sigurno na dva kotača

Vozači romobila moraju biti svjesni da kaciga glavu čuva

| Autor: Helena Mostarkić Gobbo
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Ovoga utorka u Rovinju vozač romobila vozio je pod utjecajem alkohola, bez svjetla i zaštitne kacige. Sprečavanje, ali i prevencija takvih prekršaja u fokusu je policijske akcije koja se provodi ovaj tjedan, a s kojom smo se pobliže upoznali na terenu. O ovotjednoj akciji, njezinom tijeku i dosadašnjim rezultatima razgovarali smo s policijskom službenicom za preventivu cestovnog prometa Postaje prometne policije Pula Gordanom Kliman Grabar.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- Specifičnost za vozače osobnih prijevoznih sredstava (romobila, op.n.) je taj turistički, odnosno sezonski karakter. Tijekom prvih šest mjeseci imamo vrlo mali broj prometnih nesreća, rekla je Kliman Grabar objašnjavajući tu pojavu velikom zastupljenošću romobila u prometu ljeti.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- Imali smo još jednu prometnu nesreću u kojoj je sudjelovao vozač romobila, 11. srpnja u 2.30 sati, koji je upravljao kolnikom pod utjecajem alkohola, imao je 1,03 promila alkohola, navela je Kliman Grabar, pojašnjavajući da je vozač u takvom stanju na raskrižju skrenuo ulijevo, prednjim kotačima udario u povišeni rubnjak i pao na glavu te pritom zadobio lake tjelesne ozljede.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

- On nije imao zaštitnu kacigu na glavi, a prema statističkim izvješćima koje je Europska komisija objavila, vidljivo je da vozači romobila koji sudjeluju u prometnima nesrećama najčešće sami padnu i pritom im uglavnom strada glava jer padnu preko upravljača, kazala je, ističući veliku važnost nošenja zaštitne kacige. Štoviše, propuste mjera samozaštite istaknula je kao najčešći prekršaj. Također, navela je da su od ozljeda česta i nagnječenja prednjeg dijela tijela. Stoga iz prometne policije apeliraju da vozači romobila ozbiljno shvate nošenje zaštitne opreme.

(Snimio Milivoj Mijošek)Gordana Kliman Grabar (Snimio Milivoj Mijošek)

- Prema izvješćima Europske komisije, veća je stopa stradavanja vozača romobila nego biciklista, jer biciklisti padaju bočno, a vozači romobila preko upravljača, pa imaju češće ozljede glave, nagnječenja mozga, ozljede lica, frakture i vrlo ozbiljne povrede, naglasila je Kliman Grabar.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter