Pulske muzejske ustanove, kao i spomen-sobe bile su u petak navečer poprištem Noći muzeja, kada su posjetitelji mogli razgledati stalne postave muzejskih ustanova, poslušati koncerte klasične ili rock glazbe, najmlađi se opustiti u igraonicama, a svi zajedno pogledati nove izložbene postave. Kiši i lošem vremenu unatoč, posjetitelja je bilo svugdje, neki su kružili iz događanja u događanje, neki, ovisno o vremenu pogledali bi jedno do dva zbivanja, a dobrog raspoloženja nije nedostajalo. Neki su „zaboravili“ da je Arheološki muzej Istre već godinama zatvoren zbog temeljne obnove, pa su se zaputili i tamo. Službenih otvorenja nije bilo, osim u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre.
U Povijesnom i pomorskom muzeju Istre otvorena je izložba "Čuvari istarskih fresaka".
- Čovjekova potreba za uređenjem mjesta za svakodnevni život i molitvu odredila je izgled gotovo svih vrsta reprezentativnih građevina u Istri od antičkog razdoblja do današnjih dana. Sastavni dio uređenja bilo je i oslikavanje unutrašnjosti, kako nam potvrđuju nalazi sve većeg broja arheoloških istraživanja antičkih vila i domusa od Pule do Katora, ali i ranosrednjovjekovnih crkava u arheološkim ostacima poput onih u Guranu, Balama, Dvigradu i mnogim drugim mjestima. U našoj svijesti upravo je srednji vijek i renesansa, točnije, razdoblje od 11. do 16. stoljeća, vrijeme koje donosi pravi bum u oslikavanju crkvenih prostora, ali taj je dojam dijelom lažan jer je posljedica povijesnih okolnosti i građevinske logike propadanja materijala po kojoj su mlađe građevine u većoj mjeri sačuvane, a starije u većoj mjeri propale, kazala je autorica izložbe Sunčica Mustač.
Sliku o velikoj produkciji u 15. i prvoj polovini 16. st. upotpunit će i redovita pojava potpisanih radionica poput onih Ivana i Vincenta iz Kastva, Alberta iz Konstanza, obitelji Klerigina iz Kopra, Dominika iz Udina, Antona iz Padove, čije su zidne slike dijelom u 16. st. završile pod vapnom uslijed odluka Tridentskog koncila. Uz taj ljudski faktor, ali i prirodno propadanje materijala, Istra je uspjela sačuvati gotovo 150 lokacija sa zidnim slikama, što nije slučajno.
- Godina 2000. novi je prijelomni trenutak u zaštiti istarskih fresaka. Osnovan je Konzervatorski odjel u Puli, a kao njegov prvi pročelnik izabran je Ivan Matejčić. On pokreće restauracije do tada zanemarenih ranosrednjovjekovnih fresaka pa ta umjetnička produkcija postaje glavni fokus zaštite kulturne baštine u Istri. U posljednjih osamnaest godina uz sudjelovanje konzervatora ovog odjela te restauratora i konzervatora Hrvatskog restauratorskog zavoda kao jedine državne institucije za provedbu restauracija, ali i uz angažman mnogih privatnih restauratorskih tvrtki koje djeluju na području Istre, potpuno je obnovljeno ili preventivno zaštićeno čak 47 građevina s freskama, navela je Mustač prilikom otvorenja izložbe.
Postav i oblikovanje potpisuje Mauricio Ferlin, orgnaizator izložbe je Povijesni i pomorski muzej Istre, suorganizator Arheološki muzej Istre, a partneri Konzervatorski odjel u Puli i Konzervatorski odjel u Rijeci, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Ministarstvo kulture i Hrvatski restauratorski zavod.
Izloške i dokumentaciju za izložbu ustupili su, posudili, ili darovali: Arheološki muzej Istre, Zavičajni muzej Buzet, Župni ured Pazin, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatski restauratorski zavod, Konzervatorski odjel u Rijeci, Österreichisches Staatsarchiv (OESTA), Soprintendenza archeologia, belle arti e paesaggio del Friuli-Venezia Giulia (SABAP), Rose Art, Kaštelir, Željko Bistrović, Rijeka i Grzegorz Jan Rodak, Karlovac.
Pozdravne su riječi uputili ravnatelj Povijesnog i pomorskog muzeja Istre Gracijano Kešac, županijski pročelnik za kulturu Vladimir Torbica i pulska dogradonačelnica Elena Puh Belci.
Puh Belci je istaknula da će „posjetitelji u bogatom ponuđenom programu zasigurno pronaći sadržaj koji ih zanima“, a pročelnik Torbica je klikom na mobitel „otvorio“ on-line bazu kulturne baštine, koja će se stalno nadopunjavati novim podacima. Svi nazočni istaknuli su veliku ulogu dr. Ivana Matejčića što se tiče iznimnog poznavanja fresaka i njihovog očuvanja.
Muzej suvremene umjetnosti Istre svojim programom za Noć Muzeja predstavlja i akcentira sadržaje i poglavlja koji su postali konstanta u radu, ponudi i djelovanju ustanove, a namijenjeni su raznim dobnim i interesnim skupinama. S ciljem približavanja suvremene umjetnosti najmlađima, ali i posjetiteljima svih dobnih skupina, osmišljen je koncept inovativnih igraonica, dok izložbom "U fokusu" predstavljaju novitete iz muzejskog fundusa...
Nazočni su mogli tako vidjeti djela kojima je obogaćen muzejski fundus, dok su najmlađi, ali ne samo oni, uživali u igri sa slagalicama.
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli - Muzička akademija u Puli priredilo je, već tradicionalno koncert u Spomen sobi Antonia Smareglie. Nastupili su, u raznim kombinacijama i na raznim instrumentima, odnosno kao solo-pjevači studenti Laura Marin, Ema Delač, Lovro Matešin, Ana Mikac, Daniela Zgrablić, Ana Žalac, Vilma Grazia Žmak, Petar Hlašč, Lana Živčić, Irina Subašić, Andrea Rojnić, kao i kvintet harmonika Stjepan Horvat, Ivor Javor-Korjenić, Julijan Škraban, Mario Đura i Silvio Grden. Mentori su bili doc. dr. art. Charlene Farrugia Božac, doc. art. Marija Kuhar Šoša, Ivan Šverko, mr. art Franko Božac, red. prof. art. Lidija Horvat Dunjko, a umjetničku suradnju potpisuju Chiara Jurić i Sandro Vešligaj.
Arheološki muzej Istre u Puli u Muzejsko-galerijskom prostoru Svetih srca organizirao je stručno vodstvo kroz izložbe "Prapovijest u rukama" i "San u kamenu", koje su prilagođene i slijepim i slabovidnim osobama. Riječ je o izložbama koje su već postavljene u ovome prostoru neko vrijeme i upravo Noć muzeja označava njihov kraj. „Prapovijest u rukama“ obišlo je, što individualno što organizirano tijekom proteklih mjeseci oko osam tisuća gledatelja, kazao je ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo.
Zanimljivo je bilo u Galeriji C8 uz izložbu "Anamneza - povijest bolesti u antičkom svijetu", gdje su liječnici i drugo medicinsko osoblje organizirali besplatan pregled vida, kontrolu šećera i tlaka te provjeru težine. Neki su se hrabro okušali u svemu tome, te dobili savjete kako poboljšati svoje zdravlje, uz koji kilogram manje i optimalniji tlak.
Bilo je organizirano i stručno vodstvo kroz amfiteatar uz gladijatore i ulične čarobnjake, uz koncert Vece, Muhe & Company. U Galeriji C4, odnosno njezinom izlogu mogla se pogledati izložba "Tri bisera devetnaestog stoljeća iz fundusa knjižnice Arheološkog muzeja Istre".
Svakako, treba pohvaliti i da je Noć muzeja prvi put održana u pulskoj Gimnaziji zahvaljujući trudu ravnatelja Filipa Zoričića te djelatnika i učenika, a i na Dječjem odjelu Gradske knjižnice i čitaonice, u suradnji sa Školom za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu otvorena je izložba. (Vanesa BEGIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)