Radi se o prvoj fazi velikog nautičko-turističkog projekta Katarina Monumenti čija je realizacija u nekadašnjoj vojnoj zoni započeta prije nekoliko godina. Njime je obuhvaćeno postavljanje četiri plutajuća gata s 262 veza u moru i 42 veza na kopnu, te izgradnja minimalnih uslužnih sadržaja rekonstrukcijom i prenamjenom nekoliko zgrada na otoku i na kopnu
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Ovih blagdana Pula je i službeno dobila novu marinu na sjevernoj strani pulskog zaljeva! Iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine na adresu investitora Danka Končara i njegove Kermas Istre stigla je uporabna dozvola za izgrađeni dio luke nautičkog turizma Sveta Katarina, odnosno, kako su je investitori nazvali, marinu Polesana, čime su ispunjeni svi preduvjeti da već početkom naredne godine na novoizgrađene vezove počnu pristizati i prvi brodovi.
Radi se o prvoj fazi velikog nautičko-turističkog projekta Katarina Monumenti čija je realizacija u nekadašnjoj vojnoj zoni započeta prije nekoliko godina. Njime je obuhvaćeno postavljanje četiri plutajuća gata s 262 veza u moru i 42 veza na kopnu, te izgradnja minimalnih uslužnih sadržaja rekonstrukcijom i prenamjenom nekoliko zgrada na otoku i na kopnu. Radi se o glavnoj upravnoj zgradi, caffe baru, restoranu i zgradi u kojoj su smještene sanitarije i skladišni prostor. Uporabnom dozvolom obuhvaćena je i izgradnja 202 parkirna mjesta te rekonstrukcija mosta i uređenje kopnenog dijela uz gatove i zgrade na otoku Sv. Katarina, te kopnenom dijelu uvale Monumenti.
Investitor Danko Končar ne krije zadovoljstvo uspješno zaokruženim prvim dijelom ovog velikog projekta. Uporabna dozvola za novu marinu, kaže, lijep je poklon za ovaj Božić i kraj godine. Podsjetimo, izgradnja nautičko turističkog kompleksa Sveta Katarina Monumenti, čija je vrijednost procijenjena na 60 milijuna eura, ali će u konačnici izvjesno biti puno veća, odvija se u sklopu programa Brijuni Rivijera, kao projekt od posebnog značaja za Republiku Hrvatsku, Istarsku županiju i Pulu.
Kompleks sveukupno obuhvaća površinu od 46 hektara, a projektom su na toj lokaciji predviđene dvije marine ukupnog kapaciteta 400 vezova u moru i 1.100 suhih vezova, s pripadajućim sadržajima - hotel s 4 do 5 zvjezdica, kapaciteta 200 kreveta, te kompleks mješovite namjene javnih sadržaja s gastronomskim centrom. Upravo izgradnja hotelskog kompleksa sljedeća je faza projekta na kojoj se počelo raditi paralelno sa završetkom radova na marini.
Hotel se gradi na prostoru kompleksa vojarni izgrađenih za potrebe austrougarskog obrambenog sustava grada Pule koji se kroz povijest mijenjao, nadograđivao i na koncu i propadao. Jedna od tri zgrade na tom prostoru bila je toliko devastirana da je morala biti srušena, te će na njenom mjestu biti izgrađen u cijelosti novi objekt, dok će druga dva krila hotela predstavljati obnovljene postojeće nekadašnje vojne zgrade, od kojih će jedna biti i dograđena. Taj je posao započeo još sredinom jeseni kada je počela izgradnja podzemne garaže na središnjem platou između spomenutih zgrada, a trebao bi biti dovršen do konca 2023. godine, za kada je najavljen početak rada hotela.
Zadovoljstvo dobivanjem prve uporabne dozvole tim je veće kad se uzme u obzir činjenica da su ovaj projekt od početka pratili i kočili brojni problemi vezani uz ulazak u posjed i korištenje pomorskog dobra za koje su investitori još 2017. godine dobili koncesiju. Neki od tih problema uspješno su riješeni, no nekima se još uvijek ne nazire kraj pa je tako Kermas Istra do danas u posjedu svega 22 posto ukupnog koncesijskog područja, dok za preostalih 78 posto područja za to još uvijek nisu ispunjene pretpostavke. To naravno značajno utječe i na planove pa tako još uvijek nije poznato kada će se moći početi raditi na izgradnji suhe marine s 1.200 vezova koja se trebala se početi graditi paralelno s ovom morskom.
Radi se o području starog kamenoloma Punta Accuzzo u kojoj se još uvijek vodi sudski spor između Republike Hrvatske i osoba koje tvrde kako su nasljednici posjednika starog objekta koji se u tom kamenolomu nalazi. Radi se o osobi koja je 2015. godine umrla i investitor je tad obaviješten da se spor koji je država imala s njom obustavlja, odnosno Ministarstvo pomorstva ih je obavijestilo da mogu preuzeti zemljište. Međutim, stvar time nije okončana, jer su spor preuzeli navodni nasljednici te osobe i on do danas nije pravomoćno okončan. To pod upitnikom drži početak i rok za realizaciju tog dijela investicije. Do danas nije riješeno ni pitanje zapuštenog zaleđa na koje investitor uporno ukazuje, no za koje usprkos brojnim naporima još uvijek nije riješio pitanja prava građenja.
Podsjetimo, radi se o terenu na kojem je većinski vlasnik Republika Hrvatska, a u manjem dijelu i Grad Pula, a bez njega bilo kakva aktivnost na njegovom uređenju nije moguća. Radi se o svojevrsnoj sivoj zoni na području realizacije ovog projekta, te je nakon što je u njega uloženo gotovo 30 milijuna eura doista krajnje vrijeme da se ozbiljno pristupi traženju rješenja i za uređenje tog ruševnog i opasnog prostora.