(NE)RJEŠIV PROBLEM PARKINGA

PISMO ČITATELJA: Monvidalska ulica više ne može "progutati" tako gust i brz promet

Djeca koja pješice idu do Osnovne škole Kaštanjer i ljudi starije dobi doslovce hodaju po kolniku jer pločnikom zbog parkiranih automobila nije moguće

| Autor: Sergio Bile, dipl.ing.agr.
Monvidal je sve gušće naseljen, a cestovna infrastruktura nedovoljna (Snimio Milivoj Mijošek)

Monvidal je sve gušće naseljen, a cestovna infrastruktura nedovoljna (Snimio Milivoj Mijošek)


Stanovnik sam Monvidalske ulice na broju 36 od 1974. godine, dakle punih 46 godina. Monvidalska ulica je do broja 40 izgrađena 1977. i od tada se nije ništa promijenilo, osim gustoće prometa. U nekoliko sam navrata putem Mjesnog odbora Monvidal pokušao riješiti problem. MO je te prijedloge upućivao Gradu Puli, no odgovori koji su stigli iz Grada, osim puno riječi, nisu ostavili nade da će se išta riješiti.

A predložio sam preregulaciju prometa u Monvidalskoj ulici od tvrđave do Japodske ulice. Promet je tu dvosmjeran, izuzetno je gust, vozi se prebrzo. Nema vertikalne signalizacije koja upozorava na ograničenje brzine. Čak i 30 kilometara na sat je previše u zakrčenoj ulici. Naročito se to počelo osjećati u zadnjih šest godina od kada su izgrađene i naseljene nove zgrade u Japodskoj, Ulici Bože Gumbca i dijelu Monvidalske.

Monvidalska ulica "guta" velik dio prometa koji vodi iz Šijane prema centru grada s obzirom da Valturska, Zagrebačka kao i Koparska ulica iz smjera Šijane imaju čep - semafor, koji u špicama stvara zastoje. Ovako se Monvidalska koristi kao alternativni, ali sve učestaliji dvosmjerni pravac prema i iz centra grada s obzirom da nema zapreka kao onih u Valturskoj, Koparskoj i Zagrebačkoj. U Monvidalsku se ulicu osim toga slijevaju stanari Petra Studenca, Japodske, Valvidalske, Nobileove, Grožnjanske, Dragonje...

Ulica Petra Studenca na početku, kod zgrade Ine ima prepreku u obliku nogostupa, koju hitno treba ukloniti s obzirom da se vrlo malo koristi za promet, upravo iz tog razloga. Monvidalska ulica sigurno nije primjerena, u ovakvom obliku regulacije za tako gust i brz promet. Osim toga, stanari, a i korisnici nekolicine privrednih subjekata, s obzirom da nemaju gdje parkirati, parkiraju po nogostupima obostrano, čime se opasnost prometovanja diže na još veću potenciju. Djeca koja pješice idu do Osnovne škole Kaštanjer i ljudi starije dobi doslovce hodaju po kolniku jer pločnikom zbog parkiranih automobila nije moguće.

Stoga bi Grad trebao izraditi studiju kojom bi se promet Monvidalskom učinio primjeren i siguran za žitelje. Hoće li to biti preregulacija prometa u nekoliko ulica paralelnih s Monvidalskom, tako da se ova rastereti, primjenom nekoliko jednosmjernih ulica, to neka kaže struka.

Ja sam im uputio svoj prijedlog: da se skretanje iz Japodske u Monvidalsku zabrani; da se Ulica Petra Studenca otvori za kolnički promet tako da se skine nogostup na križanju s Monvidalskom, Grožnjanskom i Bastianovom; da se Monvidalsku učini jednosmjernom od križanja s Grožnjanskom i Bastianovom u pravcu Faverijevske, kao i Faverijevsku u pravcu i do križanja sa Stankovićevom. Zatim, da se obilježe parkirna mjesta u Monvidalskoj od križanja s Bastianovom i od križanja s Ulicom P. Studenca do Japodske, u Grožnjanskoj do križanja s Nobileovom te u Faverijevskoj do križanja sa Stankovićevom.

Odgovornost je na Gradu Puli da poduzme sve korake da riješi ove probleme. Bit će žalosno ako nakon nekoliko upozorenja netko strada, pogotovo neko dijete koje nema kuda hodati dok ide u školu ili umirovljenik.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter