Nastavljamo zaokruživati taj dio priče. Već se grade pontoni i za preostalih 130 vezova. Nastojat ćemo da i ti pontoni budu u moru do travnja naredne godine, a ukoliko u tome uspijemo, moguće je da ćemo iduće sezone na raspolaganju imati puni kapacitet marine, kazala je voditeljica projekta Barbara Peruško iz tvrtke Coin Inženjering
Paralelno sa završetkom radova na izgradnji prve faze marine Polesane na lokaciji Katarina-Monumenti, počela je druga faza tog projekta koja predviđa izgradnju luksuznog hotela, a izgradnja podzemne garaže u srcu tog budućeg hotelskog kompleksa prvi je od većih koraka. Radovi na sjevernoj strani pulskog zaljeva ovih su dana vrlo intenzivni.
- Nakon puno nedaća s kojima smo se susreli, pa i ovim najvećim izazovom koji je pred nama, možemo konstatirati da se realizacija prvog dijela projekta Katarina-Monumenti koji se odnosi na gradnju marine i morskih vezova uspješno privodi kraju. Marina Polesana bi do kraja mjeseca trebala proći tehnički pregled, a zatim i dobiti uporabnu dozvolu. To znači da se prvi brodovi na vezu s ove strane pulskog zaljeva mogu očekivati već početkom iduće godine, odnosno da ćemo do nove nautičke sezone, koja u pravilu počinje negdje oko Uskrsa, biti u punom pogonu, kazala nam je voditeljica projekta Barbara Peruško iz tvrtke Coin Inženjering.
U sklopu priprema za početak rada marina Polesana je najavljena i oglašena u svim ključnim nautičkim brošurama, te je informacija o novim vezovima na atraktivnom dijelu pulskog akvatorija na vrijeme odaslana prema potencijalnim korisnicima. U ovoj etapi izgradnje marine riječ je 270 raspoloživih vezova, no to nije konačna brojka jer bi marina, kad bude potpuno dovršena, u morskom dijelu trebala imati 400 vezova.
- U ovaj je projekt do danas uloženo između 25 i 30 milijuna eura, te je nakon toliko godina rashoda investitoru bilo važno da konačno počne s radom i da se barem djelomično počne puniti i prihodovna strana. Stoga počinjemo s 270 vezova koji su u potpuno izgrađeni, opremljeni i već danas spremni za prihvat brodova. Međutim, nastavljamo zaokruživanje tog dijela priče. Već se grade pontoni i za preostalih 130 vezova. Nastojat ćemo da i ti pontoni budu u moru do travnja naredne godine, a ukoliko u tome uspijemo, moguće je da ćemo iduće sezone na raspolaganju imati puni kapacitet marine, kaže Peruško.
Prva faza uključivala je i izgradnju i uređenje niza popratnih sadržaja koji su nužni da bi jedna marina funkcionirala. Tako su i na otoku Sveta Katarina uređena parkirališta za goste, ovih dana dovršava se i uređenje zgrada u kojima će se nalaziti recepcija, charter uredi, trgovine nautike i sanitarni blokovi, a prošloga je tjedna, po prvi put od 1992. godine, na tom prostoru ponovno zasvijetlila i javna rasvjeta.
Do proljeća će na otoku s jednim od najljepših pogleda na grad biti otvoreni restoran i caffe bar, a već više od mjesec dana slaže se kadrovska križaljka za radna mjesta koja će biti otvorena.
Projekt marine obuhvaća i izgradnju suhe marine s 1.100 vezova, no za početak tog dijela projekta još uvijek je upaljeno crveno svjetlo. Naime, radi se o problemima zbog kojih investitor ne može ući u posjed terena u području starog kamenoloma Punta Accuzzo, odnosno zone Luka 2, radi čega se vodi sudski spor. Do pravomoćnog okončanja tog spora investitoru je i dalje onemogućeno obavljati bilo kakve radove na tom području, pa je teško procijeniti u kojem bi se roku mogla početi graditi suha marina. Prepreka zato nije bilo za početak izgradnje hotela, a brojni radnici i građevinska tehnika koje smo prilikom obilaska zatekli na toj lokaciji pokazatelji su da se tom poslu ozbiljno prionulo.
- Počeli smo grube radove, probili putove i počeli graditi planirani hotel, odnosno garažu jer nam je u ovoj prvoj fazi, dok još uvijek nemamo goste u marini, bitno da odradimo što više tih najgrubljih poslova. Uklonili smo jedan od objekata na čijem će mjestu biti izgrađen novi, te počeli s kopanjem garaže koja će se na jednom dijelu spustiti dva kata pod zemlju. Teku nam rokovi da stavimo hotel u funkciju, tako da će nam to biti u fokusu i sljedeće i većim dijelom 2023., da bi hotel za dvije godine mogao biti otvoren.
Uz izgradnju jednog novog objekta, obnovit ćemo i dograditi dvije postojeće zgrade koje su u prošlosti imale vojnu namjenu. No, da bi počeli radove, mora biti dovršena garaža da bi ponovno dobili središnji plato s kojeg će se odvijati velika većina potrebnih radova, kaže Peruško.
Ugovorom o koncesiji pomorskog dobra radi izgradnje i gospodarskog korištenja dviju luka posebne namjene tvrtka Kermas Istra poduzetnika Danka Končara obvezala se na realizaciju projekta čija je ukupna vrijednost procijenjena na 60 milijuna eura. Izgradnja nautičko-turističkog kompleksa Sveta Katarina Monumenti razvija se u sklopu projekta Brijuni Rivijera, kao projekt posebnog značaja za Republiku Hrvatsku, Istarsku županiju i Grad Pulu.
Kompleks obuhvaća površinu od 46 hektara, a projektom su na toj lokaciji predviđene dvije marine ukupnog kapaciteta 400 vezova u moru i 1.100 suhih vezova, s pripadajućim sadržajima, hotel s 4 do 5 zvjezdica, kapaciteta 200 kreveta, te kompleks mješovite namjene javnih sadržaja s gastronomskim centrom.
Ono što se definitivno ne uklapa u tu sliku je još uvijek zapušteno zaleđe za koje, unatoč brojnim naporima, investitor još uvijek nije riješio pitanja prava građenja. Radi se o terenu na kojem je većinski vlasnik Republika Hrvatska, a u manjem dijelu i Grad Pula, a bez njega bilo kakva aktivnost na njegovom uređenju nije moguća. Radi se o svojevrsnoj sivoj zoni na području na kojem se radi ovaj projekt.