MALI DIV

DOBRO DOŠLI U PULSKO BRODOGRADILIŠTE KOJE RASTURA: Grade i supermoderne ribarske brodove na kojima ribari uopće ne moraju izaći iz kabine da bi lovili ribu

| Autor: Chiara BILIĆ

U pulskom brodogradilištu Tehnomont nema predaha. Nakon što je prije nekoliko dana u more porinut servisni brod za ribogojilišta "Aqua Service" koji se gradi za Moen Marin AS iz norveškog Trondheima, susjed posrnulog Uljanika za istu tvrtku sprema još dva plovila. Osim toga, Tehnomontova je knjiga narudžbi zasad puna. Imaju, naime, čak sedam naručenih brodova.

Potvrdio je to predsjednik Uprave Tehnomont Brodogradilišta Tomislav Smirčić, koji procjenjuje da poduzeće, sudeći po trenutnoj situaciju na tržištu, ali i broju naručenih brodova, zasigurno neće, barem do proljeća 2021. godine, mijenjati broj zaposlenih, kojih sada ima otprilike 110.

- Zasad vidimo da je sljedeća godina dobra, kao i početak 2021. S Norvežanima su u planu razgovori i o novim projektima, čak i za veće brodove, one od 40 metara. Nadamo se da ćemo u sljedećih pola godine ugovoriti još koji brod. Trenutno nam je cilj popuniti i 2021. godinu, kaže Smirčić.

smircic

Tomislav Smirčić

Brod koji će uskoro put Norveške dugačak je 24 metra, širok 11,2 metra, s dubinom gaza od 2,8 metara. Brzina koju postiže je 11 čvorova, motor ima snagu od 735 kW, dok je kapacitet skladišnog prostora 50 kubika. Jednaka će biti i naredna dva za istu tvrtku s kojom je Tehnomont ugovor potpisao 15. rujna, a za koju je već ranije izgradio pet brodova, odnosno s ovim friško porinutim šest. Cijena jednog takvog plovila, međutim, ostaje poslovna tajna.

Smirčić smatra da je ribogojilišno tržište jako veliko, kao i potražnja za plovila tog tipa, dok istovremeno nema puno brodogradilišta sa slobodnim kapacitetima za izgradnju. Također napominje da postoji i velika potražnja za ribarske brodove. Tehnomont već ima ugovorena dva takva dužine 26 metara, koja su naručili Irci, točnije privatni ribari. Norvežani pak traže komplicirane brodove, opremljene s najsuvremenijim uređajima, kojima se, po mogućnosti, može upravljati iz kormilarnice. Tako da, ističe Smirčić, ribari uopće ne moraju izlaziti na palubu. Vidi se, govori, da prate trendove i da imaju novca.

Pojašnjava da je riječ o brodovima koji nisu specifični za naša podneblja, ali su zato uobičajeni za Sjeverno more. Neobičnog su dizajna, kratki su, a visoki te s velikim gazom.

Tehnomont u Hrvatskoj gotovo da nema suparništva. U gradnji manjih brodova jedina im je konkurencija Iskra brodogradilište iz Šibenika.

- S time da oni rade manje, aluminijske 13-metarske i 15-metarske brodove. Mi gradimo one od 24 metra, ali imamo ugovoren i jedan aluminijski katamaran od 15 metara dužine i 12 metara širine. Ugovor je potpisan ovog proljeća, a primopredaja je zakazana za svibanj iduće godine, veli Smirčić.

No, unatoč dobrom poslovanju u Tehnomontu, izgleda, još nisu postali halapljivi. Plan im je, govori Smirčić, ostati u ovim gabaritima. U prijevodu bi to značilo da namjeravaju graditi otprilike tri do četiri, eventualno pet brodova godišnje. Ukoliko se nađu veći projekti, odnosno veći i složeniji brodovi, onda će brojka možda biti i manja. Ali zasad nema govora o nekoj velikoj ekspanziji, niti o povećanju broja radnika.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter