SU YEON KIM

Korejska pijanistica otvorila festival Piano PoolA 2025

| Autor: Vanesa Begić
(Snimio Saša Miljević/Pixsell)

(Snimio Saša Miljević/Pixsell)


Ovogodišnji Piano PoolA festival, koji donosi pet koncerata uglednih svjetskih pijanista u Puli i Poreču, svečano je otvoren u četvrtak navečer koncertom sjajne korejske pijanistice Su Yeon Kim u Domu hrvatskih branitelja.

Pula i klasična glazba imaju sve bolji i bolji odnos, a tome svjedoči i veći broj posjetitelja, koji nisu željeli propustiti taj glazbeni biser za početak drugog izdanja ovog festivala klasične glazbe koji klavir, klavirsku glazbu i klaviriste valorizira, prezentira i slavi na poseban način.

Naime, pijanisti i glazbeni pedagozi Vesna Ivanović Ocwirk i Marijan Đuzel - IM Infinite Music donose najbolje od najboljeg što se tiče pijanista svjetskoga glasa i Pula postaje središte klavira i klavirske glazbe. Svoj suptilan i dojmljiv umjetnički izraz glazbenica svjetskog glasa pokazala je pulskoj publici kroz skladbe Mozarta, Francka i Chopina.

(Snimio Saša Miljević/Pixsell)(Snimio Saša Miljević/Pixsell)

Neke su glazbene partiture univerzalne, atemporalne i snaga njihove glazbene moći nikada se neće umanjiti niti promijeniti. Jednostavno, to su skladbe koje uvode slušatelje/gledatelje koncerta u nevjerojatna putovanja ljudskom dušom i u čarobne svjetove emocija, prepuštajući ih šarolikom spektru osjećaja – uvijek dakako i više nego pozitivnih.

Ova vrlo usredotočena pijanistica svirala je nevjerojatnom lakoćom, na trenutke se činilo kao da prsti automatizmom plešu po crnim i bijelim tipkama dajući im život, emocije, ljepotu boja, zvukova i bogatstvo osjećaja. Osim savršene tehnike, emocije su bile te koje su obavile publiku, unoseći u njima mir, dobro raspoloženje i pokazavši ljekovitu snagu glazbe.

Na programu su bila djela Wolfganga Amadeusa Mozarta - Varijacije na Gluckovu temu "Unser dummer Pőbel meint", K.455, Adagio u h-molu, K 540; Cesara Francka "Preludij, koral i fuga" te romantične, delikatne lirske, nježne note velikog majstora romantizma Frederica Chopina "Četiri balade, op. 23, 38, 47, 52".

Teško je izdvojiti koja je skladba ljepše i ugodnije uhu zvučala, ali snaga romantizma i ljepote glazbenih nota u Chopinovim djelima bila je začuđujuća.

Pijanistica Su Yeon Kim nastupala je u brojnim prestižnim dvoranama diljem svijeta, a pobjednica je velikih pijanističkih natjecanja od kojih se izdvajaju Concours musical international de Montréal 2021. te druga nagrada na Mozartovom natjecanju 2020. u Salzburgu, gdje danas živi. Su Yeon Kim rođena je u Seulu u Južnoj Koreji, a klavir je počela učiti s pet godina. Nakon što se s 19 godina preselila u Europu, studirala je kod Pavela Gililova na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu, a mentor joj je bio Paul Gulda. Tijekom studija bila je pobjednica brojnih natjecanja.

Glazbeni kritičari vele da glazbenu interpretaciju Su Yeon Kim odlikuje elegantna i intenzivna scenska prisutnost, široka paleta zvuka i besprijekoran osjećaj za formu i umjetnost, čime je postigla međunarodnu reputaciju.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter