Nevjerojatno - Volvo se ispriječio i preko raskrižja i preko pješačkog
Bijeli Volvo švedskih registarskih oznaka parkirao se preko ceste i pješačkog prijelaza ometajući prolaz raskrižjem Scalierova -Faverijska.
Niže u Scalierovoj vozač Audija njemačkih registarskih oznaka parkirao je pred sam ulaz u stambenu kuću i pred pješački prijelaz, valjda "samo na pet minuta".
U Faverijskoj, VW Polo talijanskih oznaka prepriječio se na trotoar tako da pješacima nema prolaza, a pritom je i zaklonio znakove privremene prometne signalizacije. Iza njega je na isti način parkiran i Hyundai srpskih oznaka.
Što je to s našim dragim gostima? Jesu li i poslovično pristojnim sjevernjacima Sunce i žega udarili u glavu? U kratkom obilasku ulica oko Arene nalazimo jednog za drugim tri inozemna vozila ostavljena krajnje bezobrazno. Ne mogu ni mnogi naši vozači poslužiti za primjer, ali nitko od domaćih nije se ispriječio na cesti ili pred pješačkim kao ovaj švedski Volvo i njemački Audi.
Bi li se njihovi vozači tako ponašali i u državama u kojima su aute registrirali?
Može se reći da je stao "samo na minutu", ali nije u redu
- Kao i u drugih gradovima, i u Puli je u široj centralnoj gradskoj zoni najveća potreba za parkiranjem budući da je ispunjena najatraktivnijim sadržajima, počevši od administrativnih, kulturnih, ugostiteljskih do trgovačkih, a ljeti osobito turističkih sadržaja. Imajući u vidu konfiguraciju Pule kao mediteranskog grada prepunog graditeljskog nasljeđa, prostorne mogućnosti određuju i mogućnosti obilježavanja parkirališnih mjesta pa je potrebno naglasiti da se parkirališna mjesta obilježavaju gdje god je to prostorno moguće, odgovaraju nam iz Grada Pule na upit kako komentiraju fotografije i kako ocjenjuju stanje prometa u mirovanju oko Arene.
Možda stranci zaista forsiraju oko Arene zbog same Arene, da bi joj bili što bliže? Ili su ipak shvatili da se u tom kvartu uglavnom ne plaća parking? A možda ih je netko obavijestio i da u taj kvart prometno redarstvo ne zalazi, ili ne zalazi često? No, ako pažljivo pročitate daljnji odgovor Grada, vidjet ćete da će se kontrola intenzivirati u nastavku sezone.
- Nepropisno parkiranje i zaustavljanje vozila podliježe mjerama prometnog redarstva Grada i prometne policije. Osim po službenoj dužnosti, postupamo i po prijavama građana. Slijedom toga, problemi nepropisnog parkiranja u određenim zonama uzimaju se u obzir pri određivanju strategije postupanja prometnog redarstva, odnosno intenziteta obilazaka tih lokacija. Iznimno u određenim situacijama prijava može rezultirati i reakcijom prometnih redara na terenu ako su za to ispunjeni određeni uvjeti. Lokacija Ozad Arene u ophodnji je prometnog redarstva Grada, koje će, sukladno nastalim okolnostima, intenzivirati svoje djelovanje tijekom turističke sezone na ovom području, poručuju iz Grada.
I što sada da pješak radi?
Podsjetimo da 300 kuna iznosi kazna za nepropisno parkirano vozilo na nogostupu i u pješačkoj zoni te za nepropisno parkiranje odnosno zaustavljanje na obilježenom pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od pet metara, kao i na prijelazu biciklističke staze preko kolnika. Osim toga, vlasnik vozila riskira i neželjene usluge "pauka".
- Ukoliko se nepropisno zaustavljeno i parkirano vozilo nalazi na nogostupu te pješak mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 centimetara), te ukoliko se nalazi na obilježenom pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i pješačkoj zoni, prometno redarstvo će u svom narednom postupanju odrediti da se vozilo premjesti, zaključuju iz gradske uprave.