Tekst realiziran u suradnji s Gradom Pulom

DEAN KOCIJANČIĆ, DIREKTOR PULSKE PLINARE, O INTENZIVNOM POSLOVNOM RAZDOBLJU: Nakon otvaranja novih plinskih punionica, projektira se solarna elektrana Bolero I

Ugovorili smo projektiranje solarne elektrane Bolero I, snage 330 kW, za vlastitu proizvodnju, a taj projekt namjeravamo kandidirati za sufinanciranje iz EU-fondova. Ova elektrana bi zadovoljavala potrebe kako nas, tako i Pulaprometa koji priprema izgradnju nove remize u Industrijskoj zoni. Po dovršetku elektrane Plinara i Pulapromet napajat će se zelenom energijom, kaže direktor Kocijančić

| Autor: Milan PAVLOVIĆ


Za pulskom komunalnom tvrtkom Plinara intenzivno je poslovno razdoblje koje su unatoč pandemiji koronavirusa obilježile značajne investicije, kao i širenje poslovanja na nove djelatnosti. Vrijedne realizacije su završene, kaže nam u razgovoru direktor tog društva Dean Kocijančić, dodajući da to nipošto ne znači da je vrijeme za odmor s obzirom na to da su u raznim fazama nastanka novi ambiciozni planovi koje u narednom razdoblju treba realizirati.

No, razgovor ipak počinjemo s projektom koji je, kada je Plinara u pitanju, ali i javni gradski prijevoznik Pulapromet, obilježio 2020. godinu. Dvije su tvrtke, naime, zajednički realizirale vrijedan projekt "Nabavka autobusa na stlačeni prirodni plin i izgradnja punionice na stlačeni prirodni plin", koji je putem IT mehanizma u najvećoj mjeri financiran bespovratnim sredstvima iz Europske unije.

Najjeftiniji i najčišći energent

- Možemo biti izuzetno sretni što je Plinara u iznimno izazovnoj godini otvorila punionicu na stlačeni plin. Projektom nabavke autobusa i izgradnje punionice na stlačeni prirodni plin, koji je financiran od strane EU-a s 88 posto bespovratnih sredstava, u sklopu ITU projekta Grada Pule, taj je novi pogon izgrađen i u kolovozu 2020. godine otvoren na mjestu nekadašnjeg pogona za proizvodnju gradskog plina. Izgradnjom nove punionice omogućeno je punjenje autobusa Pulaprometa najjeftinijim i ekološki najčišćim energentom.

Punionicom za stlačeni prirodni plin u sljedećih pet godina omogućeno je svim trgovačkim društvima i javnim ustanovama u većinskom ili pretežitom vlasništvu gradova, općina i Županije korištenje prirodnog plina za pogon motornih vozila. Protekom pet godina bit će omogućeno korištenje stlačenog prirodnog plina i svim ostalim tvrtkama i fizičkim osobama. Dodao bih i da je izgradnjom punionice Plinara, kao društveno odgovorno trgovačko društvo, uspjela osigurali kontinuitet radnog odnosa za petero mlađih djelatnika iz bivšeg pogona za proizvodnju gradskog plina, što je u ovo vrijeme neizvjesnosti itekako značajno za naše sugrađane.

Direktor Plinare Denis Kocijančić (Snimio Duško Marušić Čiči)

- Na komercijalnu uporabu punionice stlačenog prirodnog plina morat ćete pričekati pet godina, međutim, na istoj lokaciji odnedavno je počela s radom i klasična punionica vozila autoplinom.

- Tako je. U veljači ove godine otvorili smo punionicu za opskrbu motornih vozila ukapljenim naftnim plinom i prodaju ukapljenog naftnog plina u bocama. Samo Plinara Pula u Republici Hrvatskoj ima i punionicu za stlačeni prirodni plin i punionicu za ukapljeni naftni plin. Osim nas jedino još riječki Energo i Gradska plinara Zagreb imaju punionicu za stlačeni prirodni plin, dok je u Slavonskom Brodu u završnoj fazi izgradnje. Ovi podaci dovoljno govore za sebe i smatramo da smo našim sugrađanima i svim korisnicima osigurali najviše što se moglo, a tako ćemo nastaviti i dalje u svim segmentima poslovanja i razvoja.

Pored punionice za opskrbu motornih vozila ukapljenim naftnim plinom i prodaju ukapljenog naftnog plina u bocama, Plinara u sklopu svog asortimana građanima nudi i mnoštvo plinske opreme, poput regulatora plina, brtvi, plinskih kuhala, plinskih kartuša, plinskih crijeva, malih kamp-boca i sličnog.

Novi igrač na tržištu

- Plinara je "novi igrač" na tržištu kada su u pitanju ove djelatnosti. Kakvi su zasad dojmovi, prvi rezultati?

- Odaziv je dobar a ne sumnjamo da će biti još i bolji. Od otvaranja punionice prosječna prodaja boca varira između 60 i 80 plinskih boca te od 1.600 do 2.100 litara autoplina dnevno. Punionica plina radi svakodnevno od 7 do 20 sati, osim nedjelje i praznika, kada je naše radno vrijeme od 7 do 14. Iskoristit ćemo ovu priliku da pozovemo sve naše sugrađane koji koriste ovakvu vrstu usluge, a možda još ne znaju da smo otvoreni, da nas posjete i iskoriste mogućnosti koje nudimo, a svakako, tu smo i za sve potrebne stručne informacije i pojašnjenja.

- Jedno investicijsko razdoblje je za vama, kakvi su planovi za dalje?

- Uvijek smo jednom nogom u novim projektima, čak i kada smo najintenzivnije angažirani na tekućem projektu. Možemo tako istaknuti da nam predstoji izgradnja srednjetlačnog plinovoda Monte Magno - Valdebek, u dužini 17,5 kilometara. Za taj projekt ishodovana je pravomoćna lokacijska dozvola te su djelomično riješeni imovinsko-pravni odnosi. Trenutno se izrađuje glavni projekt za dobivanje građevinske dozvole, koju očekujem da bismo mogli dobiti već do kraja ovog mjeseca ili početkom travnja.

Osim toga, s Gradom sudjelujemo u velikoj rekonstrukciji Premanturske ulice i Valdebečkog puta. Na dijelu obje ove ulice već je položen srednjetlačni plinovod. Plinovod je pripravan i čeka prve potrošače na toj lokaciji koji su sklopili ugovore o priključenju, da izrade unutarnju plinsku instalaciju kako bi mogli započeti koristiti prirodni plin kao energent u svojim domaćinstvima.

Isto tako, želim istaknuti da će Plinara u sklopu projekta "Pula-Centar", koji realizira gradska tvrtka Pragrande, na tom području sudjelovati u izgradnji STP plinovoda. Uz to, slijedi nam i izgradnja STP-a na Velom Vrhu, u dužini 8,8 kilometara. Za taj projekt imamo pravomoćnu građevinsku dozvolu te je dio plinovoda u dužini oko četiri kilometra već izgrađen. Međutim, da bi plin stigao do Velog Vrha, potrebno je sagraditi ST plinovod od Plinare do Velog Vrha, za koji smo početkom prošle godine potpisali sporazum o sufinanciranju s Hrvatskim cestama u sklopu rekonstrukcije prometnice kojom će plinovod proći. I u ovoj zoni ćemo se priključiti Pragrandeu prilikom izgradnje sustava odvodnje aglomeracije "Pula centar".

Punionica plina radi od 7 do 20 sati, a nedjeljom i praznikom od 7 do 14 (Snimio Duško Marušić Čiči)

- Što je s najavama projekata vezanih uz obnovljive izvore energije?

- Upravo sam izgradnju solarne elektrane Bolero I, snage 330 kW, imao namjeru posebno izdvojiti. Ugovorili smo projektiranje solarne elektrane za vlastitu proizvodnju, a taj projekt namjeravamo kandidirati za sufinanciranje iz europskih fondova. Ova elektrana bi zadovoljavala potrebe kako nas, tako i Pulaprometa koji priprema projekt izgradnje nove remize u Industrijskoj zoni. Važno je istaknuti da bi se po dovršetku tog projekta Plinara i Pulapromet u potpunosti napajali zelenom energijom, što smatramo zaista bitnim doprinosom zaštiti okoliša kojemu Grad Pula zajedno s trgovačkim društvima posvećuje izrazito veliku pažnju.

Punionica za e-automobile

Istom cilju pridonijet će i planirana izgradnja punionice za električne automobile. Plinara je, naime, ishodovala građevinsku dozvolu za punionicu električnih automobila, snage 2x161 kW, no zbog veličine investicije i nemogućnosti punjenja svih električnih automobila tako velikom snagom, odlučili smo se na izmjenu projekta tako da je novi plan gradnja punionice snage 2x55 kW, koju zajedno sa solarnom elektranom namjeravamo kandidirati za financiranje sredstvima iz EU-fondova.

Dodao bih i plan za izgradnju punionice turističkog plina - punionica ukapljenog naftnog plina za plinske boce do pet kilograma. U fazi smo izmjene i dopune građevinske dozvole, ugovoreni su radovi koji kreću 12. travnja te bi do početka ili sredine lipnja ove godine ta punionica trebala biti gotova.

Direktor Plinare Denis Kocijančić (Snimio Duško Marušić Čiči)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter