puli, veli, ima dvadesetak dostavljača. Koriste skutere, bicikle, automobile. Romina također promišlja o tome da automobil zamjeni motorom. Najveći problem je, naglašava, već stara pulska boljka, kronični nedostatak parkirnih mjesta. Dosad je zbog toga već platila tisuću kuna kazni.

- Već sam platila hrpu kazni za parkiranje. Mislim da bi u Pulaparkingu trebali biti malo tolerantniji prema nama. U Puli doista nemaš gdje parkirati vozilo. Pogotovo u centru grada, pojašnjava.

Baš je u srijedu Romina morala platiti posljednju u nizu kazni. Pauk joj je odnio vozilo koje je ispred zgrade gdje je vršila dostavu zaustavila na tri minute. U automobilu je, veli, svirala glazba, prozori su bili spušteni, a bila su i upaljena sva četiri pokazivača smjera. Djelatniku je pokušala pojasniti da je automobil ostavila na minutu. Maksimalno joj je pet potrebno, tvrdi, da uruči obrok.

- Skrenula sam mu pozornost i na činjenicu da u radijusu od 500 metara nema niti jednog slobodnog parking mjesta, ali nije me htio poslušati. Niti dvije minute otkako sam izašla iz automobila, već je bio zraku. Čak mu je konobar iz obližnjeg kafića kazao da se vraćam za minutu. No, on mi je rekao da smo mi iz Pauze bahati, da smo se proširili, da nas ima previše i da se ponašamo kao da smo oslobodili Pulu. A gdje bih trebala parkirati? U Max Cityju na Stoji, a pješke hranu dostaviti u centar grada?, pita se Romina.

Ondje gdje je to moguće, nastavlja, većina kurira ionako pješači. Uostalom, tako je i najisplativije. Uštedi se na gorivu, koji inače ide na trošak dostavljača. No, na dužim relacijama dostava s noge na nogu nije moguća. Bilo bi to presporo, hrana bi se ohladila putem. Bicikl bi bio najbolja opcija, ali Pula je ipak grad na sedam brežuljaka i gotovo bez biciklističkih staza.

- Nakon nekoliko uzbrdica i nizbrdica, dečki koji dostavljaju na biciklama umiru od napora, govori.

Korisnike PauzeGO dosad je, naime, najviše oduševljavala besplatna dostava. Od srijede je, međutim, počela njezina naplata. Sada se uz cijenu obroka iz restorana naplaćuje još dodatnih sedam i pol kuna. Doduše, dostavljači su na tu promjenu bili pripremljeni već neko vrijeme. Ali korisnici usluge nisu. Pad prometa se, žalosna je Romina, osjetio istog dana.

- Mi nismo zadovoljni, a bogami nisu ni ljudi koji naručuju. Ipak je ovo, znate, Pula. Romina ipak smatra da tih sedam i pol kuna nije puno. Ako se uzme u obzir da korisnik hranu dobiva doslovno na vrata, nije morao upaliti automobil, tražiti i platiti parking, trošiti benzin, doći do restorana i preuzeti obrok, onda je cijena dostave realna.

Uglavnom, pulskim je Pauzašima startna pozicija kod opće bolnice. Tamo se putem GPS-a prijavljuju u sustav. Mobilna aplikacija registrira dostavljača najbližeg restoranu iz kojeg kupac želi dostavu i radni dan može krenuti. Kako bilo, Romina zasad nije imala nikakvih loših iskustava.

Naknada se isplaćuje na vrijeme, do zadnje lipe. I korisnici su, veli, ljubazni. Ako si ti normalna, pristojna i ljubazna, kaže, ljudi će ti uzvratiti na jednak način. Jednom je, priznaje naknadno, doživjela neugodnost. Zamolila je mladića koji je naručio ručak da siđe ispred zgrade jer nigdje nije mogla pronaći parking mjesto, a istovremeno su imali neopisivu gužvu.

- Znam da je pravilo da dostavljamo na vrata, ali mislila sam da mu neće biti teško. To je prvi i zadnji put da sam takvo što zamolila. Očigledno sam pogriješila. Bio je izuzetno neugodan, veli.

U svakom slučaju, Romina govori da se komotno može reći da da Puležani vole dostavu. Ljubitelja PauzeGO ima i više nego što su očekivali nadležni te online platforme. Definitivno najviše narudžbi primaju za McDonald's.

"McDonald's rastura. Koliko ljudi toga mogu pojesti…"

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter