(Promo)
Kako se izgrađuju svjetski turistički brendovi i što stoji iza najnagrađivanijih istarskih proizvoda, u subotu 1. ožujka su istražili studenti četvrte prijediplomskih sveučilišnih studija Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu te Menadžment održivog razvoja na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. U organizaciji izvanredne profesorice Fakulteta dr. sc. Marije Ivaniš i komunikacijskog stručnjaka te vlasnika agencije Manjgura Krešimira Macana, studenti su kroz stručno vođeno studijsko putovanje posjetili vrhunske primjere dobre prakse u istarskom turizmu i enogastronomiji.
"Studenti su oduševljeni jer su prvi put vidjeli i kušali ono što inače nisu imali priliku doživjeti, a što je srž magije Istre. Ljubav prema radu na zemlji i kvaliteti proizvoda je ono što ovu regiju čini posebnom - ljudi ovdje imaju strast za radom na zemlji, a to se odražava u svakom proizvodu.
Nije važno koliko proizvoda imate, već koliko im posvetite pažnje. Istra je najbolje u zemlji naučila kako kvalitetan proizvod treba biti i kako ga treba brendirati. Ovdje nije samo riječ o proizvodnji, već o zajedništvu i podršci među ljudima, koji međusobno promoviraju svoje proizvode i dijele znanje," istaknuo je Krešimir Macan.
(Promo)
Studenti su putovanje započeli u uljari Chiavalon u Vodnjanu, koja već desetljećima dokazuje da je vrhunsko ekstra djevičansko maslinovo ulje više od proizvoda - ono je ambasador regije. Ovu uljaru, dobitnicu prestižne nagrade Premio il Magnifico za najbolji oleoturizam u Europi 2024. godine te brojnih međunarodnih priznanja i nagrada za kvalitetu ulja, studentima je uz degustaciju i pojašnjenje cjelokupnog proizvodnog procesa predstavio suvlasnik brenda Tedi Chiavalon, pokazavši kako se kvaliteta, inovacija i tradicija stapaju u jedinstven gastronomski doživljaj.
Posjetili su i mljekaru Latus u Žminju, obiteljsku mljekaru poznatu po vrhunskim mliječnim proizvodima, uključujući sir "Veli Jože" koji je višestruko okrunjen titulom najboljeg hrvatskog sira. Studente su vlasnici mljekare Sandi i Maja Orbanić upoznali s izazovima i prednostima vođenja obiteljskog gospodarstva, a poseban naglasak stavljen je na važnost povezivanja lokalnih proizvođača s turističkom ponudom, što Latus uspješno provodi kroz suradnje s vrhunskim restoranima, hotelima i specijaliziranim trgovinama diljem Hrvatske.
Putovanje je nastavljeno posjetom Labinu, srednjovjekovnom gradiću s bogatom kulturnom i umjetničkom scenom. Osim vođenog obilaska povijesne jezgre, studenti su posjetili obližnji Floria Glamping Garden Resort, jedinstvenu oazu održivog luksuza smještenu u okruženju netaknute prirode kroz koji ih je provela direktorica kampa Lara Vlačić Miletić. U sklopu posjeta organizirana je i degustacija vina renomirane vinarije Juričić, koja svojim proizvodima spaja okus vina s kulturnom baštinom i specifičnim osobinama enološke ponude Labinštine.
(Promo)
Zaključna stanica bilo je šarmantno mjesto Buzet, poznato kao grad tartufa, gdje su studenti posjetili Destileriju Aura, službeno najnagrađivaniju hrvatsku destileriju s čak 127 osvojenih zlatnih medalja na međunarodnim natjecanjima. Kroz proces proizvodnje njihovih inovativnih proizvoda provela ih je suvlasnica Daša Sirotić, a poseban interes izazvao je njihov najpoznatiji proizvod Teranino, liker od crnog vina terana s čak 24 međunarodne zlatne medalje.
Suorganizatorica putovanja Marija Ivaniš naglasila je važnost suradnje Fakulteta s turističkim zajednicama u svrhu poboljšanja kvalitete studiranja: "Zahvaljujući Turističkoj zajednici Istarske županije, naši su studenti imali priliku doživjeti u praksi sve ono što uče u teoriji. Istra je svjetski poznat turistički brend i vodeća maslinarska regija, a vjerujemo da je ovo putovanje tek početak jedne lijepe dugoročne suradnje.
Takva povezanost akademske zajednice i turističkog sektora ključna je za razvoj stručnih kadrova i unapređenje turizma u Hrvatskoj. Naravno, uključene su bile i druge turističke zajednice, poput Turističke zajednice grada Labina i Turističke zajednice grada Buzeta, kojima također zahvaljujemo što su omogućile studentima da dožive ovo jedinstveno iskustvo."
(Promo)
"Sve u svemu, sjajna priča. Gospodin Macan je održao gostujuće predavanje na našem fakultetu i pričao nam je o vrhunskim istarskim brendovima, a tada smo shvatili da, iako učimo o svemu tome, zapravo nikada nismo obišli ta mjesta. Sigurno je bolje doživjeti sve uživo nego samo slušati o tome. Ovo je bila prava privilegija i zahvalan sam svima koji su sudjelovali u organizaciji ovog iskustva," svoje je dojmove podijelio student Karlo Tomić.
Dekan Fakulteta Marko Perić istaknuo je kako su studenti izuzetno zadovoljni iskustvom: "Dojmovi studenata nakon ovog izleta su fantastični. Posjetili smo nekoliko uspješnih poduzetničkih objekata kroz koje su studenti imali priliku naučiti o kvaliteti proizvoda, ali i o tome kako Istra uspješno spaja tradiciju i inovacije. Naš cilj je uvijek povezivati teorijsko znanje s praktičnim iskustvom."
Obilaskom istarskih brendova najviše kvalitete koji Istru u promoviraju u svjetski turistički brend te svjetsku maslinarsku regiju, studenti su stekli dragocjena praktična znanja i dublje razumijevanje povezanosti turizma, održivog razvoja i autentičnih lokalnih proizvoda, zbog čega je ovo jedinstveno iskustvo potvrdilo važnost suradnje fakulteta i turističkog sektora u oblikovanju budućih turističkih stručnjaka i nositelja turističke ponude u svrhu ostvarenja strategije održivog razvoja turizma Republike Hrvatske.
(Promo)