(M. MIJOŠEK)
Proširenje Ipsilona nije jedini posao na poboljšanju prometa u Istarskoj županiji, kaže ministar Oleg Butković čije Ministastvo mora, prometa i infrastrukture radi i na uspostavi novih pomorskih linija te poboljšanju uvjeta rada zračne luke u Puli.
- Što će za nacionalno gospodarstvo značiti dovršetak izgradnje Istarskog ipsilona?
- Godinama smo, točnije barem zadnjih šest godina, slušali o potrebi nastavka izgradnje Istarskog ipsilona. I neke prošle vlade su to pokušavale pokrenuti, ali nisu uspjele. Zato ova Vlada, na čelu s predsjednikom Andrejom Plenkovićem, jest. Znajući koliko je ovaj projekt važan za Istru, za njeno kvalitetno povezivanje s ostatkom zemlje, slušajući potrebe ovih ljudi, upravo za jedan od glavnih ciljeva svog mandata, na listu prometnih projekata koja nije baš kratka, postavio sam nastavak izgradnje Istarskog ipsilona.
- Pregovori s Europskom komisijom bili su dogotrajni?
- Dvije godine pregovarali smo s Europskom komisijom, sa koncesionarom oko koncesijskog ugovora i ovu priču, nakon godina obećanja koja su slušali Istrijani, danas pretvorili u stvarnost. A više je elemenata koje su tim postupkom postale iznimno značajne. Izgradnja Faze 2B1, odnosno punog profila na dionici Pazin - tunel Učka u duljini od 28 kilometara, predstavlja značajan impuls ulaganja u gospodarstvo. Oko 90 posto radova izvode hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači. Investicija će omogućiti dodatnih tisuću zaposlenih u razdoblju građenja i dodatnih deset zaposlenih u razdoblju održavanja. Po završetku koncesije investicija u dopunu dionice Pazin - Učka ostaje u državnom vlasništvu. Očekuje se i da će ovo ulaganje utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.
- Korist će imati, dakako, i turistička privreda?
- Izgradnja do tunela Učka povećat će razinu sigurnosti ove dionice autoceste, smanjiti zagušenja, skratiti vrijeme putovanja autocestom, unaprijediti zaštitu okoliša, nadograditi sveobuhvatnu transeuropsku prometnu mrežu i primjereno povezati Istru s ostatkom Hrvatske. Izgradnja ove dionice autoceste također će doprinijeti ostvarenju velikih gospodarskih koristi, prvenstveno kroz turizam, ali i građevinsku industriju.
- Za drugu cijev tunela Učka već je ishođena građevinska dozvola. Kada bi, realno, mogli započeti radovi?
- Što se tiče 2B2 faze, odnosno druge cijevi tunela Učka, koncesionar je osigurao projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu te studiju utjecaja na okoliš za preostalu dionicu do Matulja. Paralelno s izgradnjom faze 2B1 od Pazina do tunela Učka, mi ćemo s koncesionarom raditi na pronalaženju financijskog modela za dovršetak i ove faze. Vjerujem da će Bina Istra, zajedno s timom ljudi u ministarstvu, naći mogućnosti, uz povoljne uvjete na tržištu kapitala, kako bi se financirala i ova faza. Time će onda Istra biti u potpunosti kvalitetno prometno povezana, kao što i zaslužuje.
(Dubravko GRAKALIĆ)