Kad grad utihne, vozi noćna linija 71

Provozali smo se s najfrekventnijom noćnom linijom pulskog javnog prijevoznika od centra prema Verudeli

| Autor: Jelena Milović / Glas Istre
(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)


Poseban život odvija se na pulskim noćnim linijama Pulaprometovih autobusa. U trenutku kad staju dnevne linije, na pulskim ulicama prijevoz putnika preuzimaju od ove godine čak tri noćne linije - 71, 72 i 73. Ove će linije prometovati do 8. rujna, kada započinje nova školska godina, a tako su i zamišljene; da prometuju upravo ljetnom sezonom kada je i noćni život puno aktivniji.

Turisti i radnici

S jednom od ovih linija, onom 71, i mi smo se provozali kako bi iz prve ruke saznali u kojoj ih mjeri putnici koriste i jesu li opravdale svoju svrhu. Po općem dojmu vozača i kontrolora putnici su pretežito stranci, a uvedene linije pokazale su da za njih postoji interes. Odnos je, čini im se, 70 posto stranaca prema 30 posto domaćih putnika. Iako vikend pretpostavlja više »muvinga«, za ovu liniju saznajemo kako je promet putnika uvijek popriličan, neovisno o danima. Upravo je linija 71 ona noćna linija koja bilježi i najveći broj putnika, a na nju smo se ukrcali kod FINA-e nakon 23 sata. Dinamika ukrcaja na ovom mjestu je svakih sat vremena, a upravo je naš ukrcaj označio i prvu noćnu vožnju te noći. Bio je to i savršen trenutak da popričamo sa simpatičnim vozačem Igorom Janevskim kao i kontrolorom, čiji identitet ovog puta krijemo, iz očitih razloga.

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

- Vožnje nisu naporne, a noćne su vožnje u skladu s tim i plaćene bolje. Ovo je normalan dio posla; vozili vi gradske i dnevne vožnje ili međugradske i noćne, sve ima svoje određene stavke. Najčešće od noćnih vozim upravo ovu liniju, a s njom se prometovalo još prošle godine. Već tada se pokazala kao popularna linija, a i ove godine je isto tako. Po dvoje smo u smjeni; ja kao vozač i kontrolor, a to je bila naša inicijativa koju su direktor i gradonačelnik odobrili. Najfrekventnije vrijeme je upravo ovo sada - u 23 sata, kao i ono u ponoć i 1 sat iza ponoći. Inače zadnja linija kreće odavde u 3 sata i 5 minuta, neovisno o danu u tjednu. Ova linija stvarno drži cijeli grad i ima najviše putnika. Sad idemo prema Kauflandu, pa Ferro-Termu, Intersparu, Stoji, Valkanama, bazenu, Verudeli, Vidikovcu, MUP-u, žutoj školi i vraćamo se na početnu poziciju, opisao nam je turu naš vozač.

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

Domaći putnici, reći će on, koriste autobus najvećim djelom kad su nekakvi programi u Areni ili na Kaštelu, ali koristi ga i domaća radna snaga, uglavnom ona u ugostiteljstvu; konobari i kuhari.

- Svi koji rade do tako kasnih sati znaju i kad ide posljednja linija pa je koriste, jer mnogi rade i do 2 sata iza ponoći, tako da se ona pokazala itekako korisnom. Dobro dođe i za turiste. Oni popiju, sjednu u autobus i mirni su. Karte koje se koriste su one od jednog, tri i sedam dana i turisti ih kupuju. Koriste i bankovne kartice, ali i gotovinsko plaćanje, nabraja nam Janevski.

Budući da znamo da vozači u pravilu ne vole plaćanje gotovinom, jer često nastaje zastoj zbog vraćanja ostatka novca, naš nam sugovornik veli da je njihov posao da se sa svime snalaze; da su fokusirani na putnika, ali i na vožnju. Moraju se snalaziti i u poznavanju nekoliko stranih jezika, otkriva nam dobro raspoloženi vozač.

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

- Incidenata do sada nismo imali, a ni kod kolege koji je prethodno vozio ovu liniju nije ih bilo. Kad je dvoje uniformiranih ljudi u autobusu i atmosfera je drugačija, smatra on, referirajući se na našu insinuaciju da su vozači koji su sami na liniji, česta meta provokacija putnika koji noću, što i nije neobično, imaju i više promila alkohola u krvi.

Međutim, na ovoj liniji sve teče kako treba, a stajališta se izmjenjuju kako teče i naš razgovor.

- Vozio sam i liniju 73 prošli mjesec, a to je linija koja ide za Valdebek. Dugo su vremena tamošnji mještani urgirali da se krene s tom linijom, a sad ju baš i ne koriste. Ova linija 72 prema Štinjanu ima nešto više posla, ali problem je kad se autobus vrti prazan, jer tada nije rentabilan. Ove su godine te linije omogućene, a vidjet ćemo što će biti sljedeće. Moguće je da neki ljudi i ne znaju za te linije, razmišlja on na glas. Zaključuje kako su za brojke zaduženi ipak neki drugi ljudi koji će se s njima pozabaviti.

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

U prolazu smo se mimoišli s autobusom linije 72 za koju saznajemo da ide na Veli Vrh, pa prema Štinjanu i natrag. Na stajalištu kod Kauflanda ulazi nova putnica od koje saznajemo da liniju kojom se vozimo koristi svaki drugi dan, kad radi u poslijepodnevnoj smjeni.

- Zadovoljna sam jako, jer nemam auta i koristim uvijek ovu liniju. Puno mojih kolega je koristi i to je najpametniji potez koji su u gradu napravili. Dobro je da su uveli i ostale linije, a da ja mogu zabranila bih svim turistima da ulaze u grad s autom. Neka više koriste javni prijevoz, a tada bi imali i manje gužvi i sve bi bilo lakše. Sad ćete vidjeti koliko će se putnika ukrcati na Giardinima. Mislim da bi bilo malo i dva autobusa, skreće nam pažnju ova gospođa.

I doista. Giardini su zasigurno mjesto s kojeg se putnici u najvećem broju ukrcavaju. Društvo je šaroliko, nervoze nema, a karte koje koriste su svih mogućih vrsti. Iako popriličan broj ukrcanih, sve se odvija bez dužeg čekanja, a mi nastavljamo put prema Bulevaru. Pa kako privoliti građane da steknu druge navike i koriste više javni prijevoz, zapodjenjujemo razgovor s putnicima u okruženju.

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)(Snimila Jelena Milović / Glas Istre)

- Da bi se više koristio javni prijevoz, linije trebaju biti češće. Jednostavno. Čekati 20 minuta je nekad puno, i ako još uzmemo u obzir da autobus kasni, mnogi ga zbog toga i ne koriste, čulo se na ovoj noćnoj liniji.

Pohvale vozaču

Dok se probijamo pulskim noćnim ulicama, vozača nam hvali netom ukrcani putnik, a ponajviše hvali njegove ljudske osobine.

- Zna sve objasniti i vrlo je kvalitetan; uvijek za šalu i dobar čovjek. Da je dosadan ja bih sjeo, a ovako volim stajati blizu njega, uz smijeh nam priča ovaj gospodin od kojeg želimo saznati, osim miljenja o vozaču, i ocjenu same noćne linije.

- Koristim često autobus, a manje ovu noćnu liniju, ali kad ostanem u gradu onda svakako, kratko nas informira, zadovoljan da može mirno svojoj kući.

Ali ima i onih koji ovu liniju koriste svaku večer. Jedna od njih je gospođa Olivera Filipovska iz Makedonije.

- Na posao i s posla idem s Pulaprometom, a kako radim puno sati kao kuharica, vraćam se upravo s ovom noćnom. Radim u Kanfanaru i jako mi znači da autobus ne kasni i bezbrižna sam po tom pitanju, a i cijenom sam prezadovoljna, zaključuje ona dok se primičemo svom odredištu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter