ODLUČUJE MINISTRICA KULTURE

Čak devet kanditata za ravnatelja Pulskog filmskog festivala: NATJEČE SE I DVOJE POZNATIH PULJANA

| Autor: Zoran ANGELESKI
Filmski festival Pula

Filmski festival Pula


Valjda nikad više, čak devetero kandidata prijavilo se na zaključeni natječaj za novog umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala. To su, kako je u današnjem kratkom priopćenju navelo vodstvo PFF-a, glumac Igor Galo, skladatelj filmske glazbe Ozren K. Glaser, producentica Zdenka Gold, filmski i glazbeni kritičar Željko Luketić, redatelj David Lušičić, redatelj Pavo Marinković, festivalska producentica, povjesničarka umjetnosti i kustosica Paola Orlić, redatelj i pisac Sergej Stanojkovski te aktualni umjetnički ravnatelj PFF-a Zlatko Vidačković.

Sjednica Festivalskog vijeća, na kojoj će se razmatati pristigle prijave, održat će se za desetak dana - početkom ožujka - a nakon pribavljenog prethodnog mišljenja Festivalskog vijeća, sukladno Pravilniku o statusu i financiranju Pulskog filmskog festivala, ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek imenovat će umjetničkog ravnatelja/icu.

Igor Galo

Igor Galo

Treba naglasiti da mišljenje Festivalskog vijeća PFF-a ne obavezuje ministricu kulture, pa će njena volja i njena odluka o novom (ili novo-starom) ravnatelju biti zadnja i presudna.

Nakon što smo par dana prije zaključenja natječaja 15. veljače kratko portretirali tri tada prijavljena kandidata, producenticu Zdenku Gold, redatelja Pava Marinkovića i aktualnog umjetničkog ravnatelja Zlatka Vidačkovića, danas smo za kratku izjavu zamolili dvoje Puljana - Igora Gala i Paolu Orlić.

Igor Galo suzdržao se od izjave sve do odluke o izboru novog ravnatelja, kazavši tek da je bio dosta jasan u svom prijedlogu programa, dodavši: "Ili će prihvatiti, ili će voziti po istom dalje". Igoru Galu je upravo na Pulskom filmskom festivalu 2018. dodijeljena nagrada za životno djelo koja nosi naziv legendarnog glumca Fabijana Šovagovića, s kojim je Galo igrao u svom prvom filmu "Imam dvije mame i dva tate". Galo je snimio na desetke filmova u domaćoj i stranim produkcijama (izdvajamo "Most", "Valter brani Sarajevo, "Akcija stadion, "Zlatne godine"…). Poznati glumac je sa svojom suprugom Mirjanom Galo još za rata osnovao Homo, udrugu za zaštitu ljudskih prava i građanskih sloboda.

Paola Orlic

Paola Orlić

Paola Orlić, magistrica povijesti umjetnosti, festivalska producentica i kustosica, jučer je podijelila s nama uvodni dio svog priloženog programa.

- Kao rođena Puležanka, najvažniju kulturnu manifestaciju grada, Filmski festival u Puli, kontinuirano pratim od kasnih 70-ih godina iz različitih optika. Isprva kao najobičniji predstavnik pulske publike, kasnije festivalski volonter, a po povratku u Hrvatsku s poslijediplomskih studija umjetnosti i filma u SAD-a baštinim i iskustvo profesionalnog angažmana na njegovom obljetničkom izdanju, od kada ga dalje pratim i kao uža struka, veli ona.

- Sasvim sam sigurna da se na ovaj natječaj prijavljujem kao rijetki kandidat koji raspolaže dvostrukim rakursom: s jedne strane lokalne publike, a s druge predstavnika struke s jasnim uvidom u problematiku vizije njegove umjetničke direkcije, kaže Paola Orlić, koja je na zagrebačkom Filozofskom fakultetu diplomirala filozofiju i povijest umjetnosti, da bi zatim na College of Art, Ohio University u SAD-u magistrirala povijest umjetnosti te paralelno pohađala filmske kolegije na School of Film, gdje interes trajno usmjerava u pravcu filma.

- Štoviše, kao festivalski profesionalac koji ne dolazi izravno iz svijeta filmskog autorstva, produkcije, distribucije ni medija - u prijevodu: ne režiram, ne produciram, ne distribuiram filmove i ne bavim se filmskom kritikom, nisam član niti jednog filmskog strukovnog udruženja, ni na koji način ne stojim u potencijalnom sukobu interesa u svojoj prijavi i ne dovodim u pitanje legitimitet selekcije filmova i umjetničke direkcije na toj poziciji.

- Prijavom na natječaj za umjetničku ravnateljicu Pula film festivala, osim u strogo profesionalnom smislu poslovnog izazova, ističem i vrlo osoban motiv svojevrsnog "povratka" svom gradu Puli. Naime, nadomak vrhunca životne zrelosti i najproduktivnijeg profesionalnog razdoblja sa svim iskustvima, profesionalnim poznanstvima, specifičnim znanjima o filmskim selekcijama i žiriranjima raznih filmskih festivala u zemlji i svijetu, želja mi je osim pokušaja optimizacije programske kvalitete i obnavljanja digniteta nacionalnom filmskom festivalu igranog filma vratiti i svojevrstan osobni dug najvažnijoj pulskoj kulturnoj manifestaciji koja me je davno, višestruko obilježila i oblikovala, nastavlja ona.

- U slučaju da budem izabrana na poziciju za koju sam se kandidirala, moj će mandat osim strogo profesionalnog angažmana kvalitativnog festivalskog "restauriranja" biti definiran i kao osobna misija kreiranja kvalitetnije, pozitivne atmosfere festivalskih suradnji, otvorenosti i dijaloga - onih dobro poznatih tradicionalnih vrijednosti regije i grada u kojem sam odrasla a koje su mi, kao uostalom i mnogim generacijama stasalima u intenzivnom odnosu s filmskim festivalom u Puli i njegovoj multikulturalnoj, kozmopolitskoj atmosferi, duboko upisane u svojevrsni osobni identifikacijski kod, dodaje ona.

- Posljednjih sedam godina obnašam funkciju producentice Svjetskog festivala animiranog filma- Animafesta Zagreb, a bogato i iskustvo punokrvnog "festivalca" te produkcijskog, organizacijskog ali i nezavisnog kustoskog programskog selektora stjecala sam i brusila godinama prije toga po brojnim drugim manifestacijama poput Jewish Film Festivala - Festivala Tolerancije Zagreb, Motovun film festivala, Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida, Sa(n)jam knjige u Istri te Kazališta Montažstroj uz brojne druge nezavisne kustoske i izdavačke autorske projekte, zaključuje Paola Orlić, koja je kao filmska selektorica i članica žirija djelovala na međunarodnim filmskim festivalima (BIAF Bucheon International Animation Festival u Bucheonu, Koreji, CICAF u Hangzhou u Kini, SIFF International Film Festivalu u Slemaniju u Kurdistanu, Krakow International Film Festival u Poljskoj te na Piccolo Festival di Animazione u talijanskom Pordenoneu.

Inače, u prijavi kandidature svi prijavljeni morali su priložiti prijedlog koncepcije razvoja Pulskog filmskog festivala u razdoblju od 2021. do 2025. godine, s naglaskom na glavnom i popratnim filmskim programima, ali i ostale festivalske programe, kao i na programu namijenjenom profesionalcima iz područja audiovizualnih djelatnosti te pozicioniranju Pulskog filmskog festivala u Hrvatskoj, ali i na regionalnoj i međunarodnoj razini.

Uz prijedlog koncepcije razvoja Pulskog filmskog festivala idućih četiri godine, osnovni uvjeti kandidature su iskustvo i stručnost u području audiovizualnih djelatnosti, poznavanje recentne nacionalne produkcije i audiovizualne baštine, praćenje suvremenih kretanja europske i svjetske produkcije te lokalne i međunarodne scene filmskih festivala.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter