Posljednjih godina internet je postao glavno marketinško oružje brojnim poslovnim korisnicima koji su prepoznali razne platforme, od društvenih mreža i blogova pa sve do uvaženih stranica poput TripAdvisora, kao odlično sredstvo za promociju svog poslovanja. Na žalost, mnogi su u tome vidjeli takozvano sivo područje i prepoznali priliku za brzu zaradu, kako pojedine marketinške agencije, tako i vlasnici biznisa koji su, ili iz očaja ili iz neznanja, nasjeli na priču o bildanju rejtinga koristeći nedozvoljene aktivnosti koje nitko neće otkriti, niti kazniti.
Zaobišli sve nelegalne aktivnosti
Čitav poslovni svijet stoga je ostao u nevjerici, a neki čak i u panici, kada je nedavno talijanski sud donio prvu presudu kojom se vlasniku marketinške tvrtke Promo Salento presudilo za objavu negativnih i lažnih komentara na TripAdvisoru u korist svojih klijenata. Kažnjen je bezuvjetnom zatvorskom kaznom i pozamašnom financijskom kaznom, a sve to ostavilo je crnu mrlju na marketinške agencije diljem svijeta.
Ipak, pozitivna priča dolazi iz Hrvatske, točnije iz Pazina, gdje djeluje relativno mlada, ali već dovoljno iskusna marketinška firma "d.istra" u vlasništvu Denisa Ivančića, o kojoj su mediji već brujali kao sasvim suprotnom i jedinom legalnom primjeru kako zapravo treba poslovati u sferi digitalnog marketinga.
Poznato je da gotovo nema turista i hedonista koji prije posjeta restoranu, hotelu ili konobi ne provjeri njegov rejting i komentare na stranici TripAdvisora. Vlasniku firme "d.istra" Denisu Ivančiću, dozlogrdilo je tjednima slušati salvu negativnih komentara o bildanju rejtinga na TripAdvisoru kojima se sugeriralo kako su sve marketinške agencije iste i kako su gotovo svi okrenuti obmanjivanju kupaca i lažnim recenzijama, stoga je odlučio skinuti tu, pomalo umjetno napuhanu ljagu, s marketinške branše i pokazati onu drugu, pozitivnu stranu medalje, barem kada je poslovanje njegove tvrtke u pitanju. (A. LONČARIĆ)