Boris Miletić (M. MIJOŠEK)
Pula je dugo godina bila vojni grad s jakom industrijom i tek se prije nekoliko desetljeća počela jače otvarati i turistički razvijati, za razliku od većine istarskih gradova. Cilj nam je imati grad s kvalitetnim sadržajima, uslugama i ponudom, prije svega za naše građane, a onda i za sve naše posjetitelje
Gradonačelnik Pule Boris Miletić, s kojim smo razgovarali povodom konferencije Glasa Istre "Turizam danas i sutra", kaže da je bez kvalitetne infrastrukture nemoguće računati na bilo kakav napredak i nove investicije, a time i na rast standarda i nova radna mjesta.
- Dobar primjer je promet gdje smo samo u posljednjih nekoliko godina proširili zaobilaznicu do Medulinske ulice, izgradili "novu" pulsku obilaznicu od stancije Peličeti do Prematurske, izgradili veliki kružni tok u Šijani i tako dalje. Ukupno je u promet uloženo više od 120 milijuna kuna. Ali tu ne stajemo. Zajedno s Hrvatskim cestama radimo na izgradnji ceste s četiri trake od Velog Vrha do aerodroma. Bez svega toga ne bi danas mogli ostvarivati rezultate koje imamo i računati na budući razvoj. Primjera takvog strateškog, dugoročnog planiranja imamo puno, od izgradnje kanalizacije, plinofikacije, plaža, nabave novih autobusa itd.
- Premijeru ste u srijedu na aktualnom satu poručili: "Ukoliko gurnete Uljanik u stečaj nečinjenjem, principijelno i odlučno vam mogu poručiti: zaboravite prenamjenu prostora na području brodogradilišta Uljanik!" Iz te poruke se iščitava favoriziranje Danka Končara. Nije li ova izjava zapravo reketarenje Vlade preko nekretnina?
- Upravo suprotno! To je jasna poruka svima koji mešetare oko Uljanika. Vlada ima sve konce u svojim rukama - ali očigledno se tu nešto kuha. Sada je jasno da su se plaće za srpanj mogle isplatiti na vrijeme, ali je nekom bilo u interesu da radnici odu u štrajk. To je rezultirao gubitkom već ugovorenih brodova i minusom od minimalno 25 milijuna kuna, da ne govorim o šteti nanesenoj imidžu brodogradilišta. Osim toga, prije nekoliko dana se otkrilo da je Vlada namjerno blokirala mogućnost primjene Lex Agrokora na brodogradilišta. To po meni sugerira samo jednu stvar - da je Vladi od samog početka cilj potjerati Uljanik u stečaj. Trebam li posebno naglašavati da nam ne pada na pamet sudjelovati u takvom scenariju!? To je ujedno i odgovor na vaše pitanje. Za mene, za ovaj grad i za ljude koji žive u njemu Uljanik je brodogradilište. To govorim od prvog dana. Ni Vlada ni strateški investitor me ne zanimaju. Hoće li to biti Končar ili netko treći - svejedno mi je. Bitno je da se sačuvaju radna mjesta i brodogradnja! Prijedlogom izmjena Lex Agrokora kojeg smo uputili u Sabor Uljanik bi dobio vremena da se "posloži", da udahne i da se pokuša dignuti. Opstruiranje tog našeg prijedloga značit će samo jedno - da je netko svjesno odlučio ugasiti cijelu jednu industrijsku granu u Hrvatskoj. Drugim riječima, to bi značilo da je ova Vlada Hrvatskoj svjesno odlučila amputirati jednu nogu! Koliko god ta noga trenutno bila ranjena. To je još apsurdnije ako uzmete u obzir da smo od svih Mediteranskih zemalja najovisniji o turizmu.
- Je li IDS, preko Jakovčića, prije natječaja za strateškog partnera Uljanika, s Končarom već ugovorio partnerstvo?
- Ponovit ću još jednom. Ni IDS ni Jakovčić nisu sudjelovali u izboru strateškog partnera. Ako ste suvlasnik 0,3 posto Uljanika, ne odlučujete ni o čemu, a kamoli o izboru strateškog partnera i budućnosti Uljanik grupe. Obraz IDS-a je u situaciji s Uljanikom 100 posto čist i takav će i ostati. Prvi dan kada smo saznali za probleme u Uljaniku smo reagirali, iako bez ikakvih ovlasti i utjecaja. Radimo sve što je u našoj moći da pritisnemo one koji imaju alate da se Uljaniku i radnicima pomogne, a to je prije svega Vlada koja je, nemojmo zaboraviti, najveći pojedinačni vlasnik Uljanika. I koja, nemojmo zaboraviti, ima najveći utjecaj u izboru strateškog partnera pa bi bilo dobro da pitanje oko odabira strateškog partnera uputite njima!
- Mišljenje je većeg broja Puljana da svaki pedalj grada prenamjenjujete u turističke svrhe, iako Vi u zadnje vrijeme, barem deklarativno, govorite da treba ulagati u industriju i obrtništvo. Koji je to dio grada namijenjen, ili će biti namijenjen za razvoj obrtništva i proizvodnje? Ne možemo sve što imamo staviti na kartu turizma...
- Upravo to je naša teza. Ne možemo postati monokulturna gospodarska zemlja. Ovisniji smo o turizmu od Grčke, što nije kritika hrvatskom turizmu, već upozorenje da se moraju jačati ostale gospodarske grane. I to je nešto što mi u gradu imamo non-stop na pameti. Ja mislim da se rezultati toga vide. Uz Zagreb, Pula je grad s najviše poduzetnika u odnosu na radno sposobno stanovništvo i među gradovima je koji najviše izdvajaju za poduzetnike. Kontinuirano radimo i ulažemo u razvoj poduzetništva kako bi stvorili jednu dobru poduzetničku klimu i poticajno poslovno okruženje, a poduzetnicima olakšali poslovanje. Osim direktnih potpora poduzetnicima, puno ulažemo i u infrastrukturu kao što je npr. projekt budućeg co-working prostora u samom centru grada koji će služiti kao poduzetnički centar. Prema istraživanju Hanza medie i Ipsosa Pula je u Top 5 gospodarski najuspješnijih gradova u Hrvatskoj. Znanstvenici s Ekonomskog instituta u Zagrebu su na temelju sveobuhvatne analize o kvaliteti života u hrvatskim gradovima, Pulu također svrstali u Top 5 najboljih gradova prema indeksu pametnog urbanog razvoja. Rezultati su to promišljenog, odgovornog i racionalnog pristupa razvoju kojeg ćemo i dalje provoditi.
- Gradnja ski-lifta u uvali Valovine na Stoji naišla je na poprilično jak otpor građana i udruge Zelena Istra. Je li postojalo neko bolje rješenje koje bi tu u uvalu sačuvalo u njezinom izvornom stanju?
- Prije svega treba reći kako je taj dio grada naprosto vapio za obnovom. Građani koji se tamo kupaju i koji tamo borave u slobodno vrijeme duže su vrijeme upozoravali i meni su osobno u više navrata pisali i slali zahtjeve da se cijelo to područje konačno dovede u red. A izgradnja ski-lifta kao jednog inovativnog projekta i sasvim novog sadržaja u Puli upravo to i omogućuje. Ali tu se ne radi samo o ski-liftu. Plan Grada je na tom području urediti promet, osigurati dovoljan broj uređenih parkirnih mjesta, postaviti javnu rasvjetu, urediti plažu i općenito urediti jedan sasvim novi prostor koji će podići kvalitetu boravka za sve građane Pule tijekom cijele godine.
- U zadnje ste vrijeme u nekoliko navrata izjavili kako Grad Pula neće mijenjati GUP. Ipak, izgleda da ste pokleknuli. Zgrada Arsenala postat će turistički objekt?
- Ponovit ću - Grad Pula nikada nije i nikada neće mijenjati prostorne planove koji bi naškodili brodogradilištu ili samim radnicima brodogradilišta. Uvijek smo poštivali volju brodogradilišta i to ćemo činiti i dalje! Područje brodogradilišta Uljanik u svim je relevantnim prostornim planovima određena namjena luke posebne namjene - brodogradilišna luka i osim jednog manjeg dijela gdje postoji medicinska i zubarska praksa, nema nikakve druge aktivnosti koja bi se tamo mogla odvijati, a da nije vezana za brodogradnju. Za zgradu Arsenala smo od Uljanika još u veljači 2016. godine dobili zahtjev za prenamjenom kako bi Uljanik riješio problem s pronalaskom adekvatnog smještaja za svoje kooperante. Dakle, što smo trebali? Ne udovoljiti njihovim zahtjevima i time dovesti u pitanje rad brodogradilišta? Za prenamjenu postoji redovna procedura koja je ispoštovana, održana je javna rasprava u kojoj nije bilo niti jedne jedine primjedbe. To je prava i potpuna istina. Sve ostalo su konstrukcije i izmišljotine, da ne kažem nešto gore.
- Građani koji ne žive od turizma smatraju se taocima turističke sezone, od zakrčenih cesta, preko nedostatka parkirnih zona, do obala na kojima više nema mjesta na koje se može staviti ručnik za plažu. Hoće li Grad učiniti nešto po tom pitanju?
- Turizam je u Istri doživio velik procvat i to o čemu pričate je naličje turističkog razvoja bilo kojeg grada ili regije. To samo znači da tim razvojem treba upravljati, da se ne treba prepustiti stihiji. Ključno je razvijati održiv turizam koji će pomiriti želje i potrebe domaćeg stanovništva sa sve većim brojem gostiju koji posjećuje naš grad. To često nije jednostavno i zato se želim zahvaliti svim našim sugrađanima na strpljenju i razumijevanju kojeg pokazuju. Pula je dugo godina bila vojni grad s jakom industrijom i tek se prije nekoliko desetljeća počela jače otvarati i turistički razvijati, za razliku od većine istarskih gradova. Već smo govorili o razvoju infrastrukture koja podržava taj razvoj i tu su napravljeni veliki pomaci, ali neprestano radimo i gradimo dalje. Cilj nam je imati grad s kvalitetnim sadržajima, uslugama i ponudom, prije svega za naše građane, a onda i za sve naše posjetitelje. S druge strane moramo biti svjesni da i oni koji nisu direktno zaposleni u turizmu imaju indirektne koristi od njega kroz investicije, poreze i prireze koji se ubiru kroz turističku djelatnost, a kojima se onda financiraju ceste, parkirališta, škola, vrtići i nadalje. To su činjenice od kojih ne možemo pobjeći. (Chiara BILIĆ)