Uoči sezone

Usprkos nedostatku vozača, iz Pulaprometa najavljuju pojačavanje ljetnih linija za Stoju, Verudu, Vidikovac i Štinjan

Prva petorica vozača na obuci trebali bi početi voziti u svibnju, a još četvorica koncem lipnja. Pulapromet trenutno zapošljava 63 vozača. Idealan broj bio bi 75, a sa 70 vozača uspjeli bismo se pokriti, kaže Tomislav Josipović, direktor Pulaprometa  

| Autor: Jelena MILOVIĆ
Ilustracija (Arhiva)

Ilustracija (Arhiva)


Dok drugi javni prijevoznici, suočeni s nedostatkom radne snage, najavljuju ukidanje nekih linija uoči sezone, za koju poznavatelji najavljuju rekorde, u Pulaprometu kažu da će pojačati linije, iako i u ovom komunalcu nedostaje vozača. Uoči lanjske sezone bilo ih je 67, trenutno ih je 65, od kojih su dvojica u odlasku, što znači da ih je trenutno na raspolaganju 63. Optimalan broj šofera bio bi između 70 i 75, napominje Tomislav Josipović, direktor Pulaprometa.

Naime, trenutno imaju devet vozača na školovanju koji bi se uskoro trebali staviti na raspolaganje Pulaprometu. U prvoj je grupi njih pet, a u idućoj još četvorica. Prva grupa kreće na praksu vožnje, sve ispite su, saznajemo, prošli te, bude li sve u redu, njih bi petorica trebali biti na raspolaganju gradskom prijevozniku već u svibnju. Druga grupa bi trebala biti spremna krajem lipnja, odnosno početkom srpnja. Kandidati koji se trenutno školuju za vozače su s područja Pule i južne Istre. Trenutno se formira još jedna grupa vozača, a u Pulaprometu planiraju da ih uoči ljeta bude bude 70 i više, što bi bio dovoljan broj za normalno funkcioniranje.

- Ne možemo ni tada uvoditi jako puno dodatnih polazaka, ali možemo ljetne pojačati. Recimo, večernje termine za Štinjan, za koje imamo upite građana, kao i za ove najjače linije: Stoju, Verudu i Vidikovac. U drugim gradovima postoji veći problem sa šoferima: recimo, riječki Autotrolej je već ukinuo neke polaske, a i sad su pred ukidanjem još polazaka, kaže Josipović, svjestan da problem s vozačima spada u poseban izazov ovog sektora, ali i da ima gradova u kojima je taj problem i ozbiljniji.

ggTomislav Josipović

- Potpisali smo ugovor s dvije agencije za zapošljavanje, svakako smo htjeli pokušati zapošljavati i tim putem, da budemo sigurni da smo sve pokušali. Prevelikog efekta nije bilo, premda je bilo nekoliko kandidata koji su se tim putem i javili, ali problem je sa zakonskom regulativom jer strani kandidati nemaju KOD 95, koji je vid kvalifikacije vozača za vožnju putnika, a zbog toga bismo trebali uložiti još sredstava u ljude koji nisu naši državljani, kojima bismo trebali osigurati i smještaj. Doduše, uzeli smo jedan stan u najam u kojem je sada jedan naš vozač iz Vinkovaca, tako da smo i na to mislili. Vozači iz trećih zemalja nisu sigurna opcija za nas jer često idu dalje, a u međuvremenu se u njih ulože i vrijeme i sredstva, tako da nam je ipak raspoloživ bazen iz zemalja u okruženju, objašnjava Josipović.

Možemo li biti mirni ovog ljeta po pitanju usluge javnog gradskog prijevoza, zanimalo nas je. "Ako ne bude nekih većih odlazaka vozača, a kandidati koji se trenutno školuju polože na vrijeme, ukidanja polazaka sigurno neće biti. Dodatni polasci su izvjesni na spomenutim najjačim linijama. Idealan broj vozača bi bio 75, a sa 70 vozača se uspijevamo pokriti, veli nam on.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter