Uređuje se okoliš i postavlja ograda (Danilo MEMEDOVIĆ)
U skladu s epidemiološkim zahtjevima, postavljaju se oznake razmaka u redu pred blagajnom u suvenirnici, dezinfekcijski punktovi na ulazima, a uskoro će i alpinisti od zelenih nametnika čistiti vanjski kameni plašt
I Arena se uređuje i priprema u očekivanju novih posjetitelja, za dan kada će nakon puna dva mjeseca ponovno otvoriti svoja vrata. Kosi se trava, prska protiv korova, uređuju cvjetnjaci i drugo zelenilo, osvježava boja na metalnim i drvenim ogradama… To je ono što se vidi izvana, a Darko Komšo, ravnatelj Arheološkog muzeja Istre koji brine o najposjećenijem biseru Poluotoka, kaže da je živo i unutar amfiteatra.
U skladu s epidemiološkim zahtjevima, postavljaju se oznake razmaka u redu pred blagajnom u suvenirnici, dezinfekcijski punktovi na ulazima, a uskoro će i alpinisti od zelenih nametnika čistiti vanjski kameni plašt.
- Mi smo spremni. Već smo odredili broj ljudi koliko ih može biti u pojedinim prostorijama u podzemlju, na koji način regulirati protok ljudi, protokol ulaska u Arenu. U vanjskim prostorima Arena može primiti velik broj posjetitelja, to nije problem, samo moraju paziti na međusobni razmak. Pripremamo se za trenutak kad će amfiteatar biti otvoren, a kada će to točno biti, još uvijek ne znamo. Pratimo upute Stožera, Vlade, Ministarstva, a prije svega pratimo što se događa s turizmom. Muzejske galerije otvorili smo još krajem travnja, a Arenu ćemo otvoriti kada krene turizam. Bez posjetitelja nema smisla, kaže Komšo.
Odluka o zabrani rada trgovinama nedjeljom obuhvatila je i suvenirnice, mada su neki već reagirali tražeći da ih se izostavi kao specifičnu, uz turizam vezanu trgovačku djelatnost. Suvenirnica u Areni ne radi, kaže ravnatelj, jer zasad nema upita za ulazak u amfiteatar. Za vrijeme korona-karantene Arena je bila otvorena jedino radi koncertnog nastupa Stjepana Hausera, a dogovara se još jedno snimanje.
Na pitanje koliki su gubici, u broju posjetitelja i financijski, Komšo podastire brojke. Prošle, i za Arenu rekordne godine, u razdoblju od 1. siječnja do 14. svibnja amfiteatar je posjetilo više od 75 tisuća ljudi, zarada od ulaznica premašila je iznos od 2,63 milijuna kuna, a suvenirnica je kasirala još gotovo 406 tisuća kuna. Ove, korona-godine, u tih četiri i pol mjeseca broj posjetitelja je pao za 87 posto, promet od ulaznica manji je za 90 posto, a od suvenira za 84 posto. Konkretno, u dosadašnjem dijelu godine pulski je amfiteatar imao 9.350 posjetitelja, ulaznica je prodano za 261 tisuću kuna, a suvenira za 63 tisuće kuna.