Ilustracija
Stranka Možemo! Pula danas se priopćenjem osvrnula na problematiku prometa u gradu.
Kako su uvodno istaknuli, predstavnici gradske vlasti trebali bi svojim primjerom korištenja javnog prijevoza poticati sugrađane na usvajanje novih navika. "Tada bi shvatili koliko je sadašnji javni prijevoz loše organiziran. I da autobusne linije u blizini njihovog radnog mjesta - Gradske vijećnice - ne postoje!", istaknuli su.
Dodaju da je u tijeku javno savjetovanje Grada Pule o Nacrtu prijedloga Odluke o uvjetima za rješavanje nedostajućeg broja parkirnih mjesta u postupcima izdavanja akata za provedbu prostorno-planske dokumentacije i utvrđivanje naknade za nedostajući broj parkirnih mjesta, a zapravo se "kompliciranim nazivom i tekstom odluke želi zapravo omogućiti investitorima, koji ne mogu ili ne žele osigurati dovoljan broj parkirnih mjesta za svoje zgrade, korištenje javnih parkirnih mjesta uz jednokratnu uplatu 20.000 kuna za 'nedostajuće parkirno mjesto', ne stječući pritom isključivo pravo korištenja." Možemo! Pula je stoga u roku predviđenom za javno savjetovanje dalo svoje primjedbe na takav prijedlog odluke.
"Pravo rješenje je u promjeni cjelovite gradske prometne politike. Jedna od mogućnosti smanjenja potrebnih parking mjesta je uspostava suvremenog povoljnog javnog prijevoza koji bi omogućio brzo i lagodno kretanje gradom. Gradovi širom Europe imaju puno manje obaveze broja parkinga uz novogradnju jer se građani voze javnim prijevozom na posao, a auto im služi samo za vikend. Formiranje parkirališta po obodu grada, po sistemu park & ride, uz istovremeno redovan sveobuhvatan javni prijevoz, trebali bi biti prioriteti gradskih politika vezanih za kretanje gradom.
Na taj bi se način motiviralo građane da koriste javni prijevoz i smanjio bi se dotok automobila u centar. Pula je još uvijek grad koji se može obići gotovo cijeli pješice ili drugim modelima alternativnog kretanja, ali gradska uprava treba voditi politiku koja će omogućiti najbolju kombinaciju javnog i alternativnog kretanja umjesto zauzimanja vrijednih površina privatnim automobilima i povećanjem površina pod asfaltom. Prvi naš korak bit će ukidanje povlaštenog parkirališta za zaposlene u gradskoj upravi u Parku grada Graza!", kažu između ostalog.