Nikola Zgonjanin

Predsjednik mjesnog odbora: Štinjan čeka zahtjevan period zbog radova na kanalizaciji

| Autor: Jelena Milović
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Mjesni odbor Štinjan specifičan je na svoj način, prvenstveno zbog blizine mora i udaljenosti od samog grada. Na neki ih način gradska vreva zaobilazi, premda se sad, zbog zatvaranja Fažanske ceste prilikom radova na aglomeraciji Pula sjever, promet u ovom dijelu Pule intenzivirao i dolazi do prometnih gužvi i čekanja. Međutim, kako kaže Nikola Zgonjanin, predsjednik ovog mjesnog odbora, u posljednje vrijeme situacija se ipak blago normalizirala, a ljudi navikli na nove regulacije prometa koje su uvedene na prijedlog Županijskih uprave za ceste.

Gust promet

Sada u blizini škole postoje i ležeći policajci, s razlogom da se poveća sigurnost i smanji brzina kretanja. Većina onih građana koji dolaze iz Fažane koristi i alternativne pravce preko Valbandona, tako da je najintenzivniji promet uglavnom u vrijeme polaska na posao, kao i povratka s njega, veli on. Pritisak na prometnice je evidentan, ali za sada se solidno nose s time.

- Baš su me danas nazvali građani iz sjecišta ulice Baližerka i Lungera, gdje je jedan tegljač, budući da je jako visok, oštetio jedno ogledalo, ali to je odmah danas i riješeno od strane Pula parkinga. Pretprošli tjedan završena je izgradnja javne rasvjete u dijelu Ulice Puntižela, u dužini nekih 150 metara, a radovi će se odvijati u Ulici Valcereš i Ulici Put za kanalić, gdje bi se uskoro trebalo krenuti te se nadamo da bi do kraja godine to trebalo biti napravljeno. Naime, rok je 45 dana. Mislim da iskusan izvođač s time neće imati nekih problema; naravno, uzevši u obzir eventualne vremenske neprilike. Očekujemo da će se sad spojiti aglomeracija Pula sjever s prvim ulazom u Štinjan i tada kreću radovi prema naselju. To bi trebalo krenuti početkom sljedeće godine, najavljuje Zgonjanin.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Svjestan je da će ono što slijedi biti izazovno za odvijanje svakodnevnog života u Štinjanu, a riječ je o dionici od 10 kilometara nove sekundarne kanalizacijske odvodnje, odnosno otpadnih voda. Ovaj bi mjesni odbor tim zahvatom trebao "prodisati", a dijelovi vodovodne infrastrukture, iako ne svi, u ozbiljnom bi se obimu trebali promijeniti. Svakako će biti obuhvaćeni oni stari i dotrajali dijelovi.

- Promet će biti gust i zahtjevan, jer je trasa dosta duga. Puno će se radova istovremeno odvijati, a to će i vremenski trajati. Definitivno će se radovi odvijati po etapama, jer bi u suprotnom doslovno "začepili" Štinjan. Svemu će se prilagođavati izvođači radova, ali i sami građani. Trebat će strpljenja, jer nam je svima u interesu da se to napravi. Trenutno je jedan manji dio kućanstva povezan na postojeću kanalizaciju, dok je veći još uvijek sa septičkim jamama. Štinjan se ubrzano širi, a znamo da infrastruktura to ne prati. Međutim, situacija ipak nije toliko loša, a po meni će ovo riješiti 80 posto problema i samim tim je to veliki zahvat, opisuje.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Svake srijede u MO Štinjan predsjednik je na raspolaganju građanima kako bi mu ukazali na sve ono što su prepoznali kao nedostatak ili problem. Mještani, veli nam on, imaju pohvale, ali i kritike. Neki su zadovoljni, neki baš i nisu, ali on je spreman na sve reagirati, pa čak i odlaskom na lokaciju gdje je nastao problem.

- Najveća je kritika da nemamo gradski vrtić, a naselje se širi. Sadašnja djeca idu ili u naš privatni DV Dado koji je tu već jako dugo ili u DV Veli vrh. Nije to daleko, ali nije baš ni najbliže i potreba za vrtićem postoji. Nemamo ni mjesto na kojem možemo popiti kavu, kao ni malo veću trgovinu, na čemu se radi da se to promijeni. Naime, postoji jedno gradsko zemljište koje je mješovite namjene i s gradom smo komunicirali da se napravi natječaj kako bi vidjeli postoji li interesenata koji bi tamo ulagali. To je trenutno aktualno. Ukoliko se pokaže da nema interesenata, vjerojatno će se dijelovi natječaja poboljšati prema komercijalnoj djelatnosti, jer bi to investitore privuklo. Naravno, Štinjanci bi htjeli da kao mjesto imamo više manifestacija, a tu i ja snosim dio odgovornosti jer ne surađujem i više s Turističkom zajednicom, ali surađujem dovoljno. Mi nismo u mogućnosti kao općina raditi velike fešte, već možemo napraviti jednu do dvije manifestacije za koje imamo sredstva koja su nam ograničena. Jedan dio sredstava je onaj koji dobijemo od grada, dok nam s nešto donacija pomaže Turistička zajednica i tvrtka Kamen d.d. iz Pazina, nabraja Zgonjanin.

Opterećenje infrastrukture

Mjesni odbor Štinjan ima evidentirano brojkom 1.700 mještana s glasačkim pravom, a procjena je da ih tu živi ukupno 2.300, izvan sezone. U sezoni je to nekih 5.500 ljudi, ako se ubroje Autokamp Brioni, ex Puntižela te hostel, hotel i privatni smještaj. Ove brojke, naravno, ljeti opterete infrastrukturu čime Štinjan nije izuzetak, već pravilo primorskih destinacija.

- Štinjanci vole ukazati kako na našem području imamo nekoliko dobro sačuvanih tvrđava koje bi trebalo valorizirati. Tu bi se kvalitetna turistička ponuda svakako povećala. Napravljene su šetnice od tvrđave do tvrđave, očistilo se oko njih i obavljene su sanitarne sječe. Međutim, sad je to stalo. Očito da nema dovoljno sredstava da bi se nastavilo s uređenjem. Još uvijek postoji jedna jako vrijedna udruga - Prijatelji obalne utvrde Punta Christo koji su jako brinuli o toj tvrđavi i zato je ona još uvijek prepoznatljiva. Znamo da su se tu održavali festivali glazbe; Outlook i Dimensions te je stvoren pravi imidž. Kad bi se po tom principu i drugim udrugama dalo da upravljaju nekim tvrđavama, možda bi to imalo smisla, ali svakako uz podršku države. Bez toga je to neodrživo, smatra on.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Štinjan ima i veliki broj iznajmljivača koji su najavama novih poreza došli svojim nezadovoljstvom pod lupu javnosti, pa bi se iz tog razloga nešto moglo i mijenjati.

- Da, iznajmljivača je popriličan broj i vjerojatno je da će taj broj još i rasti. Međutim, u razgovoru s građanima da se naslutiti kako će neki i odustati te se okrenuti trajnom najmu, jer su se porezi zaista povećali. Dio građana je i rekategorizirao objekte i smanjio broj ležajeva. Strah ih je i sami znaju da ta zarada neće ići prema njihovim planovima, premda ne pričamo o nekim enormnim iznosima. S obzirom na investiciju oni si moraju sve uračunati, pojašnjava predsjednik MO Štinjan.

Štinjan budućnosti, prema viziji našeg sugovornika, svakako će morati imati sređenu podzemnu infrastrukturu, jer bez toga napretka nema. Javna rasvjeta i dalje fali, premda se iz godine u godine ona rješava; ulicu po ulicu.

- Projektna dokumentacija svemu prethodi. Kada se dogodi da zapnemo zbog imovinsko-pravnih odnosa, to jako odugovlači finalizaciju. Štinjan bi se trebao razvijati, po mom mišljenju, i u vidu poduzetničke zone, gdje će biti tvrtke koje će raditi čitavu godinu kako se ne bi oslanjali samo na turizam. Imamo Hidrobazu i taj dio će kad tad oživjeti projekt Brijuni rivijera, što će svakako podignuti cijelo naselje. Strah me da ne ostanemo samo na turizmu, jer bi trebali imati još nešto od ostalih grana gospodarstva. Mi smo dio Pule koji je rubni i grad se nema više gdje širiti osim u ovom dijelu i na Velom Vrhu. Naše vrijeme dolazi, premda ja ne znam kad će se to dogoditi. Intencije ima, rade se i nadopunjuju prostorni planovi, a tu su i urbanistički planovi uređenja. Imamo i Karšiole koje bi jednog dana trebale biti još jedan dodatni centar s trgovima, zgradama, zonama rekreacije te odgoja i obrazovanja, napomenuo je Zgonjanin.

Ovaj je mjesni odbor atraktivan i za nova naseljavanja, a trend rasta primjetan je i posljednjih godina. Doselilo se i puno novih obitelji. I u tom slučaju naš sugovornik apostrofira potrebu da infrastruktura prati situaciju na terenu. Svi stanovi u stambenim zgradama koje su se izgradile, prodaju se u vrlo kratkom vremenu, svjedoči nam. Dobar dio tih kupaca je iz inozemstva, a Zgonjanin smatra kako bi zbog visokih cijena nekretnina država morala imati rješenja koja bi domaćem stanovništvu olakšalo mogućnost kupovine. U Štinjanu postoje zone koje bi bile pogodne i za POS-ove stanove koje Zgonjanin pozdravlja i priziva.

Dobra komunikacija s Gradom

Komunikaciju s Gradom ocjenjuje vrlo dobrom, a posebno ističe onu s javnim poduzećima.

- Pohvalio bih Pula parking i Pulapromet, s kojima imamo dobru komunikaciju. Možda bi trebali imati češće autobusne linije i s direktorom komuniciramo na mjesečnoj bazi, i nije da nas ne čuje. S Herculaneom također imamo dobru komunikaciju, a čim uočimo nekakve divlje deponije ili bilo kakav drugi izazov iz njihove domene, izlaze vani unutar tri do četiri dana i sve odrade. Kod odvajanja otpada mještanima bih dao trojku kao ocjenu, od maksimalnih pet. U obiteljskim kućama zaista se odvaja jako dobro, ali već u zgradama bude smeća oko kontejnera i otpad se ne odvaja dovoljno. Međutim, u tome se Štinjan ne razlikuje od ostalih pulskih kvartova, opisuje on.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Biti na poziciji predsjednika mjesnog odbora za Zgonjanina predstavlja izazov, a najteže mu pada, veli nam, kad mu se obrate građani, a on ne uspije riješiti njihov problem u kratkom vremenu.

- Ja mislim da se to može riješiti brzo i jako se angažiram, ali u razgovoru s nadležnim službama grada saznam da to nije tako jednostavno i da je potrebno jako puno dokumentacije kako bi se riješio nekakav mali problem koji bi, recimo, cijeloj ulici olakšao. Primjerice, imamo u nekim ulicama stupove koji su u vlasništvu HEP-a i gdje postoji visoki napon i gdje bi se mogle postaviti glave rasvjetnih tijela i tako cijelu ulicu osvijetliti. Investicija je vrlo mala, ali dobiti suglasnost od HEP-a je komplicirano. To mi je najgore, jer ja mislim da se može, pa naiđem na prepreku. Nisam požalio što sam na ovoj funkciji, a najveće mi je zadovoljstvo kad uspijem riješiti nekakav problem, zaključuje Zgonjanin.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter