Rino Štorić, predsjednik Carinskog sindikata Hrvatske, tvrdi da carinici robu carine na slijepo. Iz Carinske uprave pak tvrde da se "fizičke provjere i dalje provode neposrednim nadzorom"
Carinici koji su dosad bili smješteni u Slobodnoj zoni Štalije s 1. siječnja ove godine otišli su u povijest, njihov su posao preuzeli kolege iz Luke Bršica, a kako tvrde sindikati, ovi potonji će biti primorani ovjeravati dokumente "na slijepo". Naime, kako smo najprije saznali iz neslužbenih izvora, umjesto da se dokumenti o ukrcaju robe, tj. drvne građe na brodove, provjeravaju i ovjeravaju odmah, to će dvaput dnevno činiti carinici iz obližnje Luke Bršica. Navodno sada špediteri dostavljaju dokumente o ukrcanoj robi Carini nakon jutarnje i nakon popodnevne smjene, a carinik dokument ovjeri, a robu nikad ne vidi, tvrdi naš izvor.
Kako tvrde naši neslužbeni izvori, novim ustrojem nitko neće moći sa sigurnošću potvrditi je li navedena roba zaista ukrcana na brod, budući da će carinici iz dva kilometra udaljene Bršice ovjeravati dokumente nakon što ukrcaj bude odavna obavljen, dakle, tvrde naši izvori, neće biti nikakve kontrole.
Nema službenika
Informacija je to koju smo provjerili u Carinskom sindikatu.
- Carinski sindikat Hrvatske nema službenih saznanja o zatvaranju mjesta rada carinskih službenika u slobodnoj zoni Štalije (Raša). Nažalost, Carinska uprava i Područni carinski ured Rijeka ne poštuju odredbe Kolektivnog ugovora (ne prvi puta) te CSH nije imao priliku izjasniti se prije donošenja ovakve odluke koja će se zasigurno negativno odraziti po pitanju nadzora robe, odnosno drvene građe koja ulazi i izlazi iz slobodne zone Štalije bez carinskog nadzora. Isto tako ovom nerazumnom odlukom dovodi se carinske službenike na graničnom prijelazu Bršica u situaciju da ovjeravaju i potpisuju carinske dokumente "na slijepo". CSH se pita tko će odgovarati u slučaju mogućih nepravilnosti u navedenoj zoni i graničnom prijelazu Bršica, rekao je Rino Štorić, predsjednik CSH. (Dubravko GRAKALIĆ i Srećko PERŠIĆ)